Gå til innhold

Skibilder til inspirasjon?

Anbefalte innlegg

Heisann! Driver å leter etter noen gode fotografer som har tatt skibilder...

Trenger litt inspirasjon til vinkler og slikt til. Nå har jeg bare tomme ideer, men har ikke mulighet til å sette dem ute i live, så vil bruke tiden på å ta til meg ideer fra andre.

Tenker da på ski som i twintip, men også snowboard og annet alpint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du nevner ski, så får jeg tanker om endeløse vidder, appelsiner, termoser og kvikklunsj. Og ettersom jeg beynner å bli en gammel mann: treski, beksomstøvler, originale rottefella bindinger osv.

Om enn ikke noe annet, så fikk du noen bilder på netthinna i hvertfall.

Tom

Lenke til kommentar
Når du nevner ski, så får jeg tanker om endeløse vidder, appelsiner, termoser og kvikklunsj. Og ettersom jeg beynner å bli en gammel mann: treski, beksomstøvler, originale rottefella bindinger osv.

Tom

Jeg skal knipse av twintip hoppere på Big Jump, ikke slike bilder som du sikter til... de får komme til påska....

Edit: Drar til Spania i påska så blir ikke skibilder heller

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Tom

Jeg skal knipse av twintip hoppere på Big Jump, ikke slike bilder som du sikter til... de får komme til påska....

Beklager, følgte ikke med i timen... twintip er etter min tid i bakken/løypa

Tom

Lenke til kommentar

Tom

Beklager, følgte ikke med i timen... twintip er etter min tid i bakken/løypa

Tom

Hehe, helt greit... Skibilder kan jo være så mangt... Jeg som skulle spesifisert at det var snakk om action/hopp bilder :)

Lenke til kommentar
Det eg synest er litt kult er snowboard/ski-hopp-bilder der du tar mange bilder i løpet av hoppet, for så å lime desse saman seinare. gir en ganske kul effekt da du kan sjå alle sekvensane av hoppet.

Har planlagt det også, kan bli fett det ja...

Noen her som vet hvordan jeg f.eks hvisker hull på 6 av 7 bilder på en gang?

Slet med det i ps i fjor....

Lenke til kommentar

Mathias Fredriksson og Chris O'Connell er to kjende skifotografar, du kan sjekke ut dei:

http://www.chrisoconnell.com/

http://www.mattiasfredriksson.com/

(I tillegg har eg nokre få på Flickr-sida mi, men dei er ikkje mykje å skryte av samanlikna med overnevnte.)

Ikkje på ein gong akkurat, men eg ville brukt lagmasker til dette, omlag på denne måten. Eit par tips: Bruk dei same innstillingane på alle bileta (manuelt altso). Har du mange bilete, og har bevegd kameraet mykje, kan du vere greit å fyrst ta ut to eller tre bilete som du bruker til bakgrunn. Plasser dei rett i forhold til kvarandre, og legg so resten oppå, der so som berre skikøyraren er synleg. Ver forberedt på at det kan verte ein del flytting og rotering av lag, om du ikkje har brukt stativ.
Lenke til kommentar
Mathias Fredriksson og Chris O'Connell er to kjende skifotografar, du kan sjekke ut dei:

http://www.chrisoconnell.com/

http://www.mattiasfredriksson.com/

(I tillegg har eg nokre få på Flickr-sida mi, men dei er ikkje mykje å skryte av samanlikna med overnevnte.)

Ikkje på ein gong akkurat, men eg ville brukt lagmasker til dette, omlag på denne måten. Eit par tips: Bruk dei same innstillingane på alle bileta (manuelt altso). Har du mange bilete, og har bevegd kameraet mykje, kan du vere greit å fyrst ta ut to eller tre bilete som du bruker til bakgrunn. Plasser dei rett i forhold til kvarandre, og legg so resten oppå, der so som berre skikøyraren er synleg. Ver forberedt på at det kan verte ein del flytting og rotering av lag, om du ikkje har brukt stativ.

Du, jeg kan litt ass! Var bare det med lagene jeg lurte på... lettere om man slipper å viske på hvert lag. Det er nesten en selvfølge å bruke stativ eller noe stødig...

Lenke til kommentar

Meinte ikkje å insinuere at du ikkje kunne noko, men sidan eg hadde skrive den der og ikkje visste kor mykje du kan, linka eg til den, ettersom det er enklare enn å skrive ei forklaring på ny. Og det skader vel ikkje med nokre tips, sjølv om du har tenkt på det frå før ... Men lurer du framleis på det med laga? Vert jo ikkje mykje visking når du lager ein grov markering før du legg til maska.

Lenke til kommentar
Kamera midt stilt på hoppet som tar bilde rett etter de har hoppet er veldig stilig.. men det krever egentlig at føreren du tar bilde av har såpass god kontroll at han ikke treffer deg og sender deg på trynet ned hoppet.:p

Hva du mener?

At jeg skal stå rett forran? På hoppet? Tenkte mer fra siden/nedefra siden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...