Gå til innhold

Har jeg reklamasjonsgrunn på en bærbar?

Makky

Anbefalte innlegg

Har en Toshiba bærbar her som er ca 3 år gammel, og strømkontakten er defekt.

Har prøvd med to forskjellige ladere, og det er like dårlig strømkontakt på begge.

Hvis jeg dytter inn strømkontakten må jeg lirke litt for at det skal opprettes kontakt.

Da det ikke er laderen, men fysisk kontakt på maskinen, lurer jeg på om jeg har reklamasjonsgrunn.

Noen som har litt innspill?

Utrolig kjedelig når maskinen ellers er meget pent brukt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler da Toshiba kommer til å dekke dette, men reklamasjonen skal jo rettes mot selger?

Den pluggen burde da være laget for at man skal kunne sette pluggen inn og ut en haug med ganger.

Edit:

Butikken det er snakk om er Computercity.

Endret av Makky
Lenke til kommentar

garanti og reklamasjon er to forskjellige ting.

det er 5års reklamasjon på laptoper. akkurat sprømkontakten er jeg ikke sikker på. har samme problemet selv. frister å åpne kabinettet for å fikse det selv slik jeg gjorde med lydutgangen, men vet ikke om det lar seg gjøre. tror heller jeg kjøper meg en ny :cool:

denne posten er særs god, og svarer på mye ang. reklamasjon og garanti mm.

Lenke til kommentar

Jeg mener selv jeg vet forskjellen og vet at selve garantien er utgått.

Derfor jeg skriver i topic og førstepost om reklamasjon.

Regner det ikke er det enkleste i verden å bytte den pluggen :(

Og kjøpe ny er ikke aktuelt for øyeblikket :(

Hva mener folk her, er mitt problem en reklamasjonsgrunn eller bare resultat av slitasje?

Har selv vært borti titalls bærbare som er over 6 år gamle hvor alt fungerer utmerket (bortsett fra dårlig batt. tid). Og mange av disse har blitt behandlet røft.

Lenke til kommentar
Nei, dette blir sett på som slitasje skade høyst sannsynlig, men ta og forhør deg med salgs sted, de hjelper deg og sette opp ett reklamasjons skjema mot Toshiba, hvem vet, kanskje du er heldig.

Hvorfor blir dette sett på som slitasje? Er inngangen for strømuttaket noe som skal kortslutte etter bruk?

Tviler da Toshiba kommer til å dekke dette, men reklamasjonen skal jo rettes mot selger?

Den pluggen burde da være laget for at man skal kunne sette pluggen inn og ut en haug med ganger.

Edit:

Butikken det er snakk om er Computercity.

Du kan velge om du vil reklamere til produsent eller selger.

Lenke til kommentar
Nei, dette blir sett på som slitasje skade høyst sannsynlig, men ta og forhør deg med salgs sted, de hjelper deg og sette opp ett reklamasjons skjema mot Toshiba, hvem vet, kanskje du er heldig.

Hvorfor blir dette sett på som slitasje? Er inngangen for strømuttaket noe som skal kortslutte etter bruk?

Så du mener at jeg har en reklamasjonsgrunn?

Lenke til kommentar

Så du mener at jeg har en reklamasjonsgrunn?

Jeg ser ingen umiddelbar grunn som taler mot, nei. Det hele forutsetter at kjøpet dekkes av forbrukerkjøpsloven, annet enn det så anser ikke jeg strømuttaket som en slitasjedel, men at noen nevner det bidrar bare til å bygge opp under min mening at enkelte slenger rundt med begreper som ikke har noe hjemmel i loven.

Lenke til kommentar

Hei, Makky. Jobber selv hos Computer City. Dersom det ikke er noen tegn på at du har skadet pluggen selv så skal dette dekkes av reklamasjon. Ta med deg maskinen til Sandvika eller Alnabru så vil de hjelpe deg med det. Er en egen serviceavdeling i begge butikkene som håndterer slike saker. Vær dog klar over at det kan ta noe tid dersom maskinen må bli sendt inn til Toshiba. Skulle det ta lang tid så har vi lånemaskiner til disposisjon, og er vi tomme for disse så setter vi deg opp på en venteliste.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...