SkyFish Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Takker, det eneste jeg kan tenke meg i farten er: Jeg hadde GF 7950 før (nvidia) og da hadde jeg for stort bilde, 1920x1080 ble større enn tv bildet, da stillte jeg inne på control panel til geforce at bildet skulle forminskes så jeg såg alt på skjermen, uka etter fikk jeg ati kortet, avinstallerte driveren og control panel til geforce og slo av maskina, byttet kort og slo på igjen, installerte ati driverene og control panel'et, skrudde på nevnte oppløsning så var rammen der. Kan det være at noe i registeret blir delt kortene/driverene imellom og at endringen jeg gjorde på geforce kortet henger igjen selv om jeg har avinstallert driveren og byttet kort? Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Høres jo merkelig ut at bildet skal bli for stort eller for lite.. Er du sikker på at tv'n din støtter pc-tilkobling via hdmi/dvi? Vet at endel skjermer krever vga tilkobling ved pc bruk. Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Aner ikke, men regner med det. Skal det spille noen rolle når skjermkortet skal gi full hd 1080p da? da blir det vel samme signal som feks en dvd spiller som gir 1080p sender ut? Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Tja, vet ikke hvorfor det er sånn, men erfart at det er slik hvertfall. Har du en vgakabel liggende så er det verdt og teste. denne tv'n du har forresten? Ser at det står "PC-grensesnitt VGA (HD-15)" der. Endret 27. november 2007 av phax Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Tja, vet ikke hvorfor det er sånn, men erfart at det er slik hvertfall. Har du en vgakabel liggende så er det verdt og teste. denne tv'n du har forresten? Ser at det står "PC-grensesnitt VGA (HD-15)" der. Jepp, det er den tv'en. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Det står det vel på alle LCD-er Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Det står det vel på alle LCD-er Var det jeg også tenkte, men lenge siden jeg var helt sikker på noe som helst, hehe. Rart om jeg ikke skulle kunne få best kvalitet med hdmi. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Dersom TV-en støtter 1:1 pixelmapping over DVI/HDMI, gir det normalt et bedre bilde. Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Prøvd litt mer når jeg kom hjem, fikk installert ati control panel nå, men det tulla litt i begynnelsen, overridet windows sin oppløsning og satt den til 640x480 og 4 farger, fikk ikke forandret det i settings heller før jeg trykkte på windows sin auto justering av oppløsning og fargedybde. Virket som det ikke var helt som det skulle, men nå har jeg iallfall fått frem control panel og der er det 1080p60(50?) som valg, men jeg finner ikke noe "aktiver" knapp når jeg velger det. Og når jeg forandrer hz fra 60 til 50 så blir bildet større enn skjermen igjen, sånn som det var med nvidia kortet. Må bare få avklart en ting, jeg bruker en vanlig dvi-> hdmi overgang og kabelen i seg selv er dvi. Det skal vel gå med denne kabelen? eller må jeg ha en spesiell kabel/overgang til kortet fra svideo eller noe sånn? MVH Kenneth Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hvordan blir bildet med 60Hz da? Hvorfor må du kjøre 50? Kjører selv 60Hz over dvi, men jeg har dvi inngang på tv'n da. Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Det er det jeg har pratet om i hele tråden Phax ;p Når jeg kjører i 60hz får jeg en 2 - 4 cm stor ramme rundt hele bildet og bildet er kornete, akkurat som om det har blitt kunstig forminsket. Når jeg kjører 50hz blir bildet for stort for tv'en og jeg ser ikke startmeny linjen nederst på skjermen, kutter også sidene og toppen av bildet. Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Mybad. Test vga sier nå jeg. Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Fant ut tv'en har 2 modus når den kjører i hdmi og dvi "modus": Full 1 og Full 2. Forskjellige zoom modus egentlig, men det blir fortsatt rammer rundt når jeg kjører på 60hz, setter jeg det ned til 50hz blir det bra på 1920x1080, bildet passer perfekt og er utrolig mye bedre kvalitet på enn det er i 60hz. Men hva er det som egentlig er 1080p? progressive scan, men 50hz - 60hz er det hz som bestemmer det? Eller er det egne modus som må aktiveres? Mvh Kenneth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå