Flin Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Hei, jeg har bestemt meg for å prøve å oppgradere et system jeg har, men jeg får det ikke helt til. Sånn som det er i dag så kommer det en variabel inn som inneholder mye tekst og html, fra dette vil jeg ha ut linker og tekst. Eksempel: <a href="some.php">Someting</a> <p> Tekst, tekst ||Tekst Dato time. ## </p> Jeg vil ha noe som kan plukke ut urlen, teksen og dato, men jeg får det som sagt ikke til. Har prøvd med: $var = $_POST["cheek3"]; $a = $var; preg_match('`href="([^"]+)"`i', $a, $matches); print_r($matches); Her er $_POST["cheek3"] variablen der informasjonen kommer fra. Tingen er at den eneste outputen jeg får her er "Array ( )". Noen som skjønner hva som er feil? Endret 22. november 2007 av Hjelpphp Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 bruk preg_match_all Lenke til kommentar
Peter Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) <?php $var = '<a href="some.php">Someting</a> <p> Tekst, tekst ||Tekst Dato time. ## </p>'; preg_match_all( '/href="(.+?)".*<(.+)>(.+)<\/\2>/s', $var, $matches, PREG_SET_ORDER ); print_r( $matches ); ?> Blir til Array ( [0] => Array ( [0] => href="some.php">Someting</a> <p> Tekst, tekst ||Tekst Dato time. ## </p> [1] => some.php [2] => p [3] => Tekst, tekst ||Tekst Dato time. ## ) ) Og du vil antakelig ha $matches[0][1] og $matches[0][3] Endret 18. november 2007 av Peter Lenke til kommentar
Flin Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Ja det hjalp, men hvis jeg da vil ha ut url-teksten, dato og tekst for seg selv? Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Ja det hjalp, men hvis jeg da vil ha ut url-teksten, dato og tekst for seg selv? www.php.net Lenke til kommentar
Flin Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Det blir til stadighet linket til php.net, men er ikke dette et forum for der man kan spørre om hjelp. Hvis du hele tiden skal linke til andre steder kan du like godt legge ned hele HW da. Og jeg er ikke så dum at jeg ikke har sjekket php.net, men jeg føler at det ikke var til nok hjelp så jeg spør her. Det jeg i grunn lurer på om jeg må kjøre en expresion for hvert element jeg vil ha ut, det står sikkert andre steder, men jeg spør her. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Består paragrafen alltid av fire linjer, adskilt med ny line? Tekst, tekst||Tekst Dato time. ## Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Ja det hjalp, men hvis jeg da vil ha ut url-teksten, dato og tekst for seg selv? Du spør ikke om hjelp, du spør om noen gidder å vise deg en kode som kan gjøre dette for deg... Slik at du slipper å lære deg php... Lenke til kommentar
Flin Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Du burde ikke være så fort ute med å beskylde alle for latskap og den slags. <a href="http://www.side2.no/kultur/article1451968.ece">Rett fra begravelse til scenen</a> <p> - Grethe ville nektet oss å avlyse, sier Yngvar Numme. Timer etter Grethe Kauslands begravelse, har han og Tor Erik Gunstrøm premiere på årets juleshow. ||Side2 - Forsiden - 20.11.2007 09:02:39 ## Peter: Sånn pleier det å se ut. Det jeg i grunn ønsker er å få ut linken, link-teksten, ingress og dato. Har et system for dette i dag, men ønsker å optimalisere. Så spørsmål 1: Må jeg ha et nytt experession for hvert element jeg vil ha ut. Spørsmål 2: Er det noen som har en god oversikt over regular expression operators? Endret 20. november 2007 av Hjelpphp Lenke til kommentar
Peter Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) preg_match_all( '/<a href="(.+?)">.*<\/a>.*<(.+)>(.+)\s+[|]{2}(.+)\n(.+)##\s+<\/\2>/s', $var, $matches, PREG_SET_ORDER ); Array ( [0] => Array ( [0] => <a href="http://www.side2.no/kultur/article1451968.ece">Rett fra begravelse til scenen</a> <p> - Grethe ville nektet oss å avlyse, sier Yngvar Numme. Timer etter Grethe Kauslands begravelse, har han og Tor Erik Gunstrøm premiere på årets juleshow. ||Side2 - Forsiden - 20.11.2007 09:02:39 ## </p> [1] => [url="http://www.side2.no/kultur/article1451968.ece"]http://www.side2.no/kultur/article1451968.ece[/url] [2] => p [3] => - Grethe ville nektet oss å avlyse, sier Yngvar Numme. Timer etter Grethe Kauslands begravelse, har han og Tor Erik Gunstrøm premiere på årets juleshow. [4] => Side2 - Forsiden - [5] => 20.11.2007 09:02:39 ) ) Endret 21. november 2007 av Peter Lenke til kommentar
Flin Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Tusen takk skal du ha, det var til kjempe hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå