Fritz0r Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Chevy er ikke treige når det gjelder og henge med poppulæritetsbølgen innen biler...eller....jo. Men nå kommer Chevy med det som er den mest bensinvennlige pickup til dags dato. Med teknologi som har vist seg og være både stabilt og effektiv i både Cadillac Escalade og Chevy Tahoe, blir denne pickupen ganske så bra faktisk. Motor: 332hp 6.0L V8 hybrid (Samme som er i Escalade, Yuko og Tahoe hybrid bilene). GM mener at denne kombinasjonen vil ha en 40% forbedring på by kjøring og 23% i normal kjøring, sammenlignet med standard Silverado, med cruising distanse på 500 miles. Pickupen greier opp til 30 MPH med bare elmotorer og det med full last (6,100 lbs) Silverado Hybriden er enda mere stillegående enn standard vogna, takket være ny eksos potte og nydesignet eksos annlegg, og i interriøret er det også blitt trikset med, mindre vei støy og forbedret lyd issolasjon. En negativ sak om Silverado Hybrid er noe mindre lasteplass pga batteri pakken som er under bak setene. Bilen blir sluppet som FR, eller FA utgave og slippes i slutten av 2008 (Q3/Q4), Ingen pris er fastsatt enda. Kilde, press release og flere bilder: http://www.thetorquereport.com/2007/11/200..._hybrid_un.html Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Hmm,er kanskje nede i 3l/mil nå da ? :-) Er generelt veldig skeptisk til amerikanske biler...billig plastikk,overdrevet svære motorer,og dårlig finish...skranglekasser..Holder meg til japansk kvalitet jeg :-) Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Lurer på hvor mye den batteripakka der koster og hvor lang tid det tar og få den... De feite pølsefingra mine skal nok aldri borti en sånn en nei. Skal du eie en sånn bil i norge burde du drite penger. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Den der var ikke mye pen. Styggeste Chevy pick-upen jeg har sett. Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Ja, de var penere før i tida. Kanskje tidlig på 90 tallet. Og Ola : Chevrolet er faktisk de mest holdbare bilene! Utrolig men sant, de ligger foran Riskokerne, Volvo, Saab og Mercedes når det gjelder å leve lenge. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Hmm,er kanskje nede i 3l/mil nå da ? :-) Er generelt veldig skeptisk til amerikanske biler...billig plastikk,overdrevet svære motorer,og dårlig finish...skranglekasser..Holder meg til japansk kvalitet jeg :-) Vel, nye Escalade med samme motoren har et oppgitt forbruk på oppsiktsvekkende lave 1,3 l/mil i bykjøring! Dette er omtrent det samme forbruket min japanske bil har på blandet kjøring... Dessuten ser jeg ikke helt hvordan en motor skal kunne bli "overdrevet svær", men det er kanskje bare meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå