Martin-sama Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Hei! DVD-brenneren min verken leser eller brenner plater. Den merker ikke at det står noe i. Det er en eldre SATA-basert stasjon, SH163W tror jeg. Den reagerer hvis jeg høyreklikker på stasjonen i min datamaskin og klikker "løs ut", det funker, så den har strøm og er tilkoblet, men ingenting skjer. Er da brenneren defekt, og jeg må kjøpe ny? Eller kan det være noe med SATA-tilkoblingen å gjøre? Er det noe som helst som kan være galt utenom brenneren? Hvis jeg må kjøpe ny, hva er å anbefale av rimelige SATA DVD-brennere? Lenke til kommentar
ArcTerjus Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Regner med at du har prøvd nyeste driver fra produsenten. Dersom den er gammel kan det hende at siste driver ikke støtter OSet du har. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Men den har fungert på dette operativ-systemet før, jeg bruker standard XP Brenneren er tatt fra den gamle PC-en, den funket utmerket da. Den har fungert tidligere i denne PC-en også, men gjør ikke det nå lenger. Skjønner ikke hvordan den bare kan bli ødelagt? Hadde vært kjipt å kjøpe ny én, så viser det seg at det bare var en innstilling i BIOS eller noe som jeg har tuklet med.. Er Samsung SH-S203N å anbefale? Lenke til kommentar
ArcTerjus Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Sett den inn i gamle PC-en igjen, hvis du fortsatt har den, og test den der. Jeg har nett kjøpt samsung brenner. Har ikke testet å brenne med den enda. Men tror den er grei nok. Tror ikke det er store forskjeller mellom brennere. Min gamlePC har brenner fra LG og den leser ikke CD'er lenger. Det er utrolig irriterende når jeg skal spille gamle PCspill. Må ha ekstern CD rom til det. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Skal se om jeg får det til. Er litt vanskelig å få igang den gamle PC-en igjen tror jeg.. Er det noe som helst annet som kan være galt med PC-en? Noen innstillinger ect. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Tråden kan slettes. Problemet ble fikset idag, da jeg fikk meg ny DVD-brenner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå