Gå til innhold

Får ikke installert Xp eller vista... les mer

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skulle til å installere vista 64-Bit på maskinen min. Fikk beskjed om å formatere C stasjonen, greit det, hadde planlagt det. Formaterte og skulle installere, men fikk feilen om "Windows Vista could not

locate a suitable volume on this computer". Så jeg formaterte, partisjonerte, koblet fra de andre harddiskene, plugget ut alt av USB untatt mus og tastatur.

Så ble jeg litt lei og tenkte jeg skulle installere Xp igjen. Jeg setter boot-device i boot-screen til IDE dvd spiller. Putter inn den orginale windows xp pro plate inn i spilleren.

De to første gangene jeg prøver å boote kommer jeg inn i den blå bootskjermen til windows der filer blir lastet inn. Så får jeg en blåskjerm med noe error-greier jeg ikke husker.

Prøver vista et par ganger til før Xp igjen.

Så skjer dette:

Men der PC-en egentlig skal boote restarter den og det samme skjer om og om igjen. Noen som har noen løsning på dette. Skikkelig skikkelig irriterendes.

Noen som har noe løsning for dette? Har prøvd å søke rundt på nettet osv, men finner ikke noe løsning. Spec på maskin står i sig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...