Gå til innhold

Nokia N95 8GB. Diskuter den her!


ksvens1

Anbefalte innlegg

Hei.Du kan jo forsøke noe så enkelt som å ta ut batteriet ca et halvt minutt og så slå på igjen telefonen.

Mange ganger er det så enkelt fordi softwaren "henger" seg opp litt.Prøv dette så får jeg høre.

 

Nå har jeg gjort som du foreslo og har testet tlf. Nå ser lyset til å slå seg av etter innstilt tid, men usikker på om dette plutselig skjer av seg selv eller om det faktisk var hjelp i å ta ut batteriet. :) Derimot så slo tlf seg vrang når den gikk tom for batteri. Den pep kun en gang for å varsle lite strøm og slo seg av. Da fikk jeg ikke slått den på igjen, selv med laderen i. Knappene ble stående å lyse. Måtte ut med batteriet og sette det inn igjen for å få tlf til å begynne å lade og slå seg på igjen. Begynner å lure på om det er meg det er noe galt med jeg, kan da ikke være SÅ mye tull med en ny tlf? :blush: Blir morro å se om den "oppfører" seg fremover nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var nok ingen andre programmer som kjørte i bakgrunnen. Tlf begynte først å lyse ved mottatt melding og ble værende slik fra da. :)

Som jeg sa,noen ganger kan det være nok å slå av telefonen og ta ut batteriet litt.Tenk hvis vi hadde latt en PC stå påslått like lenge i gangen som mobilen?Da hadde nok den også låst seg.

 

Tror alt det du prater om henger sammen,problemet er nok løst for denne gang.Dessuten skal det ikke bety så mye om noe går i bakgrunnen.Hvis telefonen er som den skal så skal lyset slukke når du er i startskjerm modus.

Endret av Nseries
Lenke til kommentar

Sitter å oppdaterer min N95 8gb nå. Plutselig kommer det opp at tilkoblingen til mobilen ble brutt, uten at jeg har rørt noe som helst!

 

Gjør det da som står på skjermen, ta ut batteriet, sett i USB-kabelen osv.. Men da står det bare "oppdatererer programvaren, vennligst vent.." Det har det gjort lenge nå, uten gjenstående tid osv.

 

Betyr det at telefonen min er bricka? :(

Lenke til kommentar
Nei, men så vidt jeg vet er alle fordelene som kom i den opprinnelige 8GB-firmwaren nå også implementert i senere fw-versjoner til N95.
Dette skjedde med min N95 kjøpt via ImportGSM i statene også. Jeg lot kabelen stå i i laaang tid, prøvde om igjen og alt gikk i dass. Testet å få kontakt med diverse programmer etc. i ettertid men det lot seg ikke gjøre. Tlf lyste når jeg slo den på (dette skjedde i oktober i fjor, så husker ikke om det var bare midt-knappen som lyste eller displayet også), men ikke noe mer skjedde. PC fikk heller aldri kontakt med tlf etter dette. Etter å ha sendt tlf rundt til 3 forskjellige nokia verksted i Norge/Oslo sendte jeg den tilbake til USA.

Om du har kjøpt tlf i Norge ordner det seg sikkert, de gadd ikke fikse den pga garanti i Europa og USA går under forskjellige ordninger.

Jeg byttet til en N96 for litt siden og fikk samme problemet nok en gang!

Nå er den tlf på vei tilbake til USA igjen og jeg skal kjøpe neste tlf i Norge.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Glemte å legge inn svaret jeg fikk på mitt "problem" til Nokia ang. "manglende" oppdateringer.

Alle telefoner har forskjellige serienumre og softwaren blir ikke tilgjengelig til alle med en gang den kommer. Det er ikke noe annet å gjøre enn å vente og prøve igjen senere. Jeg legger ved en link til hvor du kan sjekke om det finnes en oppdatering til akkurat din telefon:

http://softwareupdater.nokia.no/caniupdate.php

Kanskje kan det være til hjelp for andre

Lenke til kommentar
Jupp. Er BL-6F 1200mAh som følger med N95 8GB. Kan hende han mente å spørre om noen hadde prøvd det i N95?

BL-6F er fysisk større enn BL-5F(som er det som følger med N95), så det vil ikke passe i N95. Har hørt om noen som har skrellet av papiret på batteriet, og tatt av bakdekselet på telefonen, for så å sette batteriet inn. Da skal man visstnok få på batteridekselet etterpå.

Lenke til kommentar
Kalenderen på min n95 8gb har sluttet å fungere. Om jeg ikke tar feil skjedde dette ved årsskiftet. Telefonen viser korrekt dato, men når jeg velger "kalender" er alle felt tomme (hvor dato ellers ville stått). Trykker jeg på "options" skjer ingenting. Vet noen hvordan jeg kan løse dette?

Er skjermen helt tom eller står det noe der i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...