Chad Thundercock Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Okey, var på treningssenteret i dag og ble fortalt at man ikke skal spise mat etter minst 1 time etter treningøkta, stemmer egentlig dette? Noe med at karbohydrater vil gjøre at kroppen ikke tar opp proteinene, i såfall sliter jeg da jeg drikker karbohydrater OG proteiner i samme shake. I tillegg så spiser jeg ofte middag rett etter trening. Lenke til kommentar
narlzac Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Du bør, i hvert fall hvis du driver å pumper for å få store muskler, få i deg både karbohydrater og protein umiddelbart etter trening. Hvis du bare tar protein i shaken etter treningen, er jeg ganske sikker på at disse vil bli brukt som energi. Det er viktig med energi, som da helst skal være karbohydrater i flytende form (når de er flytende blir de tatt opp raskere), etter trening for å fylle glykogen lageret som er viktig for restitusjonen. Hvis du ikke tar noenting etter trening vil kroppen (jeg er ganske sikker på at dette stemmer) bruke muskelprotein for å fylle opp igjen glykogen lagret. Endret 14. november 2007 av narlzac Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Er mye riktig i det du sier, narlzac. Kroppen bør få i seg karbohydrater og proteiner. Etter trening må kroppen ha energi og da nytter det ikke å helle i seg en proteinshake og håpe på det beste. Jeg mener en bør få i seg karbohydrater, først og fremst, men også proteiner. Ergo er en shake med karbs og proteiner ikke en dårlig idè Mye rart som sies på treningsstudioer. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Optimal situasjon: 1/2 shake med karbohydrater/protein trening den andre halvparten av shaken gå hjem fra trening lage middag Lenke til kommentar
Marillion Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Okey, var på treningssenteret i dag og ble fortalt at man ikke skal spise mat etter minst 1 time etter treningøkta, stemmer egentlig dette? Noe med at karbohydrater vil gjøre at kroppen ikke tar opp proteinene, i såfall sliter jeg da jeg drikker karbohydrater OG proteiner i samme shake. I tillegg så spiser jeg ofte middag rett etter trening. Den vanlige "regelen" går vel mer på innta mat senest 1 time etter trening. Men det finnes uttallige teorier på hva som er optimalt. Zethyrs forslag høres fornuftig ut. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Såvidt jeg husker fra tiden jeg hang en del på treningsforum, så var vel det ideelle å ta karboshake rett etter endt trening, og proteinshake en halvtime seinere elns. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Er mye riktig i det du sier, narlzac. Kroppen bør få i seg karbohydrater og proteiner. Etter trening må kroppen ha energi og da nytter det ikke å helle i seg en proteinshake og håpe på det beste. Jeg mener en bør få i seg karbohydrater, først og fremst, men også proteiner. Ergo er en shake med karbs og proteiner ikke en dårlig idè Mye rart som sies på treningsstudioer. Mener å ha lest noen studier på at proteiner funker bedre alene enn bare karbs. Men det er egentlig irrelevant da det optimale er begge deler. Jeg har hørt det skal være optimalt å få i seg ca 1 g karb per kg kroppsvekt og ca. 1/3 av denne mengden med proteiner etter trening. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Såvidt jeg husker fra tiden jeg hang en del på treningsforum, så var vel det ideelle å ta karboshake rett etter endt trening, og proteinshake en halvtime seinere elns. Studier tyder på at begge deler burde tas med en gang etter trening. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Jepp, det beste resultatet var begge samtidig VS kun karb eller kun prot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå