BlueLou Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Noen som har erfaring med en Noctua U12F CPU kjøler eller andre kjølerer som krever backplate på et Gigabyte GA-X38-DQ6 HK? Det jeg lurer på er hvordan en løser issuet med det passive elementet på baksiden av HK vs backplate for kjøleren Har lest at noen fjerner det passive elementet. Andre har bare skaffet seg lengre skurer og legger backplaten oppå det passive elementet. Om noen har fjernet det elementet (heter forøvrig CrazyCool) og evt hva var/er konsekvensen? Noen som har erfaringer, tips/tricks? Endret 14. november 2007 av BlueLou Lenke til kommentar
truaim Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Det og fjerne crazycool plata står i bruksannvisningen, det er ikke noe problem og gjøre det og det har ikke noe utslag på tempen. Men du får masse kjølere som du kan bruke der du ikke trenger og fjerne de. Kjølere du kan bruke som er bra, feks: Akasa 965, AC freezer pro. Lenke til kommentar
josef_stalin Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Jepp, det er bare å fjerne CrazyCool-bakplaten. Prosedyren er beskrevet i bruksanvisningen. Dette innebærer å løsne skruene som holder Northbridge kjøleren på plass. Det følger med to nye skruer du skal bruke her etter at CrazyCool er fjernet. Lenke til kommentar
BlueLou Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Jeg kjøpte bare noen nye M3 skurer (litt lengre enn de som fulgte med vifta). Kjører nå backplate + CrazyCool og det fungerer helt strålende. Endret 18. november 2007 av BlueLou Lenke til kommentar
smy Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 backplaten er veldig lett å ta vekk , 3 skruer så er den av.Sto 1siden om det i manulen Lenke til kommentar
Squabble Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Har samme hovedkort og min q6600 ligger på 58 grader idle. Vurderer derfor å kjøpe en ny kjøler, men vil helst slippe å dra opp hele hovedkortet igjen. Noen som vet om noen gode kjølere som jeg kan lett montere uten å måtte flytte på hovedkortet(i tillegg til de som er nevnt)? Hadde ikke hovedkortet vært "Ultra Durable" tror jeg det hadde blitt ødelagt da jeg satt på intel kjøleren. Nå er det to dager etter og fingertuppene min er fortsatt helt ødelagt...Noe av det mest elendige jeg har vært borti. Lenke til kommentar
xelA Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Har samme hovedkort og min q6600 ligger på 58 grader idle. Vurderer derfor å kjøpe en ny kjøler, men vil helst slippe å dra opp hele hovedkortet igjen. Noen som vet om noen gode kjølere som jeg kan lett montere uten å måtte flytte på hovedkortet(i tillegg til de som er nevnt)? Hadde ikke hovedkortet vært "Ultra Durable" tror jeg det hadde blitt ødelagt da jeg satt på intel kjøleren. Nå er det to dager etter og fingertuppene min er fortsatt helt ødelagt...Noe av det mest elendige jeg har vært borti. Jeg har også samme kortet, og her helt enig i dine erfaringer med stock kjøleren.. Det er hatobjekt nummer 1 i PC-en min nå. Den må ha blitt til i en kaffepause hos Intel Nå er Tuniq Tower 120 på vei, så forsvinner vel kjøleribbene bak når den skal på.. Denne kjøleren er det mulig å montere uten å fjerne noe på baksiden. Men jeg regner med at Noctua er en bedre kjøler.. Lenke til kommentar
Squabble Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) nvm Endret 19. november 2007 av Xezutal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå