Kahrs Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Heya Kunne virkelig trenge hjelp med at dere foreslår hvilke bakgrunnsmusikk eg skal bruke, når eg skal lese diktet mitt. Selv har jeg prøvd med forskjellige bakgrunnsmusikk men ingen har virket så bra -Dramatisk -ingen stemmer / både å -Soundtrack? -fiolin? -som er lett tilgjengelig, som eg kan laste ned -Kun seriøse svar vil være til stor takk Selve diktet er fra Inger Hagerup Krigsdiktet fra 1941 når Tyskland kom til Norge under andre verdenskrig Aust- Vågøy: (Mars 1941) De brente våre gårder. De drepte våre menn. La våre hjerter hamre det om og om igjen. La våre hjerter hugge med harde, vonde slag. De brente våre gårder. De gjorde det i dag. De brente våre gårder. De drepte våre menn. Bak hver som gikk i døden, står tusener igjen. Står tusen andre samlet i steil og naken tross. Å, døde kamerater, de kuer aldri oss. Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Hva med A Call To Arms, fra Warcraft-soundtracket? Du kan høre den her: http://youtube.com/watch?v=urg2OUXBN78 Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Hva med A Call To Arms, fra Warcraft-soundtracket? Du kan høre den her: http://youtube.com/watch?v=urg2OUXBN78 Synes selv den passet ganske bra . Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Jeg ville anbefale noen av sangene i The Fountain soundtracket om det skal være litt trist/dramatisk.. mye fioloin/strykeinstrumenter osv. Det er helt enormt fine sanger som jeg tror kan passe til diktet ditt Skal jeg si en spesifikk sang fra soundtracket - Last Man Lykke til! Endret 17. november 2007 av Vaffelkake Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Camel: "Epitaph" Dire Straits: "Brothers in Arms" Explosions in the Sky: "What do You go Home to?" eller "Your Hand in Mine" Jaga Jazzist: "Cinematic" eller "Plym" Joy Wants Eternity: "Uriel" Mogwai: "Burn Girl Prom Queen" Sånn. Det var jo noen. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Du burde helst velge et stykke uten tekst slik at ikke det blir fokus på vokalen, men på diktet ditt som du leser. Derfor vil jeg foreslå å velge noe fra ringenes herrre soundtracket. jegh ar ingen spesfikke tracks derfra, men du finner helt sikkert noe som passer. Mye føleleser og dynamikk i de. Sånn ellers så ville det helt sikkert passe med Lux Aeterna Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå