1King Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Heisann. Jeg holder på å lage et skjema der jeg skal registrere navn, tlf og mail. Jeg får ikke registrert navn med æøå, hvordan får jeg til dette? $name = $_GET['navn']; $ph = $_GET['tlf']; $mail = $_GET['mail']; if(!empty($name)$$!empty($ph)$$!empty($mail)) { $sql = "INSERT INTO `table` (`name`, `ph`, `mail`) VALUES ('$name', '$ph', '$mail')"; mysql_query($sql, $db) or die('error: ' . mysql_error()); ECHO ' informasjone er lagret'; } Else { ECHO 'Du har ikke fylt inn alle feltene.'; } ?> Og vis noen kan hjelpe meg med å lage noe kontroll på det som skrives inn: kun bokstaver i navn felte, kun 8 tall i tlf feltet. Kun mail adresse i mail feltet. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Det med æ, ø og å er vel kanskje noe med den meta-greia av noe slag man kan velge i phpMyAdmin på det som settes inn (hvis det er det du bruker) De andre orker jeg ikke skrive akkurat nå, men jeg kommer antakeligvis tilbake å skriver det seinere om ingen andre svarer på det før meg Lenke til kommentar
1King Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Det med æ, ø og å er vel kanskje noe med den meta-greia av noe slag man kan velge i phpMyAdmin på det som settes inn (hvis det er det du bruker) De andre orker jeg ikke skrive akkurat nå, men jeg kommer antakeligvis tilbake å skriver det seinere om ingen andre svarer på det før meg Hvordan skal jeg gøre det? Hva skal jeg se etter? har lagt ved et bilde av menyen fra phpMyAdmin 2.11.0-rc1 Har webhotel hos www.web10.dk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå