Mekker`n Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Blir lansert nye dekk hvor du kan velge om du vil ha pigger eller ikke med en kontroll. Ganske genialt hvis det funker. Kommer til USA i februar og kanskje til noreg litt seinere... Lurer på hva prisen vil være http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=184307 Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Smart, men jeg tror de fleste kommer til å fortsette å kjøpe vinterdekk fra annerkjente merker. Q Celcius ringer vel ikke så mange bjeller hos europeerne. Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 blir vel ikke billig.... Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 For ikke å snakke om at det dekket der garantert stinker på vinterveier.. Skal man kombinere det beste fra begge verdener, lag et piggfritt som griper like godt på is som piggdekk. Lenke til kommentar
KJLHGKJYHTGDF Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 For ikke å snakke om at det dekket der garantert stinker på vinterveier.. Skal man kombinere det beste fra begge verdener, lag et piggfritt som griper like godt på is som piggdekk. Trur du ikke forsto hva som skjer med dette dekket. Der er ypperste klasse piggfritt, hvor du via en knapp, kan få pigger. Tenk deg de beste piggfrie dekk, som er nesten som de beste piggdekk. og disse piggfrie, får pigger som ikke detter ut, av den myke gummien. Og du kan selv velge om du trenger piggen eller ikke. Så att du får optimalt gummiflate, når du trenger det. Problemet her i Norge, er att det er pigger i dekket, så en må betale piggavgiften uansett. Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 de beste er jo piggdekk.. for de har jo best grip.. men det ødelegger jo bare norske veier "og andre" men så kommer sikkerhet.. jeg ville tatt pigdekk enn piggfri Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Trur du ikke forsto hva som skjer med dette dekket.Der er ypperste klasse piggfritt, hvor du via en knapp, kan få pigger. Tenk deg de beste piggfrie dekk, som er nesten som de beste piggdekk. Det skjønte jeg, men det jeg mener er - mønsteretpå bildet _vil_ suge tiss på norske vinterveier. Om de har et helt annet mønster (men med samme piggløsningen) er det noe annet. Men fremdeles bare en gimmick. Kjører man fornuftig på vinteren, så skal piggene stå igjen til mønsteret ikke lenger er forsvarlig å kjøre med. Jeg vil bli meget overrasket om de dekkene slår an, spesielt i skandinavia hvor vi allerede har et meget høyt nivå på vinterdekk. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Mønsteret på bildet er jo bare en digital mockup for å vise hvordan det kan se ut, ikke dermed sagt at det blir sånn. Lenke til kommentar
97H1 Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Gleder meg til å teste disse når de kommer Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 lurer på om dette blir ett must for oss i litt utkantstrøk... kjøpte bil i trondheim og da med piggfri, men det er ikke lett å komme opp de små bakkene der jeg bor ;P Så slike hadde vært fint... slipper da vell unna piggdekk avgifta også =D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå