dymoletratag Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) -- Endret 10. juli 2015 av Fittegulp Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Jeg ville prøvd meg på å huske hvor mange som begynner på A, hvor mange som begynner på B osv. Da er det lettere å finne hvor du mangler noen. Det er ikke det å pugge alle navnene, men å hente dem frem som er problemet. Endret 15. november 2007 av Ekko Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 skal du ha en prøve der du må huske alle statene? virker jo idiotisk Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Veit, ganske teit . Men jeg skal greie å plassere dem å, er det som er problemet. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Veit, ganske teit . Men jeg skal greie å plassere dem å, er det som er problemet. Jeg tror jeg bare ville tatt det for meg og pugget. Er ikke så uoverkommelig. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Veit, ganske teit . Men jeg skal greie å plassere dem å, er det som er problemet. Start i et hjørne og arbeid deg bortover. Når du kan ramse opp de ti første fra hjørnet øker du med en, husker det, øker med en, osv... Lenke til kommentar
Steelz Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Hvis du kjenner noen som er på utveksling i amerika elns. spør om de vet av noen huskeregler eller sanger Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Hvis du kjenner noen som er på utveksling i amerika elns. spør om de vet av noen huskeregler eller sanger Akkurat det jeg ikke gjør.. noen som kan noen slike sanger eller regler? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Du må nesten lage deg en egen sang, går dårlig å la andre finne sangen for deg... Først, skriv ned alle statene på et ark, så må du se om du for eksempel kan ta den første bokstaven i hver stat og lage setninger som du kan huske. Eller, du kan rett og slett lage en sang av alle statene, det var det jeg gjorde i tysken når vi skulle huske preposisjoner eller noe slikt i tysken... "Durch, fur, gegen, ohne, um" "Aus, bei, mit, nach, sach von, zu" Någenlunde rett etter et par år uten tysk, husket bare det etter en sang i fraglene. Endret 16. november 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Har en datter som skulle ha prøve i Amrikanske byer og stater. Hun brukte: http://www.sheppardsoftware.com/web_games.htm Lærte seg dette og fikk en 6'er - skryt, skryt Tror at hvis du går gjennom de forskjellige vanskelighetsgradene, så vil du lære. Lykke til. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Takk takk , men det funker ikke. Bare krysser seg ut når jeg trykker på "play" . Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Virker fint hos meg. Prøv: http://www.sheppardsoftware.com/USA_Geogra...0_1280_800.html Eller denne: http://www.sheppardsoftware.com/USA_Geogra...2_1280_800.html Muligens denne: http://www.sheppardsoftware.com/USA_Geogra...1_1280_800.html Endret 19. november 2007 av SirEmanon Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Der ja, takk Lenke til kommentar
Theavondtiknea Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Der ja, takk jeg mente det virkerlig! ikke diss en alternativ læremåte da. den er jo kjempealternativ!! Lenke til kommentar
Dragan94 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Bah, skal ha selv prøve i statene i usa. xD imorgen.. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Da jeg hadde en slik prøve for tre år siden brukte jeg www.gruble.net, der er det kart hvor du klikker på riktig del og får vite hvor mange ganger feil du gjør. Der kan du også få hjelpemidler, som hva som er hovedstaden der. Jeg kjenner fortsatt alle statene i USA, Afrika og Europa. På Europa fikk jeg 5+, det eneste jeg ikke husket var hvor Podgorica er hovedstad og hvor Rhinen og Donau renner. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 gruble.net har et sån kart som du kan sette inn alle statene i kansje det kan funke? Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Lær deg denne sangen Lenke til kommentar
Stupedama Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg ville prøvd meg på å huske hvor mange som begynner på A, hvor mange som begynner på B osv. Da er det lettere å finne hvor du mangler noen. Det er ikke det å pugge alle navnene, men å hente dem frem som er problemet. Damn, var det jeg skulle si. Det er i alle fall sånn jeg husker de, husker hvor mange som er på hver bokstav, og husker f.eks. at det ikke er noen på B, E etc. Så er det lett hvis du deler det opp i f.eks. vestkysten, østkysten, etc. Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 http://www.purposegames.com/game/states-of-the-usa-quiz Den er knall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå