Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bilder av eksen

Anbefalte innlegg

Er jo det man ser på filmer osv ihvertfall :!: og mange av venninnene mine har det. Gamle kjærlighetsbrev, bilder, smykker man har fått av gamle flammer osv. Noe sentimentalt fra noen som betydde noe en gang. Som man kan grave rundt i når man er 80 år og huske tilbake da man var ung og forelsket.

Om det er normalt blandt befolkningen vet jeg ikke, men er nok veldig mange som har det ja..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde tolerert det.

Hva en person har gjort før betyr ikke noe, jeg stoler nok på meg selv og de jeg er glad til at det ikke betyr noe. Jeg har masse rart liggende fra gamle dager, men det betyr ikke at disse har noen betydning for meg følelsesmessig.

Lenke til kommentar
Teoretisk spørsmål; hva syns dere om å fortsette å bruke smykker/klær/undertøy man har fått av en tidligere kjæreste?

for min del, så hadde jeg ikke akseptert det....

Så om hun hadde brukt et kjede hun hadde fått tidligere, så hadde du villet at hun skulle pakke det vekk/kaste det?

Jeg kan skjønne det dersom kjæresten virker ekstremt knyttet til gjenstanden, men da igjen tror jeg heller ikke personen er klar for noe nytt forhold..

Lenke til kommentar

Skal en kaste alt en har fått av sin tidligere kjæreste da? Blir jo helt latterlig!

Smykker er kanskje greit å slutte å bruke, men klær, parfyme og andre ting blir litt ekstremt å kaste bare for at en har fått seg ny kjæreste.

Om en har hatt kjæreste i mange år så er det etterhvert en god del ting som er kommet fra sin kjæreste, og jeg hadde aldri kastet klær, kamera osv bare for at min nye kjæreste ikke hadde godtatt det.

Må ikke bli helt fanatisk og sykelig sjalu, da mister en fort sin nye kjæreste også.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man gå rudnt med det smykket eller det bildet av eksen o.l på seg da? ser ikke vitsen! Klarer man ikke gi slipp da eller? virker sånn for meg.. Hadde typen min gått rundt med noe han hadde fått av eksen, så hadde jeg nok reagert med en gang ja. Og ikke på en positiv måte.. hadde lurt fælt på hva det handlet om ja!

Lenke til kommentar

Det må være trist å være sammen med en som hele tiden ikke klarer å tenke på noe annet enn at "det må bety at han/hun er glad i en annen en meg" nettopp fordi personen har på seg et par øredobber fra et tidligere forhold, eller bilde av en tidligere kjæreste et sted i lommeboka.

Lenke til kommentar

CATO: Ja, enig i det.

Grunnen til at jeg ville velge å beholde noe fra et tidligere forhold er fordi smykker/klær vokser ikke på trær, det er ting som koster penger, og hvorfor skal jeg kaste/legge vekk noe jeg syns er fint og liker å bruke? :)

Edit: Jeg beholder det altså fordi jeg setter pris på selve gjenstanden.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar
Det må være trist å være sammen med en som hele tiden ikke klarer å tenke på noe annet enn at "det må bety at han/hun er glad i en annen en meg" nettopp fordi personen har på seg et par øredobber fra et tidligere forhold, eller bilde av en tidligere kjæreste et sted i lommeboka.

men hvorfor skal h*n ha på seg det eller bære det med seg? hva er vitsen?

edit: ja, hvis kjæresten ikke reagerer på det, så kan man jo ha det på seg. Men hvis kjæresten føler misnøye ved det, så synes jeg man skal respektere det ønsket ved å legge det vekk.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Melisma: svarte akkurat samtidig som deg, kanskje det er et svar på ditt spørsmål.

Jeg synes at selvom man syns tingen er fint, så er det jo en konstant påminnelse på tidligere forhold, og bærer en viss sentimental verdi. Man får heller kjøpe seg noe selv eller få noe annet fint av nåværende kjæresten elelr noe da.. dvs, hvis kjæresten reagerer da.. Jeg hadde reagert på typen min sitt smykke som han hadde fått av forrige dama..

Lenke til kommentar

En konstant påminnelse for hvem Melisma?

En gjenstand fra en annen person må ikke nødvendigvis bety kjærlighet. Mener du alt fra tidligere forhold skal bety at personen fortsatt må være knyttet til personen som ga en gjenstand? Eller er det sånn at hvis en person går med en gjenstand som du har gitt, så føler du at personen dermed er glad i deg og overfører den følelsen til å tro at det gjelder alle?

Lenke til kommentar

La oss si at jeg har på meg ringen jeg fikk av eksen, hver dag hvert sekund går jeg rundt med den ringen. Den nye kjæresten må se den hele tiden, jeg ser den hele tiden.. den er jo der hele tiden! påminnelse for begge to.. og jeg ser fortsatt ikke noen grunn til å kle seg med eksen sine gaver/ting.. whats the point? at det er fint? nei, det finnes da masse annet fint her i verden man kan få kjøpt.. derfor hadde jeg synes det var ganske merkelig om min type absolutt måtte ha på seg smykket o.l fra eksen.. Æsj, jeg vil ikke bli minnet på henne hver dag vel!? Det er da jo ikke noe hyggelig..

Lenke til kommentar

Det er jo ikke snakk om at man absolutt på død og liv skal gå med smykket (som jeg sa tidligere, DA er det jo noe feil). Men at man bruker det fordi det er fint.

Får litt sånn "eiesyk"-følelse av måten du legger frem argumentene dine på, Melisma. Selv om jeg kan skjønne at folk er uenige med meg :p

Hvis han ikke forteller deg at det har vært en gave da? Hehe.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke snakk om at man absolutt på død og liv skal gå med smykket (som jeg sa tidligere, DA er det jo noe feil). Men at man bruker det fordi det er fint.

Får litt sånn "eiesyk"-følelse av måten du legger frem argumentene dine på, Melisma. Selv om jeg kan skjønne at folk er uenige med meg :p

Hvis han ikke forteller deg at det har vært en gave da? Hehe.

Typen min får leve slik han vil og ønsker uten at jeg skal hindre han, men slike småting synes jeg det må være lov å kreve uten at en skal bli oppfattet som eiesyk av den grunn. Men det er nå min mening..

Og hvis han ikke forteller at det er en gave, så får ikke jeg gjort noe med det, for da vet jeg det jo ikke.. og da plager det meg heller ikke..

Lenke til kommentar
Fin motsigelse :)

jøss, det var hårda kår du! :) Det jeg mener er jo om han har lyst til å bli musikkstjerne, så skal ikke jeg hindre han i å forfølge drømmen sin, og slike ting. Men småting som "hadde vært fint om den ringen kunne ligget i en eske i kjelleren, istedet for at den er på fingeren din hver dag hele tiden" synes da ikke jeg er en stor slem heks for det? eller eiesyk av den grunn? :blink:

edit: vet ikke med andre, men jeg akter å være 100% ærlig med min kjære.. har jeg en ring som er fra eksen min på meg, så sier jeg også det til typen min. (men det kommer jeg aldri til å ha, så det kommer ikke til å skje) for jeg skjønner fremdeles ikke vitsen..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...