Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor er den rette for meg?

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Tenkte jeg skulle skrive om et lite kompleks "problem" jeg har hatt en stund. Jeg skal forsøke å være kortfattet :).

Jeg er en mann i starten av 20-årene, og har aldri egentlig vært på utkikk etter en partner, sånn helt konkret.

Men når jeg ser at alle rundt meg har en de deler fritiden sin med, så blir jeg noen ganger litt småtrist.

Grunnen til at jeg ikke har funnet meg noen aktuell partner ennå, er nok fordi jeg er veldig kresen av meg. Jeg går liksom så "fort lei" av en eller annen grunn. Føler liksom ikke at jeg finner en som oppfyller alle krav jeg stiller til vedkommende, og det er jo litt trist. Jeg vet av egen og andres oppfatning at jenter finner meg attraktiv. Nå er jeg ikke innbilsk, selv om det kan høres slik ut. Jeg får blikk fra mange jenter, når jeg f.eks er en tur i byen på dagtid, eller hva det nå måtte være. Og jeg føler at det er litt dumt av meg å være så kresen, når jeg faktisk heller burde benytte meg av at jenter finner meg tiltrekkende.

Nå tenker sikkert mange at det jeg burde gjøre er "å dra ut på byen", og det er jo forståerlig. Greia er bare den at jeg ikke er personen som trenger alkohol for å ha det gøy. Jeg foretrekker heller å ta en rolig kveld hjemme med partneren, fremfor å drikke meg drita på byen. Jeg har aldri vært den store fest-typen, og ikke kommer jeg til å bli det heller... Og hvis man utelukker det mest åpenbare stedet å treffe potensielle partnere, så har man ikke mange alternativene sett bort i fra jobb og studier. Men selv her er det på en måte ingen som jeg finner aktuelle. Jeg vet nok at hvis jeg virkelig hadde gått inn for å treffe den rette, så hadde jeg nok funnet henne. Men jeg ønsker at ting skal skje på den naturlige måten...

Derfor lurer jeg egentlig på om noen her på forumet har noen råd/tips til hvordan jeg kanskje kan finne den aktuelle partneren uten å gjøre altfor mye ut av det...?

Setter stor pris på alle svar.

Hilsen en forvirret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett ned kravene dine først og fremst. Jeg har gått i samme fella selv.

Finn en dame du tilrekkes med og hun tiltrekkes av deg. Er kjemien bra så tar du det derifra.

Har du forsøkt nettdating?

Men gjør kravene enklere og realistiske.

- ikke røyker

- trener litt f.eks. o.s.v.

Da får du ett mye større utvalg. Du vil aldri få 100 % match med en gang, men får du en 60-70 % som vil tilpasse seg for deg? det må man jo gjøre i ett forhold så kan ting løse seg.

Det var de tipsene jeg kunne gi så langt. Lykke til med søk etter partner. :)

Lenke til kommentar

Takk for svar, UUnreal.

Har ikke helt hatt sansen for nettdating. Sett på det som litt useriøst, men ettersom flere og flere benytter seg av denne tjenesten, så kunne jeg jo gi det et forsøk.

Har du noen sider å anbefale, som faktisk funker?

Lenke til kommentar
Takk for svar, UUnreal.

Har ikke helt hatt sansen for nettdating. Sett på det som litt useriøst, men ettersom flere og flere benytter seg av denne tjenesten, så kunne jeg jo gi det et forsøk.

Har du noen sider å anbefale, som faktisk funker?

Jeg har forsøkt:

www.sukker.no

www.nettby.no

www.møteplassen.no

www.q500.no

samt noen andre sider som ikke var så seriøse. Jeg var på datefest på sukker. Det funka ikke for meg.

På møteplassen svarer ikke folk så og si selv med seriøs profil. Q500 er bra med å matche, men ellers dårlig.

Det klaffet på nettby for meg som er gratis.

Bare skrev en profil og hva jeg søkte og hva jeg ønsket.

Datet noen stk også endte jeg opp med en dame til slutt. :)

Så kan klart anbefale nettby. De andre er mere bob bob....

Lenke til kommentar

Men så må du huske på at du er faktisk ganske ung forsatt. Som du selv sa så er du bare i begynnelsen av 20årene. De aller fleste jeg kjenner i den alderen har ikke begynt å tenke på hvem de skal slå seg ned med enda. Jeg foreslår at du prøver å gå litt mer ut, kanskje begynne med en hobby av noe slag, og ikke tenker så mye på å finne den rette. Noen ganger er det like greit å bare treffe noen. Så finner du ut utifra de erfaringene om hun er noe i den retningen du søker etter, eller om du vil gå videre. Dessuten finnes det mange gode "sjekkeplasser" som ikke nødvendigvis er ute på byn. Du kan begynne å trene, bli med i et ungdomsturlag, begynne i kor, gå på konserter. Det finnes så mange steder du kan treffe søte jenter, du må bare åpne øynene litt og stresse ned. Lykke til :)

Endret av Snublefot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...