Zolrath Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Har tenkt til å kjøpe et rimelig videokamera (ikke noe over 2500,-). Skal bruke det til litt familiefilming og ellers enkle ting, og kjenner jeg meg selv rett, så blir det ikke så altfor mye brukt etter den første "stasfasen" For vel tre år siden kjøpte jeg et Sonykamera til ~8K, men angret og leverte det tilbake. Såvidt jeg kan se koster et tilsvarende kamera i dag under 3K (har prisene virkelig falt så mye?!). Jeg sitter nå og ser i prisguiden, og med mini-DV som lagringsmedium får jeg følgende liste å velge mellom i prisguiden. Høyeste alternativ er da Sony DCR-HC45E til 2423,- Er det noen kameraer her som utpeker seg i denne klassen, eller er det bare å velge og vrake? Kan si at jeg likte følelsen av Sonykameraet den gangen jeg kjøpte det, og syntes touchskjerm var et stilig pluss. På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Uten tvil: Panasonic NV-GS 80. Her får du optisk bildestabilisator som sikrer skarpere bilder, samt bilder som ikke hakker ved panorering. I tillegg ser jeg at de reklamerer med ekte 16:9 opptak. Hvis ikke dette frister, er jo også Sony et trygt valg Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Enig med 2Olav. Panasonic NV-GS80 er nok det beste valget i prisklassen 2-3000 kroner. Med mindre man vil legge en tusenlapp til i det, og få et Panasonic med 3CCD (GS230... søk på forumet for mer info). Touchskjerm er stilig, men kan ødelegges raskere enn andre skjermer. I tillegg blir den full av dritt og møkk ganske fort. Sjelden at touchskjerm er mye enklere eller raskere i praktisk bruk enn vanlig knappestyrt menysystem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå