Muntiadok Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Noen som kjenner til løsning på følgende problem: kobler meg opp til ISDN gjennom tiscali, start eller frisurf, siden desember har jeg hatt store problemer og nå har det slått seg helt vrangt 1 av 3 feil skjer: 1. jeg kobles opp men maskinene kommuniserer ikke 2. jeg får beskjed at det er opptatt 3. jeg får beskjed om at modemet ikke svarer.. Hjelp!!! Lenke til kommentar
DumbAss Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Modemet svarer ikke = ISDN kortet svarer ikke når pc`en sjekker om det er klart til bruk (naturlig nok). -> 1. Sjekk at ISDN kortet er koplet skikkelig i og koplet på riktig COM port. 2. Sett ned hastigheten på ISDN kortet. 3. Forsøk å reinstall isdn kortet -> evt. bytt driver. Noen ganger hjelper det med siste versjon. 4. ISDN kortet eller COM porten kan være defekt -> prøv å sette det over på den andre COM porten 5. Sjekk at alle ledninger er koplet riktig i. 6. Sjekk ressurskonflikter i EB. Du får beskjed om at det er opptatt = samme feil som over. Kortet får ikke "klarsignal" til å ringe ut. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Finn tilkoblingen, ekstern påloggings-ikonet for den aktuelle forbindelsen d.v.s. ikke snarveien ( hvilket OS ?): velg egenskaper på den ( hvilket isdn-kort ?), fjern hake for retningsnr. og sjekk at du bruker enten 'channel 0 eller A' ( spørs hvilken produsent ). Velg skillearket 'Servertyper' og behold kun hake for TCP/IP. Velg TCP/IP innstillinger og fjern hake for 'IP-filhodekomprimering, OK/OK. Lenke til kommentar
Muntiadok Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Takk for hjelpen men det virker fortsatt ikke... 1. Sjekk at ISDN kortet er koplet skikkelig i og koplet på riktig COM port. --> har prøvd det i flere "slotter", har det egentlig noen betydning? 2. Sett ned hastigheten på ISDN kortet. --> betyr det sett ned til 56k digital f.eks? så har jeg prøvd3. Forsøk å reinstall isdn kortet -> evt. bytt driver. Noen ganger hjelper det med siste versjon. --> har ikke noen helt ny driver men har installert foskjellige sikkert 10 ganger i det siste 4. ISDN kortet eller COM porten kan være defekt -> prøv å sette det over på den andre COM porten -->Jeg lurer nettopp på om kortet er defekt... -->Hva menes med å sette det på den andre Com-porten? 5. Sjekk at alle ledninger er koplet riktig i. --> Det er de.. 6. Sjekk ressurskonflikter i EB. --> System oversikten sier at alt er bra og virker Finn tilkoblingen, ekstern påloggings-ikonet for den aktuelle forbindelsen d.v.s. ikke snarveien ( hvilket OS ?): win2000 prof. eng velg egenskaper på den ( hvilket isdn-kort ?), fjern hake for retningsnr. og sjekk at du bruker enten 'channel 0 eller A' ( spørs hvilken produsent ). dynalink...hvor skifter man channel 0 eller A..det finner jeg ikke Velg skillearket 'Servertyper' og behold kun hake for TCP/IP. Velg TCP/IP innstillinger og fjern hake for 'IP-filhodekomprimering, OK/OK. -->har prøvd med bare tcp/ip men glemte det med Ip-filhodekomp... er kortet bare ødelagt? det er jo 3 år gammelt.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå