Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bilder av eksen

Anbefalte innlegg

Men småting som "hadde vært fint om den ringen kunne ligget i en eske i kjelleren, istedet for at den er på fingeren din hver dag hele tiden" synes da ikke jeg er en stor slem heks for det? eller eiesyk av den grunn? :blink:

Akkurat det er jeg enig i, selvfølgelig skal man få ha sånne ønsker. Konflikten oppstår vel i øyeblikket han sier at han vil gjerne fortsette å bruke kjedet, fordi han syns det er stilig ;) Er det da du kommer til å kreve et valg mellom kjedet og deg selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Akkurat det er jeg enig i, selvfølgelig skal man få ha sånne ønsker. Konflikten oppstår vel i øyeblikket han sier at han vil gjerne fortsette å bruke kjedet, fordi han syns det er stilig ;) Er det da du kommer til å kreve et valg mellom kjedet og deg selv?

Det er da jeg tar han med på shopping :p

Lenke til kommentar
Vi er alle forskjellige, men er det noen av dere her som har vært sammen med noen i 1,5 år og så vært HELT ferdig med dem etter 4 mnd?

Trådstarter, hvor lenge etter bruddet ble dere sammen?

De hadde vel god kontakt etter at det ble slutt, og de hadde vel sex i en periode å. Kanskje 3-4 måneder var hun singel?

Lenke til kommentar

Nå når Melisma og Juliess har diskutert nyanser dere imellom hopper jeg tilbake til spørsmålet fra Juliess ang smykker, klær og undertøy. Mine synspunkt som samboer i 3 år.

Klær vet man ikke hvor kom fra (med mindre man kjenner personen fra før og vet når og hvem hun/han fikk det av). Så med mindre man eksplisitt går igjennom klesskapet og spør "hvem fikk du denne av" på alle klærene vet man ikke hvor ting kom fra. Den hunden kan få ligge begravd. I tillegg kan klær være type forbruksvare, noe som ikke gjør det så gale.

Undertøy kan vel gjerne få noen bjeller til å ringe. Jeg vet du ikke fikk den av bestemor til jul!

I tillegg er hele settingen rundt bruk av sexy undertøy såpass intim at alt som minner om andre menn bør være ute av rommet. Jeg har ikke vært ute for det, men jeg tror jeg hadde ønsket/krevd det arkivert (les:pakket ned på loftet eller kastet)

Smykker er så som så, de blir gjerne diskutert. Er det et par øredobber som brukes en gang på en fest kan det være greit. Er det en ring, mjeee, ikke så greit. Eneste samboeren min hadde fra eksen av smykker (som jeg vet) var en klokke. Hun gikk med klokken fordi hun trengte klokke. Jeg kjøpte en ny finere klokke og problemet var løst. Det er synd å kaste smykker. Det er også dumt å selge noe man har fått. Om det kan gies bort (man snakker jo ikke da om ting til over feks 3-4000kr) er nok det ofte det greieste.

Ellers når det gjelder bilder og lignende av ekser så er jeg ikke interessert i å ha dem liggende rundt i huset. Vi har ikke hatt denne diskusjonen, men jeg er lite interessert i at mine evt barn går og finner et album og spør "hvem er den mannen som kysser mamma". Jeg regner med å møte forståelse hjemme hos meg, men jeg er sikker på at ikke alle ville gå med på den like lett.

Lenke til kommentar

Jeg får litt inntrykk av at dama di prøver å gjøre deg sjalu og gi deg dårlig samvittighet til stadig :| Har vært borti lignende kvinnfolk selv, og det er slitsomt. Om ho gjør det, finn ut hvorfor. Kan bety mye rart. Enten at ho tester deg, prøver å forstå deg bedre, prøver å gjøre deg oppgitt, osv.. Kan være utrolig mange grunner. Så om det er sånn, prøv å finn ut hvorfor. Ikke spør henne, ikke spør vennene hennes, ikke lag noen stor sak utav det foreløpig, bare tenk over det. I mitt tilfelle ville ho bare kvitte seg med meg

Lenke til kommentar
Teoretisk spørsmål; hva syns dere om å fortsette å bruke smykker/klær/undertøy man har fått av en tidligere kjæreste?

Det kommer helt an på hva smykket/klærne/undertøyet betyr. Personlig har jeg hatt et halssmykke gjennom 3 forhold hvor jeg fikk det fra den første. Men det betydde ikke så mye i den forstand, for meg var det et fint smykke som jeg likte å ha på meg. Det var av sølv og gull :)

Dessverre mistet jeg det i en gymtime på en sandvolleyballbane :( Det var utrolig trist, for jeg likte det smykket veldig godt.

Så nå er det bare å håpe at jeg får en kjæreste snart som gir meg et nytt :p

Men som sagt, det kommer an på hva tingen betyr for den som har det. Om vedkommende ser bra ut/føler seg komfortabel med det, og kun det, har jeg ikke noe imot det.

Lenke til kommentar
Da syntes jeg du burde si rett ut til henne at det sårer deg at hun forsatt har bilde av han der, og be henne ta det vekk. Jeg personlig hadde blitt skikkelig såret, og en smule irriteret om min type skulle ha gått rundt med bilder av eksen i lommeboken. Sånt gjør man bare ikke.

Akkurat det jeg sa. Slik gjør man bare ikke. Blir liksom påminnt om eksen til dama hele tiden føler jeg. Møter på han, ser bilder av han, dama forteller om ting fra gamle dager (da var de sammen), og hjemme til henne føler jeg at jeg blir kvalm. De har sikkert hatt sex alle plasser rundt om i huset, og den følelsen gjør at jeg blir irritert og sint, og sier ting som jeg ikke ville sagt til henne ellers. Så blir hun såret igjen, og lei seg. Og vips så har man det gående. Jeg har selv vært i forhold i 1,5 år. Men jeg har ingen bilder av meg å eksen, heller ikke av eksen selv. Følte ikke for å ha noen bilder eller andre ting som minte på henne. Følte ikke en dritt da jeg kasta bildene, klærne jeg hadde fått osv. Det er vel en indikasjon på at jeg er over henne;) Har vært slutt en god stund nå, 7-8 mnd. Har funnet meg ei ny ei, som er mye bedre på alle punkter. Eneste negative er at hun har vært i forhold siden 9 klassen med en fyr. De slo opp i sommer. Da hadde de vært ilag ei stund. Har selv vært ilag med ei i lang tid, så jeg kan egentlig ikke bli sint eller noe sånt. Men den jævlige følelsen er der:S

Lenke til kommentar

Smykker og øredobber og ringer og slikt gir jeg egentlig blanke f i hvor dama har fått fra. Med mindre de er gravert med "evig din" eller "til min elskede" eller lignende, kan hun selvfølgelig bruke dem akkurat så mye hun vil!

Kjæresten min elsker smykker, har mange forskjellige, og har alltid ett eller annet på seg. Jeg bryr meg ikke hvor dem kommer fra, det er jo helt tydelig hun velger ut fra hvilke klær hun har på osv.

Nå er jeg omtrent personifiseringen av bunnen på sjalusiskalaen, men..

Som en sidedish kan jeg legge til at jeg heller ikke syns det gjør noe om hun har minner. Hvis et smykke minnet henne om fine tider med exen, så er jo det helt greit! De minnene må hun gjerne ha. De er gamle, mens vi sammen skaper nye. Jeg har vært med på besøk til ene exen og familien hans, og bestevennen hennes er en ex.

Hva så?

Det er ALT for lite tillit her i verden, og alt for mye usaklig sjalusi og eiesyke.

Lenke til kommentar

For et utrolig usaklig spørsmål?

Selvsagt. Jeg tolererer ingen form for utroskap whatsoever, da er det på hodet ut umiddelbart.

Hvordan i all verden trakk du den konklusjonen?

Jeg baserer meg og forholdet enkelt og greit på 110% gjensidig tillit.

Endret av toth
Lenke til kommentar
Mente det vel ikke. Men skjønner ikke hvordan du klarer å besøke eksen til dama di.

Hvorfor i allverden ikke? Om det skulle svidd for noen, er det jo for ham! Det er jo han som må se exen sin forelska i en annen, ikke jeg. Om jeg skulle følt noe, måtte det vært en slags hovmod/stolthet, en "sjekk dama mi 'a, synd for deg du mista henne!"-slags feeling.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor folk har problemer med exer i det hele tatt.. Det er en ex. en EKS. pr. def. "tidligere", forbi, over, finito, slutt! Det var det en grunn til, en av dem vil ikke ha den andre, eller ingen vil ha hverandre. Da har man jo null problem! Det er jo faktisk større risiko med en "fersk" konkurrent enn en hun VET det ikke funker med..

Det virker som majoriteten av unge mennesker bytter all logikk med ugjennomtenkte prinsipper med en gang det kommer til forhold..

Endret av toth
Lenke til kommentar

Jeg tror min samboer har bilder av sine ekser i lommeboka si, men hun har faktisk bilder av de andre kompisene og veninnene sine i lommeboka også. Jepp! Hun er fortsatt venner med noen av eksene sine og drar faktisk på fester hvor de oppholder seg UTEN at jeg er med! Tenk det dere. Det er helt utrolig hva folk kan henge seg opp i, greit nok hvis de eneste bildene hun hadde i lommeboka var av eksen så blir det selvsagt noe annet.

Så lenge ringen ikke er gravert med f.eks Din Cato eller andre liknende meldinger så kunne ikke jeg brydd meg mindre. Slipper jeg å kjøpe smykker til henne også. (lol) Jeg vet ikke og bryr meg ikke om hvem eller hvordan hun har fått de smykkene og tingene hun har, nå er det vi som er sammen og oss det gjelder ikke eksene. Jeg har da for svingende ekser jeg også og bruker ting jeg har fått.

Hvis dama har fått sexy undertøy av en tidligere kjæreste så kunne det også brydd meg mindre. Det er jeg som nyter godt av det, ikke sant? Det er jeg som får se henne i det antrekket nå og ingen andre. Hvis du ikke tåler tanken på at kjæresten din har vært intim eller vært sammen med noen andre så mener jeg at du har ett problem. Det som har vært før tilhører fortiden, jeg lever i nåtiden jeg og gleder meg til fremtiden. For vi skal bli gamle sammen vi, sitte på verandaen i gyngestol, hun skal strikke og jeg skal klimpre på gitaren.

Slutt å heng dere opp i fortiden folkens. Hvis dere virkelig stoler så lite på deres kjærester så aner jeg ikke hvorfor dere er sammen i utgangspunktet.

Som Juliess(tror jeg) sa, man kaster ganske enkelt ikke ett smykke bare fordi man har fått det av en eks. Hva om samboeren din hadde fått en bil av sin kjæreste da de var sammen, hadde du krevd at hun solgte bilen? Ærlig talt, det får være måte på.

Lenke til kommentar
Er det normalt? Jeg ville blitt litt "lei meg" om kjæresten min hadde en boks av bilder osv av xene sine. Hvorfor skulle hun ha det? Savner hun dem? Er ikke jeg nok?

Uansett hvor bra en nåværende kjæreste er, har man da ikke lyst til å kaste alle gamle og gode minner på sjøen?

edit: Altså. Alt dama di opplevde før hu møtte deg, er det som har gjort henne til den hun er i dag og den du forelska deg i. Hvorfor da ikke la henne sette pris på de minnene?

Og ellers kan jeg vel egentlig bare nikke og smile til det Quayle skriver.

Endret av bazukh
Lenke til kommentar

Jeg tror nok grunnen kan være at hun har blitt veldig vant til å se det bildet i lommeboka si. Kanskje hun føler det er mye i livet hennes som forandrer seg, og ønsker å beholde de tingene hun selv har kontroll over? Det trenger ikke å være de store tingene, men bare akkurat nok til at hun kjenner seg selv igjen. Jeg tipper hun tar det bort selv når hun føler hun når en ny normaltilstand.

Hvis jeg tar feil så tar jeg feil, men jeg har hørt andre beskrive liknende ting. Det trenger ikke å ha noe med eksen å gjøre i det hele tatt, det er selve "bildet i lommeboka" som er viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...