christoffer Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Jeg skal kjøpe meg nytt utstyr til pc'n min. Jeg vurderer å kjøpe: ASUS P4T Hovedkort INTEL P4 2.0Ghz Boxed (Northwood) 2x Kingston RDRAM 128mb (Må det være 2 stk ?) Er alt dette kompatibelt med hverandre, eller må noe skiftes ut ? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Rambus kjører parvis, ja, akkurat som EDO. _________________ Pentium 3 800 256 SD Pioneer slot-in Gainward GF2 ti/450 64 DDR SB Live! 5.1 Hauppauge WinTV Theater CSW Inspire Logitech-mus :razz: Aopen HQ45 Aquamarine Floppy Det gjelder å briefe med det som er bra :razz: [ Denne Melding var redigert av: sosohal på 2002-01-06 00:26 ] Lenke til kommentar
extreme Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Bra valg.. Det ser jo nå ut til at RD-Ram blir billigerre enn DDR ram snart. Om en uke ser det ut til at det er en realitet! 256 Original RD koster 900 ca nå 256 Original DDR koster 800 ca...:smile: Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Hvis du har planer om å oppgradere prosessor i fremtiden burde du satse på Socket 478 hovedkort (Abit TH7 II f.eks.) og prosessor. Lenke til kommentar
t_man Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Hei ! Hvis du skal bruke Northwood prosessoren, _må_ du ha et 478 basert hovedkort, da prosessoren bruker det. Siden du har bestemt deg for RDRAM, kan f.eks. Abit TH7 II-RAID, til 2266,- være et alternativ - uten raid koster kortet ca. 250.- mindre. Et annet, og litt rimligere alternativ, er: Asus P4T-E PRO5, for 2081.- (Prisene er hentet fra komplett.no) Lykke til :smile: _______________ -- Mvh, Tobias. [ Denne Melding var redigert av: t_man på 2002-01-05 23:50 ] Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Quote: On 2002-01-05 20:31, sosohal skrev:Rambus kjører parvis, ja, akkurat som EDO (noen sammenheng? :razz:)Nå har jeg ikke sjekka hovedkortet, men jeg ville tro dette passer godt sammen ja. Du har ikke sjekket, men du TROR det passer sammen? Si meg, tror du denne fyren trenger et slikt svar? Han er ikke interessert i hva folk måtte tro - han vil vite fakta. Hvis du er ensom, eller bare vil mase, kan du skrive i "Off topic"- eller "Søppel"-forumet. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Unnskyld meg, men er det bare lov å svare hvis man vet svar på alle spørsmålene? Jeg titta litt på noen innlegg fra deg, og jeg kan ikke se du svarte konkret på spørsmålet om en kjøler... _________________ Pentium 3 800 256 SD Pioneer slot-in Gainward GF2 ti/450 64 DDR SB Live! 5.1 Hauppauge WinTV Theater CSW Inspire Logitech-mus :razz: Aopen HQ45 Aquamarine Floppy Det gjelder å briefe med det som er bra :razz: [ Denne Melding var redigert av: sosohal på 2002-01-05 23:52 ] Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Quote: On 2002-01-05 23:50, sosohal skrev:Unnskyld meg, men er det bare lov å svare hvis man vet svar på alle spørsmålene?Jeg titta litt på noen innlegg fra deg, og jeg kan ikke se du svarte konkret på spørsmålet om en kjøler... Hør; jeg er ikke ute etter deg, og jeg kritiserer ikke for å rakke ned på deg, men saken er at jeg synes det er unødvendig gi råd om noe du ikke er sikker på. Da kan man la være å svare, eller eventuelt diskutere noe i forbindelse med saken - gjerne også stille et spørsmål selv. Jeg sier ikke at man nødvendigvis må vite svaret, men heller at det er lite hensiktsmessig å fortelle hva man _tror_. Det er du vel enig i? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Ser du den øverste linja i innlegget mitt? Der svarer jeg på spørsmålet ja... Jeg kan godt slette den der det står at jeg tror. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Quote: On 2002-01-06 00:25, sosohal skrev:Ser du den øverste linja i innlegget mitt? Der svarer jeg på spørsmålet ja...Jeg kan godt slette den der det står at jeg tror. Ja, det er faktisk bra. Du anvendte kunnskapen din til nytte for denne karen, og det er slik det bør være. Man bør stoppe der kunnskapen stopper. :smile: Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Nettopp derfor skreiv jeg "tror" ang. hovedkortet, men skulle kvia meg fra å skrive noe som helst! :wink: Uttentatt det første da... Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Jeg tror dette "Folk som ikke har peiling burde ikke svare" (eller hva det het)-innlegget har godt litt inn på oss og _meg_. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Vær venner nå a, det er vel allright at noen svare noe de "tror". Men til han stakkarn som spør her :smile: 1. Styr unna hk, og cpu. Først og fremst fordi den bygger på den gamle socket 423. Det vil ikke komme større cpu'er enn 2ghz og du vil aldri kunne oppgradere til ny cpu på det hk. 2. Mange ville si at et sis645 hk er det beste valget, har du ikke mye penger, så sats heller på dette kortet med pc2700 DDR. og kanskje du da har råd til en ny Northwood cpu på 2,2 ghz istede og 512kb l2 cache :smile: (missunlig) (Styr helst unnna Intel I845D) http://www.tomshardware.com sier hvorfor du ikke burde velge Intel sitt DDR chipsett. 3. Har du nok av spenn. Så velger du rambus, Det surre med at rambus er så mye dyrere bla bla enn ddr er jo som sagt nå bare surr 100kr i forskjell for 1 brikke ddr og en brikke orginal rambus på 256mb. (sånn ca) 4. Valg av socket478 hk. Enten Abit TH II Raid eller Asus P4T-E. Asus kortet har vunnet alle tester når det gjelder hastighet, stabilitet og "komponent kvalitet". Dette kortet funker faktisk fint med kommende PC1066 og PC1200 RAMBUS. Som skal komme om ikke så forferdelig lenge (ingen som vet :razz: ) Abit kortet er også et glimrende valg, skal du overklokke, så er abit kortet det beste valget. der kan du stille fsb uavhengig av både pci/agp bus. Det er jo helt genialt. Selv valgte jeg asus. alltid likt verdens størte produsent av hk :smile: Så en kort oppsumering, hold deg laaaaaaaaangt unna socket 423 og velg heller fremtidens socket. Nemlig socket 478. For ALL DEL!! velg rambus ifra SAMSUNG! herregud. ikke apacher eller nec eller noen av de andre. Samsung har vist seg å være best. på alle områder! En liten ting, du har skrevet P4T. det er nemlig socket 423. P4T-E er socket 478 _________________ Asus P4T-E 1,9Ghz P4 256mb Rambus 45gb x 2 Ibm Gxp75 Elsa Gladiac Gf2 Ultra 64mb Sb Live! Enlight Fileserver Tower + no stæsj [ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-01-06 00:57 ] [ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-01-06 00:58 ] Lenke til kommentar
christoffer Skrevet 8. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2002 Jeg mente egentlig P4T-E det jeg skrev var feil. Takk for alle svarene jeg har fått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå