Asmodeus Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jeg storkoser meg med dette spillet, men én ting irriterer meg grenseløst, og det er den såkalte "snikdrepingen" av målene sine. Ok, jeg har bare tatt to hovedmål av dage, men begge endte med at jeg måtte sloss med masse vakter etter en filmsekvens. Å hakke målet sitt til døde etter å ha slaktet en masse vakter for å overleve på åpen gate er pinadø ikke hva jeg kaller snikmord! Jeg lurer på om dette kommer av at de har forsøkt å la Altair være tett opptil det hashashinene pleide å være under korstogstiden. Myten sier at hashashinene var opptatt av å opprettholde sitt ry som effektive drapsmenn ved å utføre drapene i full offentlighet. Problemet er bare at dette konseptet med å snike seg frem for deretter å avsløre seg selv i det man utfører drapet fungerer svært dårlig i et dataspill. Det ødelegger mye av moroa og gleden ved å klare å snike seg frem til målet usett. Det hører også med til historien at de samme mytene om Hashashinene sier at de satt martyrdøden høyt og generelt sett forventet å bli drept av sine motstandere med en gang oppdraget deres var utført. De var ikke opptatt av å rømme unna, slik Altair er, og av den grunn brukte de heller ikke missiler eller kastevåpen slik Altair gjør. Så i og med at utviklerne har endret på en del av myten rundt Hashashinene så kunne de jo godt ha latt Altair snike seg unna også. Jeg tror det ville gjort spillet bedre. P.S: Jeg mener å ha lest at den sekten som Altair tilhører kun er løst inspirert av Hashashinene, og at den ikke er ment å være helt identisk med Hashashin sekten, og den er det heller ikke, hvis man skal tro på mytene om hashashinene. Hvilket i grunn bare forsterker min oppfatning om at de burde gitt spilleren et valg mellom å snike seg vekk eller å løpe/sloss seg vei vekk fra åstedet Lenke til kommentar
Nielsen75 Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Offentlig drap er helt greit, det var all oppmerksomheten før jeg omsider fikk tatt fyren av dage som irriterte meg. Nr. 3 derimot, var jeg mye mer fornøyd med. Der fikk jeg kjørt kniven i fyren før alarmen gikk for fullt, og jeg klarte å riste av meg vaktene og satt meg på en benk. Fortsetter det slik fremover, skal jeg ikke klage over akkurat den delen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Har nå kommet ganske langt i spillet, og må si meg enige i det mange her sier - spillet blir en grind uten like ettervert. Det er meget begrenset med variasjon i oppdragene, og jeg merker at jeg ikke orker å spille AC veldig lenge av gangen før jeg går lei. Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Har nå kommet ganske langt i spillet, og må si meg enige i det mange her sier - spillet blir en grind uten like ettervert. Det er meget begrenset med variasjon i oppdragene, og jeg merker at jeg ikke orker å spille AC veldig lenge av gangen før jeg går lei. Enig i det. For min del startet det dårlig da jeg ble skuffet over førsteinntrykket. Senere fikk spillet en liten opptur før alt braste sammen i en skuffende avsluttning. Spillet er bra på mange måter, men som trådstarter sier, er det ikke snakk om noe annet enn et middelmådig spill. Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg er enig, eneste man gjør i hver by er jo å sjekke 11 viewpoints, redde 9 sivile, 1-2 pickpockets, og løpe etter flagg utenom hoved mission... Litt for lite variert i lengden for meg, og det er vel grunnen til at jeg ikke har giddet å runde det enda Lenke til kommentar
SidVicious Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Har runnet spillet nå. Vil ha mine 500kr tilbake! Tragisk spill! Men var kjempe gøy til å begynne med da. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Starten var grei, men utrolig demoraliserende. Man får såvidt se snurten av ett spill som kunne vært kult, men de tar fra deg alt og setter deg i skyggen. Alt imellom starten og slutten var UTROLIG dårlig. De viser deg hva du skal klatre opp i og hvem du skal drepe, så ber de deg gjøre det 399 ganger. Slutten var jo morsom nok, men ingen revolusjon. Bare en litt surrelistisk vri på det hele. Jeg for min del kjøper ikke 2eren på første dagen. Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Til trådstarter: Er helt enig i det meste du har skrevet, spillet var sinnsykt fett å starte på og lære kombo kills osv, men jo lenger man spiller det, desto kjedeligere blir det, og ensformig. For ikke å nevne slutten.... Lenke til kommentar
bjeil Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Det er tre store irritasjonsmomenter som ødelegger litt av opplevelsen for meg. 1) Hvorfor i all verden kan man ikke ri eller løpe forbi vaktene ute i "the kingdom"? Hva er grunnen til at man må gå/ri sakte forbi dem? Det er jo ikke gøy i det hele tatt, bare ekstremt kjedelig. 2) Repetivt. Man må basically gjøre de samme tingene om og om igjen. 3) Uninteruptible cut-scenes. Hvorfor i all verden må jeg se alle de lange cut-scenene? Sikkert greit for dem som synes historien er det største i verden, men jeg synes bare det blir kjedelig i lengden. Jeg hadde kanskje veldig høye forventninger til spillet på forhånd. Jeg synes i alle fall ideen var glimrende. Greit spill, men ikke noen 10'er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå