Nimda Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Jeg har en SMC Barricade 7004BR Router. Første problemet er at jeg får packet loss. Jeg koblet så nettverkskabelen direkte til ADSL modemet og opplevde at alt fungerte som det skulle, altså uten loss. I helga så byttet jeg ISP fra Telenor til Bluecom. Siden de bruker forskjellig teknologi måtte jeg inn i menyen til routeren (192.168.123.354) som for øvrig er html basert, for å endre noen innstillinger. Da kom det opp en feimelding om at siden ikke kan vises. Jeg prøvde å komme inn mange ganger ved å trykke oppdater, og kom til slutt inn. Etter at jeg hadde tastet inn passordet brukte den veldig lang tid før jeg fikk beskjed om at siden ikke kunne vises. Etter gjentatte forsøk kom jeg helt inn og fikk endret til dynamisk IP. Når jeg skulle surfe fungerte det i ca 1 minutt for så å miste forbindelsen. Lenke til kommentar
knut Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Har du prøvd å bytte nettverkskabel mellom routeren og pc'en da? Lenke til kommentar
Nimda Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 takk for svarene, har prøvd å bytte kabel uten hell, men jeg skal prøve å resette routeren også så får vi se. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Hadde samme problemer i en periode. Jeg bare skudde av Norton Firewallen og resatte routeren så funket det hos meg Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Bug i firmware? Sikkert ikke no slikt, men vet nå aldri... Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 oppdater program versjonen, kanskje det ligger bugs der. Ingen "idle" settnings på ruter ? kan være at den kobler fra seg etter en viss tid... Hvordan gikk det når du resetet rutern? Lenke til kommentar
Nimda Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 Vet ikke om jeg klarte å resette den ordentlig. Man skal ta en binders eller et annet ledende materiale og kortslutte pinne 3 og 8, eller nr 3 fra venstre både oppe og nede som er det samme. Så skal lampen M blinke raskt 8 ganger for så å blinke normalt igjen. Har jeg forståttdet riktig? Skal prøve å lukke norton firewall. La merke til at da jeg kom inn på menyen fungerte internetten, men så stoppa den opp, og jeg fikk heller ikke logget inn. Lenke til kommentar
Nimda Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 Nydelig folkens det funker nå Vet ikke hva som skjedde, men det funker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå