Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Endre norskkarakter senere...

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skrev en bokanmeldelse, og søstra mi har kommet på samma stadium og skal nå også skrive bokanmeldelse. Hun tok samme bok, og skal nå ta min bokanmeldelse som jeg skrev... og fikse litt og sende den inn. Problemet er... vi har samme lærer. Eller... det var min lærer i fjor. Nå er det da hennes. So... hva skjer nå da? Hvis hu pirker og kjenner igjen dette? Så skal søstra mi si at det var hun som EGENTLIG skrev den... vil det da gå utover meg? Kan hun gå tilbake å endre karakteren? Evt. snakke med norsklæreren jeg har nå, og endre den jeg kan få senere? Hva slags konsekvenser kan dette få?

Takker for svar!

Noen som kjenner seg igjen....? :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken klasse går hun i da? Hvis hun i går i et klassetrinn hvor norsk ikke er avsluttende fag så kan hun vel likegodt skrive sin egen bokanmeldelse for treningens skyld? Det er jo det man skriver for, å trene seg opp til å kunne skrive bra norsk, slik at man vil få en bra karakter på eksamen.

Lenke til kommentar

Hun kan nok ikke gå tilbake å endre på en standpunktkarakter på bakgrunn av dette når hun ikke er din lærer lenger. Hvis læreren finner ut at søstra di brukte din besvarelse eller en som likner veldig, vil det heller gå utover henne. Du får nesten la henne ta konsekvensene av dette når hun ikke gidder å skrive en rapport selv, og dessuten ber man jo nesten om bråk når man tar en sånn sjanse.

Lenke til kommentar

Husk at alle VGS skolene i Oslo har en funksjon hvis du f.eks leverer på nettet (fronter e.l) sjekker den opp mot de andre i klassen din sine innleveringer, samt. internettet og alle andre Oslo videregåendeskoler, hvis du har over en viss % likhet blir innnleveringen din ikke gyldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...