Darth Stian Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Hei. Jeg har et småproblem med harddisken...kan ikke defragmentere pga skade. men gammel som den er vil jeg skifte den ut. Bare den + prosessor og hovedkort som jeg ikke har byttet ennå Men hvordan vet jeg hvilken harddisk/hovedkort jeg skal velge? Jeg så på en harddisk og en prosessor(lagger i Wc3(spill)) på psdata web. Desverre er d en Athlon prosessor som var den billigste uansett er jeg ute etter en billig 1.2-1.4 prosessor og en 40+ Gb harddisk til 1000-2000 kr til sammen (2500 går òg). Hvilke burde jeg bestille? Hvordan vet jeg hvilke som passer i mitt gamle hovedkort? Hvor ser jeg HVILKET HÒVEDKORT JEG HAR? plz svar Takk Lenke til kommentar
Unicr0n Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Hvis du har en merke pc (IBM, compaq, osv) så kan du jo gå inn på produsentens hjemmeisde å se der. Eller du kan åpne opp pc'en å lese direkte på hovedkortet. Deretter kan du gå på hjemmeisden til hovedkort produsenten og lese hvor store disker og hva slags cpu den tåler. Evt kan du oppgradere bios hvis det står at den støtter større cpu og hardisk. Din nåverende bios type kan du finne å starte maskinen og da skal det stå når den booter. Muligns finnes det også noen program på hjemmesiden til produsenten som kan finne ut dette. Utifra dette så burde du ha en god peiling på hva du kan kjøpe av cpu og minne. Så får du nesten bare la din egen lommebok styre valget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå