Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan får man igjen lappen?


PROuser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mistet den for 3 mnd.. Da trenger man ikke kjøre opp igjen..

(kjørte i 76 i 50 sona..)

 

Det er drøyt å miste førerkortet for det der. Hvem har vel ikke vært oppe i 75 i en 50 sone. Bot er greit, men de 50-sonene har det gått inflasjon i.

 

Jeg blei tatt i 67 kmt engang. 2500 kroner.

 

Ringe til vegvesenet eller politiet er vel det du må gjøre,.......................

Lenke til kommentar
Herregud, nok en førerkort tråd. Let i noen av de andre utallige trådene som finnes om tullinger som mener de har førerkortet tilbake. Er sikker på at din grunn er mye bedre enn alle de andre unnskyldningene jeg har sett her.

 

"ingen maser så fælt som disse førerkort- folkene"

 

Fra en bok jeg har lest. :!:

Lenke til kommentar
Det er gått de tre månedene!! Bare spør om hvordan jeg får selve lappen.. Kommer den i posten? Hentes hos politiet? Hos biltilsynet?

 

Finner ingen info på sidene til politiet og det jeg har fått i posten..

Les innlegget mitt da!

 

Har lest! De stenger kl 15:00.. Lenge før jeg kommer fra jobb! Regner med noen her inne har vært borte i det samme.. Derfor spør jeg her..

 

:hmm:

Endret av PROuser
Lenke til kommentar
Det er gått de tre månedene!! Bare spør om hvordan jeg får selve lappen.. Kommer den i posten? Hentes hos politiet? Hos biltilsynet?

 

Finner ingen info på sidene til politiet og det jeg har fått i posten..

Les innlegget mitt da!

 

Har lest! De stenger kl 15:00.. Lenge før jeg kommer fra jobb! Regner med noen her inne har vætr borte i det samme.. Derfor spør jeg her..

 

:hmm:

Kan du ikke ringe i lunsjen? Telefonforbud?

Lenke til kommentar

Beklager, jeg misforsto nok innlegget ditt litt trådstarter. Trodde det var et av de evinnelige trådene der folk maser etter førerkortet etter å ha fått sperrefrist på 2 år for å han kjørt med 3 i promille osv. Ikke meningen å være frekk, bare en misforståelse :)

 

Er sperrefristen opphørt kan du jo som nevnt i tidligere innlegg bare ta kontakt med etterforsker i saken eller politijuristen for å høre. Du har vel mobiltelefon

 

§ 8-2. Tap av førerett for kortere periode enn 6 måneder

 

Med mindre særlige grunner foreligger i det enkelte tilfelle, skal det ikke kreves ny førerprøve som vilkår for gjenerverv av førerett når tap av føreretten er fastsatt for 6 måneder eller kortere tidsrom. Dette gjelder likevel ikke dersom vedkommende ilegges straff for flere trafikkforseelser som enkeltvis ikke ville medført tap av førerett samt i tilfelle som omhandlet i § 2-9, eller det var gitt førerett på prøve, jf. § 8-4.

 

Edit: Du hadde vel ikke prøvetid? Husk at jo mer faktum du gir, jo lettere blir det å hjelpe deg :)

Endret av Frekkas
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvor mye fikk du i bot? Og ble du tatt av radar? Kjører nemlig ofte i 70-80 i 50-sona, spesielt på kveldstid :p Har to strake veier med få gangfelt, men jeg kan ikke se for meg politiet stå med radar på disse strekningene, da må de i så fall legge seg etter de som kjører for fort, er knotete å vise bilene inn. Hvordan var det der du ble tatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...