Gå til innhold

Hva er forskjellen på S40 og S60 på nokia?

UUnreal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har en telefon nå med S60, men den jeg får har S40 5. edition.

Hva er forskjellig på de 2 systemene??

Takker for alle svar. :)

Forskjellene mellom disse to operativsystemene er at S60 er Symbian. Dvs at du har en smarttelefon som du kan kjøre flere programmer på samtidig og har flere valgmuligheter enn S40. Den er nok litt tyngre å kjøre enn S40, men nyere telefoner greier det selvfølgelig bedre. Det blir som med en pc. De kan sammenlignes med XP Home Edition og XP Profesional.

Godt nok svar? Rett meg om noen syns det blir feil. ;)

Edit: Leif var på besøk :p

Endret av Zirkey
Lenke til kommentar

Forskjellene mellom disse to operativsystemene er at S60 er Symbian. Dvs at du har en smarttelefon som du kan kjøre flere programmer på samtidig og har flere valgmuligheter enn S40. Den er nok litt tyngre å kjøre enn S40, men nyere telefoner greier det selvfølgelig bedre. Det blir som med en pc. De kan sammenlignes med XP Home Edition og XP Profesional.

Det hjalp litt det ja, men er det alt? Ingen flere endringer?

Lenke til kommentar

Forskjellene mellom disse to operativsystemene er at S60 er Symbian. Dvs at du har en smarttelefon som du kan kjøre flere programmer samtidig og har flere valgmuligheter enn S40. Den er nok litt tyngre å kjøre enn S40, men nyere telefoner greier det selvfølgelig bedre. Det blir som med en pc. De kan sammenlignes med XP Home Edition og XP Profesional.

Det hjalp litt det ja, men er det alt? Ingen flere endringer?

Hovedsaklig er det vel egentlig det at man kan legge til det man vil av programmer så lenge de er kompatible for telefonen. Og det at man kan kjøre flere programmer samtidig. S60, altså Symbian blir jo kjørt på smarttelefoner. Da har man som regel en del flere funksjoner enn S40, spesielt Nokiatelefoner. Du kan gjøre mange endringer i menyene og på skrivebordet noe som er veldig begrensa på S40. Du har også flere snarveier på Symbian (s60) noe jeg bruker veldig ofte hvertfall. Nå er ikke jeg helt sikker på hvordan S40 5.ed. er da.

Lenke til kommentar
Det blir som med en pc. De kan sammenlignes med XP Home Edition og XP Profesional.

Det var en ganske dårlig sammenliging syns jeg egentlig.

The Big Fight 2007: Series 40 vs S60 er en sammenligning av en series 40 og en series 60 telefon, henholdsvis 5700 og 5300. Her har de sammenlignet svært mange aspekter av de to ulike telefonene. Det burde gi en pekepinne på hva slags forskjeller du kommer til å oppleve.

Forøvrig er vell slike ting som SIP, WLAN, etc. forbeholdt S60? Arrester meg om jeg tar feil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...