studen Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) [ORACLE/SQL] Jeg har laget to tables, la oss si table1 og table2. PK i table2 er FK i table1. Jeg har satt en unique constraint på fk i table1 slik at det bare kan finnes én instans av table1 for hver table2. Jeg har lagt inn to instanser av table2 i databasen, men når jeg forsøker å inserte instanser av table1 får jeg følgende feilmelding: ORA-00001: unique constraint (<brukernavn>.x_unique) violated) constraint: constraint x_unique UNIQUE (xx) Hva skjer? Det virker som om jeg har lagt en unique constraint som virker motsatt vei. Jeg fikk lagt inn to instanser av table1 først, men så begynte feilmeldingene å komme når jeg brukte id'en fra table2 om igjen. Noen tanker? Beklager håpløse formuleringer, fersk i gamet. Endret 15. november 2007 av studen Lenke til kommentar
roac Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Formuleringene er sikkert greie nok, men har du noe kode å vise oss. Jeg ser ikke umiddelbart hva probelmet er, men det kunne kanskje gått bedre hvis jeg så koden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå