DaJev Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Jeg fikk nettop en gratis win2003 server av en sponsor. Den er 'unmanaged'. Har ingen kontrollpaneler. Så jeg har kun et spørsmål? Hvordan i helsike skal jeg sette opp vbulletin forumet der? jeg har domene, jeg har lekt litt med linux shared host men aldri i livet har jeg satt opp hjemmesider på windows maskiner? jeg har windows remote desktop tilgang serveren er: windows 2003 Quad 2.4GHZ dual-core AMD opteron Processor 2216 HE 500 gb HD NTFS memory:8gb nettverk:100mbps Lenke til kommentar
Kasius De'Vias Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Installer Apache (gjerne Apache 2), MySQL (som trengs for vBulletin forums) og andre diverse tilleggsprogrammer du vil ha. Deretter Active Directory (tror det var det navnet var) og sett opp FTP tilgang. Om du skal ha et kontrollpanel vil jeg anbefale H-Sphere da dette er ganske så enkelt. =) Endret 14. november 2007 av Matsuo Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Hvorfor i alle vide verden skal han installere apache når server 2003 har en glimrende webserver? Ingen spesielle problemer å sette den opp med php og mysql, se http://taxmanno.com/xoops/modules/news/article.php?storyid=9 om hvordan jeg satt opp med php. Lenke til kommentar
DaJev Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 installerte php apache 2.0 phpmyadmin mysql og en stor takk til matsuo for å ha veiledet meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå