Gå til innhold

Oppgradering Telehor ADSL = ingen nett


Anbefalte innlegg

Bestilte ADSL Turbo hos telenor. Skulle da få 8Mbit. Oppgraderingen skulle skje i dag.

 

I dag, har jeg vært helt uten nett. Ingen kontakt med sentral. Synkroniseringen klarer ikke å synronisere.

 

Modem er nytt (speedtouch 546T2 for at det skulle takle nye hastigheten). Det har kjørt i 3 uker med gammel hastighet uten tull. Testa med gammelt modem og splitter for å se om det endra noe, ingen resultat. Til og med resatt den nye rutern ogkonfigruert den igjen.

 

 

Så det var en oppgradering av nett. Hurra

 

Noe annet som irriterte meg, var jeg måtte ringe teknisk support til 26kr/min. Jeg trodde det gjaldt om en hadde problemer med å koble utsyret opp osv, ikke når det er telehor som har driti seg ut. (har valgt det turbo der teknisk support koster 26 kr. Klar over prisen.) Uansett, de hjalp meg null og niks. Nå er det å vente på feilmeldingen. Så er det å ringe kundeservice to tre ganger. Kjenner denne prosesdyren.....................

 

Så til det egentlige spørsmål. Hva kan en kreve i kompensasjon? Jeg er rimelig lei av å få en masse jobb fordi andre aldri greier å gjøre jobben sin!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter tre dager iherdig jobbing har jeg endelig kommet på nett i kveld. Å få de teletubbisene i Telehor til å få litt fortgang i noe, det er håpløst.

 

Jeg har også blitt presentert 3 forskjellige dager for feilretting. Det er ulik dato på sms, mail og feilmeldingen online.

 

Telenor har fungert, men å få noe gjort i det suppebedriften der er håpløst. 3 Omgjøringer på 3 år, hver gang har det vært surr fra ende til annen. Og da er det ikke fordi jeg ikke har peiling.

 

Men nå er det nok! Jeg tror jeg har lært nå :tease:

Lenke til kommentar
Etter tre dager iherdig jobbing har jeg endelig kommet på nett i kveld. Å få de teletubbisene i Telehor til å få litt fortgang i noe, det er håpløst.

 

Jeg har også blitt presentert 3 forskjellige dager for feilretting. Det er ulik dato på sms, mail og feilmeldingen online.

 

Telenor har fungert, men å få noe gjort i det suppebedriften der er håpløst. 3 Omgjøringer på 3 år, hver gang har det vært surr fra ende til annen. Og da er det ikke fordi jeg ikke har peiling.

 

Men nå er det nok! Jeg tror jeg har lært nå :tease:

 

Jeg har et lignende problem med Nextgentel. Kan du fortelle hva du måtte gjøre for å fikse det?

Lenke til kommentar

Feilen denne gang, var at den automatiske aktiveringen av porten jeg ble satt over på i ADSL 2 utsyret. Det var samme feil da jeg fikk ADSL første gang også.

 

Jeg kontaktet montørselskapet selv, for å få de til å sjekke. I tillegg sendte jeg en mail til kundeservice der jeg krevde feilretting innen en angitt tid og dato.

 

Man kan ikke bare la seg avspise med en ventetid på feilretting i en uke osv når man bestiller en oppgradering. Feil kan alle gjøre, men det må forventes litt mer fortgang i arbeidet. Det virker ikke som det er noe system hod kundeservice heller.

 

Denne feilen her kunne enkelt ha vært avdekket og rettet, hadde det vært noen som kunne sjekket systemene der og da. Det tok dessverre over 3 arbeidsdager.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg har samme problem.. forresten, lyste "internett lampa" på modemet ditt?

Jeg er desperat!

 

PIkkhodene i telenor hjelper ikke en dritt. Sier det samme hele gjenger.

Telenor er nok bemannet opp til taket med folk som deg og meg, så da vet du hva du har å forholde deg til ...

 

Telenor er også et konglomerat av bedrifter som kjøper og selger tjenester til hverandre. Det betyr at det er "langt" mellom de på kunderservice og de som retter feil (og gjør feil ...) ute i sentralene, og de er avhengig av å bruke faste systemer for å legge inn "bestillinger" på ting de ønsker sjekket/utført. Det er ikke bare å "ta en telefon" til mannen med avbitertanga. Det er mulig dette systemet er optimalt sett fra et bedriftsøkonomisk synspunkt, men det virker tungrodd sett fra en skrave sluttbrukers side.

 

Nå vet ikke jeg hva slags ADSL-modem du har, men det er ikke uvanlig at et modem går gjennom en fase med blinkende lamper etter at du har slått det på. I beste fall begynner noen av lampene å lyse konstant, noe som betyr at modemet har klart å synkronisere seg mot utstyret i sentralen. Hvis det blinkende lyset slukner helt, da er det en feil på linja, eller i sentralen, eller i modemet. (Mine SpeedTouch-modem driver og blinker på denne måten.)

 

La modemet stå tilkoblet og påslått og legg inn feilmelding som forklart ovenfor. Da kan de gjøre målinger fra sentralen og kanskje finne ut hva som er feil.

 

Selv om du ikke har noen PC e.l. tilkoblet modemet, så skal det på egen hånd klare å synkronisere seg mot utstyret i sentralen. Alt det trenger for det, er strøm og tilkobling til tlf.linjen (via splitteren).

Lenke til kommentar
Jeg har samme problem.. forresten, lyste "internett lampa" på modemet ditt?

Jeg er desperat!

 

PIkkhodene i telenor hjelper ikke en dritt. Sier det samme hele gjenger.

 

Nei, om modemet ikke en gang får synkronisert (lyser på dsl) så er det mye mulig den automatiske aktiveringen har svikta hos deg også. DSl lampen blinker når den prøver å synkronisere, og lyser fast når den har synkronisert. Så skal modem godtas på webservern hos telenor med brukernavn og passord, når den prøver det blinker internett lampa, og lyser fast når den er ok. OBS! Denne vil blinke når det er trafikk på linja.

 

De andre lysene er for strøm og lan.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...