Gå til innhold

Beste minnet til Intel G33 chipset?

Mazeking

Anbefalte innlegg

Har nettopp handla et GIGABYTE GA-G33-DS3R hovedkort som skal stå i en server. Her skal det OVERHODET ikke klokkes. Denne må være dønn stabil da den skal kjøre 24/7

Av specs til hovdkortet kan jeg lese at den supporterer følgende

1. Supports DDR2 1066/ 800/667 memory

2. Dual Channel architecture support up to 8GB by 4 DIMM slots

KILDE

Gigabyte har også vært så elskverdig å lage denne listen over supporterte RAM moduler.

Blir ikke helt klok på hva slags type minne jeg skal kjøpe til denne. Jeg vil ha noe som er dønn stabilt og med høy kvalitet og som IKKE skal klokkes. Så vidt jeg har skjønt må jeg da styre unna VALUE brikker. Det rare er at enkelte VALUE brikker er dyrere enn ikke value brikker.

Har lest minne FAQ'en her og den sier at Intel chipset nyter godt av Dual Channel så det må jeg ha, men blir fortsatt ikke helt klok på dette med stepping på minne. Gjelder det kun for overklokkere?

Mener også at jeg har lest noen steder at 6400 minne nødvendigvis ikke er bedre enn 5400. Hva da med 8500 minne? Det står listet opp på siden til komplett som jeg har linker til øverst, som tilbehør til dette hovedkortet.

Dette minnet kjører på 1066 Mhz men det står ingen steder at det er Dual Channel. Hvordan skal jeg finne ut av det?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=33457...p;view=detailed

Blir ikke klok på dette. Hva ville dere ha valgt her? Dette skal IKKE klokkes men kjøres dønn stabilt i en server.

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bygd et Mediacenter for en nabo med GA-G33M-S2H og brukte 800MHZ brikker av typen TakeMS. Brukte en E6550 CPU som jeg lett klokket til 3GHZ, og går dønn stabilt på det. Det er nok ikke vits i å kjøre 1066 på det kortet.

Kjøper du 2 brikker samtidig er sjansene veldig gode for at de kan kjøres i dualchannel. Har aldri fått 2 brikker med ulik chip når jeg har bestillt. Jeg ville aldri finne på å kjøpe et KIT med 2x1gb viss det kostet mer. Sikkert forskjellig syn på dette også, men her er mitt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...