Gå til innhold

Anbefaling av rimelig videokamera

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe et rimelig videokamera (ikke noe over 2500,-). Skal bruke det til litt familiefilming og ellers enkle ting, og kjenner jeg meg selv rett, så blir det ikke så altfor mye brukt etter den første "stasfasen" ;)

For vel tre år siden kjøpte jeg et Sonykamera til ~8K, men angret og leverte det tilbake. Såvidt jeg kan se koster et tilsvarende kamera i dag under 3K (har prisene virkelig falt så mye?!). Jeg sitter nå og ser i prisguiden, og med mini-DV som lagringsmedium får jeg følgende liste å velge mellom i prisguiden. Høyeste alternativ er da Sony DCR-HC45E til 2423,-

Er det noen kameraer her som utpeker seg i denne klassen, eller er det bare å velge og vrake? Kan si at jeg likte følelsen av Sonykameraet den gangen jeg kjøpte det, og syntes touchskjerm var et stilig pluss.

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten tvil: Panasonic NV-GS 80. Her får du optisk bildestabilisator som sikrer skarpere bilder, samt bilder som ikke hakker ved panorering. I tillegg ser jeg at de reklamerer med ekte 16:9 opptak. Hvis ikke dette frister, er jo også Sony et trygt valg :)

Lenke til kommentar

Enig med 2Olav. Panasonic NV-GS80 er nok det beste valget i prisklassen 2-3000 kroner. Med mindre man vil legge en tusenlapp til i det, og få et Panasonic med 3CCD (GS230... søk på forumet for mer info).

Touchskjerm er stilig, men kan ødelegges raskere enn andre skjermer. I tillegg blir den full av dritt og møkk ganske fort. Sjelden at touchskjerm er mye enklere eller raskere i praktisk bruk enn vanlig knappestyrt menysystem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...