Gå til innhold

Kjøp av deler - Usikker på et par ting

Anbefalte innlegg

Hei dere.

Det jeg har sett meg ut så langt er:

Arctic Silver Arctic Silver 5

Asus GeForce 8800 GT

GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB

Intel Core 2 Quad Q6600

MIST 600W Rev.3

Handlekurv

Alt dette blir noen hundrelapper billigere pga det nåværende tilbudet hos Netshop

Usikker på:

- Hovedkort

Prisklasse - La oss si rundt 1400 +\-

Bør jeg ha et hovedkort med SLI om jeg velger å kjøpe et ekstra 8800 GT senere?

- Trenger jeg noe ekstra kjøling?

Stikkord:

- Vil ha en pc som varer i mange år framover

- Vil slippe å klokke

Har jeg glemt noe så si fra ;) Takktakk

Endret av Roesen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men en liten ting. Q6600 lider med svake 2,4ghz. det er kjempelett i de fleste tilfeller å klokke den til 2,8-3ghz, noe som gjør den veldig brukbar i spillsammenheng.

til spilling uten overklokking vil jeg anbefale E6750 eller E6850, da de går på 2,7 og 3ghz, og dermed yter vesentlig bedre i spill (ikke mye å hente på quad ennå dessverre)

hovedkort bør støtte SLI hvis du har planer om å kjøpe et skjermkort til ja.. hvis de planene utgår vil jeg anbefale Gigabye P35 DS3R, det er billig og brukbart. Og er visst en racer på klokking (for de som vil ut med mindre enn 1000kr for hovedkort)

og når det gjelder kjøling, så anbefaler jeg en annen kjøler enn den som følger med.. boxed-kjøler har en tendens til å bråke masse. Noctua har noen bra kjølere, både i 92mm og 120mm størrelse. de er nesten lydløse og holder ting kjølig

Endret av newman221
Lenke til kommentar
men en liten ting. Q6600 lider med svake 2,4ghz. det er kjempelett i de fleste tilfeller å klokke den til 2,8-3ghz, noe som gjør den veldig brukbar i spillsammenheng.

til spilling uten overklokking vil jeg anbefale E6750 eller E6850, da de går på 2,7 og 3ghz, og dermed yter vesentlig bedre i spill (ikke mye å hente på quad ennå dessverre)

hovedkort bør støtte SLI hvis du har planer om å kjøpe et skjermkort til ja.. hvis de planene utgår vil jeg anbefale Gigabye P35 DS3R, det er billig og brukbart. Og er visst en racer på klokking (for de som vil ut med mindre enn 1000kr for hovedkort)

og når det gjelder kjøling, så anbefaler jeg en annen kjøler enn den som følger med.. boxed-kjøler har en tendens til å bråke masse. Noctua har noen bra kjølere, både i 92mm og 120mm størrelse. de er nesten lydløse og holder ting kjølig

2,4ghz er ikke nødvendigvis lite. Det holder i massevis til spillene som er nå og dem kommende

Gigabyte P35 DS3R støtter ikke SLi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...