Atir Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Hallo, og takk til alle sammen for mange gode tips tidligere Har et problem med min Rover si414, (97-modell), som jeg håpet noen kunne hjelpe meg med. I det siste har alarmen gått av flere ganger uten at noen er i nærheten av den. Lurte først på om det kunne være lite strøm på batteriet (alarmen skal gå dersom noen prøver å koble batteriet fra....), for dynamoen har ladet litt dårlig en stund. Jeg hadde da også problemer med at bilen var tom for strøm både "titt og ofte". Nå er imidlertid dynamoen skiftet (har sjekket at den lader bra - 14,7 ettellerannet), batteriet er kun ett år gammelt og bilen starter uten problemer hver gang. Har også forsikret meg om at alle dører og vinduer er lukket og inger veps el.l er løs inne i bilen (har bevegelsessensor . Noen som kan tenke seg andre åpenbare ting som er problemet? På forhånd takk for hjelpen:-))) Endret 16. november 2007 av Atir Lenke til kommentar
Atir Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Hallo der:-) Takk for at du prøvde, og beklager at jeg ikke har hatt tid til å svare deg før nå......!! Det viser seg at problemet sannsynligvis er en dårlig "låse - sensor" på den ene døren. Dette er en slags bryter montert ved hengselfestet på døren, og denne skal registrere når døren er lukket og låst. Iflg. Roververksted så er det visstnok en svakhet med slike biler at disse sensorene blir dårlige etter en stund. Vet ikke helt hva som er problemet med sensoren ennå, men vet iallfall hvor jeg skal lete........ Kan se om jeg får beskrevet problemet nøyere når jeg har funnet ut av det. I tilfelle noen andre dumper bort i samme problemet!! Endret 16. november 2007 av Atir Lenke til kommentar
jrcrx Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Hallo, og takk til alle sammen for mange gode tips tidligere Har et problem med min Rover si414, (97-modell), som jeg håpet noen kunne hjelpe meg med. I det siste har alarmen gått av flere ganger uten at noen er i nærheten av den. Lurte først på om det kunne være lite strøm på batteriet (alarmen skal gå dersom noen prøver å koble batteriet fra....), for dynamoen har ladet litt dårlig en stund. Jeg hadde da også problemer med at bilen var tom for strøm både "titt og ofte". Nå er imidlertid dynamoen skiftet (har sjekket at den lader bra - 14,7 ettellerannet), batteriet er kun ett år gammelt og bilen starter uten problemer hver gang. Har også forsikret meg om at alle dører og vinduer er lukket og inger veps el.l er løs inne i bilen (har bevegelsessensor . Noen som kan tenke seg andre åpenbare ting som er problemet? På forhånd takk for hjelpen:-))) Panserlås eller bakluka er de vanligste som byttes... Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hvilket verksted bruker du forresten? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Dersom dette er en fabrikkmontert alarm, kan man lese ut fra elektronikken hvilke(n) sensor(er) som har løst ut alarmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå