Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

harddisk gir bluescreen?

Anbefalte innlegg

Hei! Etter å vært på telefon med komplett lurer jeg på stalltips for få funnet ut hvilken av diskene mine som ikke liker seg, uten å formatere osv.

Har 2 disker, en Samsung SP 120 og en 250.

Over til problemet, har vært et par kvelder da PC-en har plutselig hengt, og gitt meg bluescreen, rett før dette, har jeg hørt en , først høy, men så lav, "klikke lyd" fra en av diskene. Så får jeg "dumper fysisk minne"... zzz. Hvordan finner jeg ut hvem av dem som gjør det uten å legge inn operativsystem på begge? Kjørt antivirus og alt annet, så det kan utelukkes. Dette skjer likesåbra i windows som det gjør ingame.

takker for all hjelp! Jørgen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der fikk jeg bscreen igjen. Har nå tatt ut den ene disken og spilt en god stund. Ingenting skjer. Med bare disken som har windows på seg. Koblet så i den andre. Alt fungerer strålende sålangt, ingen som har en rask sjekk for hvem som ødelgger?

Tror derimot kanskje dette kan hjelpe dere, Jeg får "boot disk not found" til tider etter jeg får den bluescreenen. Det viser da vel at boot disk (den jeg kjørte alene en stund) er den som tuller. Er så usikker på å sende feil disk til komplett. Han mente det var feil med et av lese-hodene til en av diskene da jeg har en "tikk-takk" lyd før den slår seg av, og når den ikke får slått seg på.

JR.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...