ThorB Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Hei... Jeg kjører en ubuntu distro for min server.. SSH porten er åpnet mot nettet og root brukeren er blokkert i SSH. Jeg bruker en upriviligert og ikke standard bruker for å koble meg på først... derretter bruker jeg su for å koble om til root brukeren (hvis det er nødvendig selvsagt) når jeg sitter på winxp og kobler meg på med winscp så virker det som denne måten å bruke to brukere for å komme inn er litt vanskelig å sette opp... (virker som jeg er nødt til å bøye litt på sikkerheten) Her har du faqen som beskriver som hva som må gjøres: http://winscp.net/eng/docs/faq_su Er det ikke veldig dumt å endre sudoeers til denne linja?: yourusername ALL=(ALL) NOPASSWD: ALL Jeg vil gjerne opprettholde sikkerhetsnivået mitt. skjønner egentlig ikke hvorfor ikke winscp kan bare spørre etter passordet når ssh spør etter root passordet... burde jo gå an å gjøre dette på en enkelere måte... men uansett... hva synes dere om å endre sudoers fila med nopasswd? sikkerhetsaspekter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå