KingCharming Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Hallo. Jeg skifta kabinett i dag, men så var jeg litt dom, så jeg drog ut alt som sto i hovedkorte, så jeg har ingen lyd. Er ikke sikker hva det kommer av, men jeg antar at det er noe med strømfårsyninga som ikker plugga inn eller noe. alt annet funker jo, så vet ikke hva som feiler. Noen som har noe tips? Kan kansje si meg hvor alle di bittesmå kabla skal? Jeg fikk til å koble til "start"knappen. Tok sin tid:P MvH KingCharming aka Johannes Lenke til kommentar
haalo Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) EDIT: Jeg misforstod helt . Endret 14. november 2007 av haalo Lenke til kommentar
StreptoOld Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Går utifra at du har innebygd lydkort. Jeg tipper alle inngangene utenom lyd ut virker, dette er er siden du har glemt en av kablene på hovedkortet... Lenke til kommentar
KingCharming Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Det er murlig. Men har ikke peiling på hvor jeg har glemt å sette inn noe. Det bilde er er noe jeg ikke er helt sikker på, men jeg tok ut noe derfra, men er ikke sikekr på hvor jeg skal koble det inn igjen. Endret 14. november 2007 av KingCharming Lenke til kommentar
dedeee Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherb...?ProductID=1860 Last ned bruksanvisning på engelsk og det skal stå hva som skal kobles til hva der. Hos meg så er bruksanvisningen supertreig å laste ned så jeg kan dessverre ikke finne fram nøyaktig hvor i bruksanvisningen det står. Og vær så snill, post fullstendig i bokmål eller nynorsk. Vanskelig å finne seg fram i dialektskrift. PS: For å klargjøre: i fronten av kabinettet ditt er det flere kabler. Den ene er "power" (som du tilsynelatende har funnet), og i tillegg har du oftest USB, Audio, Reset, og eventuelt FireWire/1394 eller lignende. Bruksanvisningen for kabinettet ditt, eller kontakten på enden av hver kabel skal fortelle deg hvilken som tilsvarer hva på hovedkortet. Forresten går jeg ut fra at du har koblet høyttaler/headset i front. Hvis den er koblet til bakpå PC-en, er det jeg forteller deg irrelevant, og jeg vet ikke hva problemet er. Endret 14. november 2007 av dedeee Lenke til kommentar
KingCharming Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Akurat nå har jeg den kobla til bakpå. Den frampå er den jeg sliter med, men jeg får ikke lyd bakpå heller. Jeg hadde glemt å koble en i dær, men når jeg gjorde det, trur jeg at jeg sprenkte en leder. Lokta svidd anyways. Endret 14. november 2007 av KingCharming Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Det er murlig. Bilde dær e nåkka æ ikke e nåkka sikker på, men æ tok ut nåkka dær, å dær ska startknappen kåbles inn, men veit ikke om d e nåkka meir som ska inn dær.. Jeg vet dette er off-topic, men du skriver fryketlig dårlig. Det er normalt ikke noe jeg gidder å kommentere på (selv om det irriterer meg personlig), men i ditt tilfelle er det rett og slett vanskelig å forstå hva du prøver å forklare, og dermed er det tilsvarende vanskelig å prøve å hjelpe. Det er kanskje en idè å prøve å skrive bokmål framfor å prøve å lydmale din lokale dialekt? ... Men on-topic igjen: De "små kablene" du snakker om styrer på-knappen, restart-knappen, harddisk indikator lyset, og den interne høytaleren (den som lager skarpe pipelyder ved systemfeil osv.). ingen av disse vil altså påvirke lydkortet på maskinen, hverken om det er internt eller stand-alone. Hvis det faktisk er lyden på maskinen du snakker om, og ikke det at det ikke skjer noe når du trykker på startknappen, så er det ikke her feilen ligger. Du kan finne et "kart" over hvordan disse skal stå i brukermanualen for hovedkortet. Hvis du får startet masknen og kommer inn i windows og du ikke har lyd der, så vilel jeg sjekket under device manager og sett om det kommer noe error ikon på din audio device der evt. -Stigma Lenke til kommentar
KingCharming Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Sorry får dårlig skriving. Endret 15. november 2007 av KingCharming Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Ser no ijallefall ut som fålk æ da. #1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Det er også kun lov til å skrive skriftspråk her. Norges skriftspråk er Bokmål og Nynorsk. Lesestoff for deg: https://www.diskusjon.no/index.php?act=SR&f=60 https://www.diskusjon.no/index.php?act=boardrules Jeg tror egentlig jeg kunne hjulpet deg, men når du tar en sånn tone på et offentlig forum mister jeg all respekten for deg og lar deg heller sitte uten lyd Endret 15. november 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Sitter og leser jeg også, lar det bli med det til trådstarter har lest og følger forumreglene. Lykke til... Lenke til kommentar
KingCharming Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Vet hva som er feil. Ikke så mye jeg kan gjøre med det men:P "Ser no ijallefall ut som fålk æ da", ikke jeg som skrev. Satt på skolen når jeg svarte, så vart det friminut, så var det noen andre på datan. Endret 15. november 2007 av KingCharming Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) ... ingen av disse vil altså påvirke lydkortet på maskinen, hverken om det er internt eller stand-alone. Det kan jo være at det er tilkobling for front-tilkobling av høyttaler og mikrofon. Som vanlig skal det stå en par jumpere der, om man ikke har inn i kablene for fronten. Om man ikke har det vil man ikke få lyd. Edit: Ser de jumperne er på en annen plass. Endret 15. november 2007 av BigJackW Lenke til kommentar
KingCharming Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 (endret) verken den fremme eller bake funker. dem frampå vet jeg ikke hvor skal kobles inn. Trur det er mitt siste håp, siden jeg trur jeg sprenkte koponentene til det intrigrerte i går... Jeg er ikke serlig smart. Endret 15. november 2007 av KingCharming Lenke til kommentar
KingCharming Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 (endret) pliz, trenger hjelp. MSG, HD, PW(den jeg har startknappen i), RES, NC, speak, GD, GN jeg trenger bare LINE-IN-L LINE-IN-R. Hvor skal disse? EDIT: eller, det vil si, jeg trenger bare lyd. vet ikke om det er disse. Endret 15. november 2007 av KingCharming Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Kablene som går fra lyd uttaket fremme på kabinettet skal du koble der jeg har merket gult. Hvordan du kobler finner du i manualen.. Endret 15. november 2007 av taz Lenke til kommentar
KingCharming Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 (endret) den der funker ikke. Den er sprenkt. Endret 15. november 2007 av KingCharming Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) den der er sprenkt.. viss ikke har det ikke vært noe problem. På norsk er du snill.... Har du skjekket at lyden ikke står på mute i windows? Endret 15. november 2007 av taz Lenke til kommentar
KingCharming Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Jeg er helt sikker på at alt funker, bortsett fra at den ikke får støm eller noe. Jeg vet ikke hva som skal stå hvor. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Funker PC-en er det ingenting med strøm å gjøre. Men du sier du har tatt livet av(sprængt) det interne lydkortet,da får du self. ingen lyd. Da må du få deg er pci lydkort. Der du har koblet på(start) knappen har ingenting med lyden å gjøre.Det er til resett.hdd lys,power lys,speaker(liten høyttaler som finnes i noen kabinett) Endret 15. november 2007 av taz Lenke til kommentar
KingCharming Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 men der har du akurat svare jeg trenkte. Takk. Da bestiller jeg nytt lydkort med en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå