Capitan Fracassa Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Hei, Nå har jeg tenkt å skaffe meg ny PC, men har fulgt alt for dårlig med de siste par årene, så jeg ønsker hjelp. Prisklasse er ca. 10000, skjerm ikke inkludert, da jeg har en bra skjerm som bare er et halvt år gammel. Den skal brukes mye til spilling (jeg holder mest på med Oblivion nå), men også til kontorting, så jeg ønsker den rimelig stillegående. Så en stillegående strømforsyning og en kraftig CPU-kjøler med stillegående vifte er ønsket. Jeg har en trinnløs viftekontroller på min nåværende PC som jeg tenkte å flytte over. Så: Kabinett Foretrekker et fulltower (har plass under skrivebord), men vil ikke legge i penger for utseende. Hovedkort og CPU Hva som helst egentlig, men gjerne med integrert lydkort. Jeg kommer ikke til å bruke mye krefter på overklokking CPU-kjøler Antagelig et kraftig kobbermonster med en ganske liten vifte til. Er vel ganske enkelt å velge når CPU er på plass. Minne 2 GB er vel mest sannsynlig... Skjermkort Helst et som ikke bråker for mye, finnes det noen slike i 8800GT-klassen? Harddisk Igjen er en rimelig stillegående/ikke alt for varm å foretrekke. 500GB er nok. Strømforsyning En stillegående en... DVD-spiller Kan vel egentlig bruke den gamle Som sagt, prisklassen er på rundt 10000. Er det noen som kan hjelpe? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Hei, Siden ingen har svart meg, gjør jeg det selv Jeg har startet på en handleliste, som kan sees her Det viktigste som mangler så langt, er hovedkort og minne, som jeg gjerne vil ha innspill på. Så langt har jeg (med alle priser fra Netshop): Antec Performance One P182: 949,- Asus GeForce 8800 GT: 1689,- Intel Core 2 Duo E6850: 1944,- MIST 500W: 895,- Samsung SpinPoint T166 500 GB SATA: 746,- TOTALT 6223,- Men som sagt, jeg vil svært gjerne ha råd mhp. hovedkort og minne, og evt andre ting. Endret 14. november 2007 av theNiceOne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå