Gå til innhold

Hvor bra må anlaog signalet være for rikstv?

Anbefalte innlegg

Driver og vurderer å kjøpe meg en digital boks til tv'n..

Bor litt utpå landsbygda så det analoge signalet jeg har nå er ikke helt 100% for å si det slik. Men nrk går inn såpass at tekst-tv'n er lesbar. Skal dette være godt nok? Eller må jeg ta inn tv2 like godt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Driver og vurderer å kjøpe meg en digital boks til tv'n..

Bor litt utpå landsbygda så det analoge signalet jeg har nå er ikke helt 100% for å si det slik. Men nrk går inn såpass at tekst-tv'n er lesbar. Skal dette være godt nok? Eller må jeg ta inn tv2 like godt?

Regelen er at du må motta TV2s analoge signal dersom digitalt bakkenett skal fungere hos deg. Det har ingenting å si om du mottar NRK analogt.

Jeg har testet mottak i et område hvor TV2 knapt var synlig ( fra en heller dårlig TV2 UHF antenne). Der fungerte NRK fra digitalt bakkenett men det var ikke helt stabilt.

Dersom TV2 analogt er såpass at du fint kan se på kanalen så tror jeg det vil fungere greit med digitalt bakkenett. Det er likevel mulig at du må ha ny antenne dersom den ikke dekker hele UHF båndet. Gamle dårlige kabler og filtere/forsterkere kan også gjøre at digitalmottak ikke fungerer.

Dersom det er dårlig signaler så bør du sannsynligvis gå for Grundig mottageren siden det er mange meldinger om at Sagem mottageren har en dårligere DVB-T tuner.

Lenke til kommentar

Jeg har vært inne på rikstv og sett at jeg skal ha full dekning i mitt område.. Men i og med at jeg ikke tar inn tv2 så veldig bra så her jeg litt usikker.. hmm.. men som sagt, jeg får vel bare prøve ;) funker det ikke så er det bare å levere boksen igjen.. ;)

Lenke til kommentar

Da var Sagem boksen montert.. Og til dere som sier at TV2 MÅ tas inn for å kunne få inn digitale signaler, ta dere en tur hit! :p Bare for å gjøre et forsøk flytta jeg tv antenna mi til et sted hvor INGEN analoge signaler kunne tas inn, men de digitale trosser seg frem ;) Veldig fornøyd rikstv kunde for øyeblikket. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...