Gå til innhold

Videoer vises ikke i Openoffice Impress

fakefox

Anbefalte innlegg

Jeg har vært fornøyd bruker av Openoffice i mange år nå. Så når min far, som er selvstendig næringsdrivende, nylig kjøpte seg ny laptop anbefalte jeg han å installere Openoffice istedet for Microsoft Office så han slapp å bruke penger på lisens. I forbindelse med jobben hans reiser han ofte rundt og holder diverse foredrag og presentasjoner, og er av den grunn helt avhengig av et program som Microsoft Powerpoint/Openoffice Impress. Derfor ringte han meg ganske fortvilet her om dagen og forklarte at han ikke fikk til å spille av filmer under presentasjonen i Impress, slik han hadde gjort mange ganger før med Powerpoint. Jeg har aldri hatt behov for dette selv så det var nytt for meg, men når jeg prøvde selv fikk jeg akkurat samme problem. Både på min stasjonære data og laptopen.

Jeg har prøvd med alle mulige filmformater (avi, mpg, mpeg, mov, wmv). Det som skjer er at filmruten blir helt svart, mens lyden spilles av. Det eneste som fungerer er hvis jeg kjører lysbildefremvisning direkte på det aktuelle lysbildet som filmen er satt inn i, så det kan ikke være noen feil med codecer eller lignende. Men så snart jeg hopper noen lysbilder tilbake eller kjører fremvisningen helt fra start så blir filmen svart med kun lyd.

Har prøvd å google problemet uten hell, så jeg håpet noen her inne kunne hjelpe meg. Jeg har siste versjon av Oo (2.3 norsk), Win XP og Vista, og ellers det som skulle være av betydning (Java, codecs osv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...