Gå til innhold

Nokia N95 8GB. Diskuter den her!


ksvens1

Anbefalte innlegg

Hvordan kan man bruke smiley når man sender melding?

 

 

Se når jeg går inn på internet på mobilen så får jeg ikke alternativ til å velga f.eks telenor mms telenor wap og/eller søk etter wlan. den søker etter wlan med engang så kommer det at den ikke finner wlan så går den ut.

Endret av Falconn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan kan man bruke smiley når man sender melding?

Manuelt! ;) Går helt fint å bruke, men de vises ikke som på en SonyEricsson.

 

Se når jeg går inn på internet på mobilen så får jeg ikke alternativ til å velga f.eks telenor mms telenor wap og/eller søk etter wlan. den søker etter wlan med engang så kommer det at den ikke finner wlan så går den ut.

Gå til nettleseren(Globus ikonet) på hovedmenyen - gå på "Options" - "General", under "Access point" kan du be den spørre deg hvilken tilkopling den skal bruke.

Lenke til kommentar

Har hatt denne telefonen et par dager nå etter å ha byttet ut min kjære E65:-)

Men det er en ting jeg ikke får til:-( Jeg bruker mail for exchange, og på E65 hadde jeg mailene direkte på displayet under avtaler og oppføringer. Har innstallert Mail for exchange på N95 men jeg må gå inn i meldings menyen for å finne mailene jeg får inn.

Er det noen mulighet for å få mailene ut på "forsiden" som jeg hadde på E65?

Lenke til kommentar
Har forsøkt å finne ut om det er mulig å unngå at bilder lagt i spesielle mapper vises i galleriet - men har ikke funnet ut av det... Er jo ikke ALLE bilder man ønsker skal være "synlige" for "alle" da.. :whistle: Noen som vet om det er mulig?

Det meste går med en symbian telefon. Du trenger en tredjeparts filutforsker. Mange å velge i der, men y browser er gratis. Selv bruker jeg x-plore. Lag en mappe på minne kortet, kall den hva du vil, og overfør de 'hemmelige' bildene til denne mappen. Forandre så attributter på denne mappen til system og hidden. Restart telefonen bildene vises ikke i galleri. Tar du ett nytt hemmelig bilde overfører du det bare til denne mappen. Du kan også forandre attributter på ett og ett bilde i mappen images(bilder) om du ikke gidder å lage en egen mappe.

Lenke til kommentar
Har forsøkt å finne ut om det er mulig å unngå at bilder lagt i spesielle mapper vises i galleriet - men har ikke funnet ut av det... Er jo ikke ALLE bilder man ønsker skal være "synlige" for "alle" da.. :whistle: Noen som vet om det er mulig?

Det meste går med en symbian telefon. Du trenger en tredjeparts filutforsker. Mange å velge i der, men y browser er gratis. Selv bruker jeg x-plore. Lag en mappe på minne kortet, kall den hva du vil, og overfør de 'hemmelige' bildene til denne mappen. Forandre så attributter på denne mappen til system og hidden. Restart telefonen bildene vises ikke i galleri. Tar du ett nytt hemmelig bilde overfører du det bare til denne mappen. Du kan også forandre attributter på ett og ett bilde i mappen images(bilder) om du ikke gidder å lage en egen mappe.

Tusen takk for gode tips - men det åpner for nye spørsmål vet du :hmm: Hvordan får jeg tak i den tredjeparts filutforskeren? NB: Inn med teskje varianten er nok best.... :blush:

Endret av granny
Lenke til kommentar

Hei!

 

Har nettopp kjøpt en brukt N95 8GB. Er kjempefornøyd , men det er et par ting jeg lurer på:

 

1. Når jeg bruker WLAN og kobler til trådløst nettverk, så får jeg opp denne feilmeldingen "ikke svar fra gateway!" Hva skyldes dette? Jeg får koblet til nettverket, men får ikke åpnet ulike nettsider!

 

2. Hvordan kan jeg lett oppdatere kartene i GPS'n? Får bare opp eldgamle kart når bruker den!

 

3.Hvordan vet jeg om jeg har siste oppdatering på mobilen?

 

 

Håper på raske svar!

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har nettopp kjøpt en brukt N95 8GB. Er kjempefornøyd , men det er et par ting jeg lurer på:

 

1. Når jeg bruker WLAN og kobler til trådløst nettverk, så får jeg opp denne feilmeldingen "ikke svar fra gateway!" Hva skyldes dette? Jeg får koblet til nettverket, men får ikke åpnet ulike nettsider!

 

2. Hvordan kan jeg lett oppdatere kartene i GPS'n? Får bare opp eldgamle kart når bruker den!

 

3.Hvordan vet jeg om jeg har siste oppdatering på mobilen?

 

 

Håper på raske svar!

Ok, har ikke noe kjapt svar på nr. 1. Mulig du må se i routern.

Nr. 2 - Last ned PCSuite og installer det. Kjør "Maps" og se om du ikke får lastet ned og installert.

Nr. 3 - Skriv inn: *#0000#

Det vil stå noe sånt som

V 30.0.018
23-07-08
RM-320
(C) Nokia N95(74.01)

 

Får å få opp serienr(/IMEI): *#06#

Endret av Mark9
Lenke til kommentar
Hei!

 

Har nettopp kjøpt en brukt N95 8GB. Er kjempefornøyd , men det er et par ting jeg lurer på:

 

1. Når jeg bruker WLAN og kobler til trådløst nettverk, så får jeg opp denne feilmeldingen "ikke svar fra gateway!" Hva skyldes dette? Jeg får koblet til nettverket, men får ikke åpnet ulike nettsider!

 

2. Hvordan kan jeg lett oppdatere kartene i GPS'n? Får bare opp eldgamle kart når bruker den!

 

3.Hvordan vet jeg om jeg har siste oppdatering på mobilen?

 

 

Håper på raske svar!

Ok, har ikke noe kjapt svar på nr. 1. Mulig du må se i routern.

Nr. 2 - Last ned PCSuite og installer det. Kjør "Maps" og se om du ikke får lastet ned og installert.

Nr. 3 - Skriv inn: *#0000#

Det vil stå noe sånt som

V 30.0.018
23-07-08
RM-320
(C) Nokia N95(74.01)

 

Får å få opp serienr(/IMEI): *#06#

 

 

Tusen takk for svar!

 

Jeg har visst en gammel versjon jeg da, for det som kom opp var: V 20.0.016!

 

Hvordan oppdaterer jeg enkelt dette da?

 

 

Skjønner ikke noe av dette med "ikke svar fra gateway!" heller jeg... :(

Lenke til kommentar
Tusen takk for svar!

 

Jeg har visst en gammel versjon jeg da, for det som kom opp var: V 20.0.016!

 

Hvordan oppdaterer jeg enkelt dette da?

 

 

Skjønner ikke noe av dette med "ikke svar fra gateway!" heller jeg... :(

Liker ikke massesiteringer, så jeg endret litt..

 

For å oppdatere telefonens software/firmware må du installere Nokia PC Suite. Deretter tar du backup av det du vil beholde på tlf(også veldig greit for å slippe å stille inn og legge inn alt på nytt igjen). Deretter velger du "Update phone software" e.l. Sørg for å ha godt med strøm på tlf. Men jeg mener du får instrukser underveis på det.

 

Bare husk å ta backup først!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Har forsøkt å finne ut om det er mulig å unngå at bilder lagt i spesielle mapper vises i galleriet - men har ikke funnet ut av det... Er jo ikke ALLE bilder man ønsker skal være "synlige" for "alle" da.. :whistle: Noen som vet om det er mulig?

Det meste går med en symbian telefon. Du trenger en tredjeparts filutforsker. Mange å velge i der, men y browser er gratis. Selv bruker jeg x-plore. Lag en mappe på minne kortet, kall den hva du vil, og overfør de 'hemmelige' bildene til denne mappen. Forandre så attributter på denne mappen til system og hidden. Restart telefonen bildene vises ikke i galleri. Tar du ett nytt hemmelig bilde overfører du det bare til denne mappen. Du kan også forandre attributter på ett og ett bilde i mappen images(bilder) om du ikke gidder å lage en egen mappe.

Tusen takk for gode tips - men det åpner for nye spørsmål vet du :hmm: Hvordan får jeg tak i den tredjeparts filutforskeren? NB: Inn med teskje varianten er nok best.... :blush:

Nå føler jeg meg litt dum her, men bedre å spørre og kanskje finne ut av det en å ikke få det til har jeg funnet ut... Har nå endelig fått sikkerhetskopiert telefonen, oppdatert den og også lastet ned y browser og da kommer neste spørsmål: Når det gjelder å lage en egen mappe for å lagre bildene, så har jeg gjort det på telefonen, men finner ikke ut av hvordan jeg endrer atributter... :hmm:

 

EDIT: Hurra - tror jeg klarte det helt selv jeg.. med å fikle litt :w00t: Synes det er en litt tungvint måte å flytte bildet til mappen - men mulig jeg gjør noe feil? Men nå får jeg ihvertfall skjult de :yes:

Endret av granny
Lenke til kommentar
Har forsøkt å finne ut om det er mulig å unngå at bilder lagt i spesielle mapper vises i galleriet - men har ikke funnet ut av det... Er jo ikke ALLE bilder man ønsker skal være "synlige" for "alle" da.. :whistle: Noen som vet om det er mulig?

Det meste går med en symbian telefon. Du trenger en tredjeparts filutforsker. Mange å velge i der, men y browser er gratis. Selv bruker jeg x-plore. Lag en mappe på minne kortet, kall den hva du vil, og overfør de 'hemmelige' bildene til denne mappen. Forandre så attributter på denne mappen til system og hidden. Restart telefonen bildene vises ikke i galleri. Tar du ett nytt hemmelig bilde overfører du det bare til denne mappen. Du kan også forandre attributter på ett og ett bilde i mappen images(bilder) om du ikke gidder å lage en egen mappe.

Tusen takk for gode tips - men det åpner for nye spørsmål vet du :hmm: Hvordan får jeg tak i den tredjeparts filutforskeren? NB: Inn med teskje varianten er nok best.... :blush:

Nå føler jeg meg litt dum her, men bedre å spørre og kanskje finne ut av det en å ikke få det til har jeg funnet ut... Har nå endelig fått sikkerhetskopiert telefonen, oppdatert den og også lastet ned y browser og da kommer neste spørsmål: Når det gjelder å lage en egen mappe for å lagre bildene, så har jeg gjort det på telefonen, men finner ikke ut av hvordan jeg endrer atributter... :hmm:

 

EDIT: Hurra - tror jeg klarte det helt selv jeg.. med å fikle litt :w00t: Synes det er en litt tungvint måte å flytte bildet til mappen - men mulig jeg gjør noe feil? Men nå får jeg ihvertfall skjult de :yes:

Så tungvint er det vel ikke. Er jo snakk om noen få tastetrykk.

Lenke til kommentar

Så tungvint er det vel ikke. Er jo snakk om noen få tastetrykk.

Jeg får det til på følgende måte: (er det noen enklere blir jeg glad for hjelp)

-Bildet tas/lagres og legger seg i galleriet der "alle" kan se det

-Jeg må inn på y-browser, finne bildet - velge rediger og klipp ut - så finne den "hemmelige mappen" (også på Y-browser) og så lime inn der. Litt tungvint. Skulle ønske det var en måte å bare velge "lagre som". Finnes det uten at jeg ser det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...