Der Flieger Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Mobile-reviews.de har kommet ut med en ganske bra test. Denne finner dere her. Inneholder mange bilder og gjennomgår de mest grunnleggende funksjonene. Testen er vel og merke på tysk, men tenkte at jeg kunne tipse om den likevel siden man finner en del fine bilder som kan gi et bedre inntrykk av telefonen Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Funksjons knappene på denne er noe mindre, men derimot mer faste enn på min gamle N95, de kjenns solide, byggekvalitet er bedre, fra slideren til hele skallet kjenns mer solid. Skjermen er stor og den avgir kjempe bra lys og er krystallklar. Dette er nok en mobil jeg kommer til å ville ha en stund, gleder meg til å kunne legge inn norsk ordliste osv i den etterhvert. Jeg kan skjønne folk vurderer N82 istedet på en måte, men vil nå ihvertfall anbefale denne mobilen til alle som virkelig er sugne på den.. Lenke til kommentar
Drizt Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Hadde bestilt N95 8gb fremfor n82. Skjermstørrelse og slider avgjorde for min del. En ting; synes at enkelte bilder har blitt veldig dårlig på mobilen. Til og med i godt lys og gode forhold. Har brukt automatiske innstillinger på kameraet, og holdt autofokus inne noen sekunder. Kan det være FW , innstillinger eller er ikke kameraet bedre? Blir uskarpt og litt kornete. Skulle gjerne hatt bilde og vist. Er derimot veldig fornøyd med kvaliteten på videoene. Merkelig. Endret 21. november 2007 av Drizt Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Kan jo være FW som kan gjøre det, så man får bare se, har ikke tatt så mange bilder ennå jeg så ikke sikker. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Synes bildekvaliteten er brukbar men ikke noe annet. Hadde sett en mengde bilder fra N95 så jeg viste sånn ca hva jeg gikk til. Faktisk er jeg mer fornøyd med bildene fra min gamle W800i, den har en støy som tiltaler meg mer enn resultatet etter støybehandlingen i N95 8GB. Skaleres bildene fra N95 8GB ned til tilsvarende W800i er forskjellen derimot langt mindre tydelig. Edit: Her er to eksempler på bilder tatt innendørs med standard innstillinger og moderat lys: Endret 21. november 2007 av fargoth Lenke til kommentar
Der Flieger Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Hadde bestilt N95 8gb fremfor n82. Skjermstørrelse og slider avgjorde for min del. En ting; synes at enkelte bilder har blitt veldig dårlig på mobilen. Til og med i godt lys og gode forhold. Har brukt automatiske innstillinger på kameraet, og holdt autofokus inne noen sekunder. Kan det være FW , innstillinger eller er ikke kameraet bedre? Blir uskarpt og litt kornete. Skulle gjerne hatt bilde og vist. Er derimot veldig fornøyd med kvaliteten på videoene. Merkelig. Jepp, skjermstørrelse og slider er de to tingene som gjør at N95 8GB blir mer og mer aktuelt for min del også Men det du sier om bildekvaliteten kan være en firmware sak. Bildekvaliteten er egentlig ganske viktig for min del, men trøster meg ved å lese tidligere tester av N95. Der har det blitt påpekt at bildene har blitt klarere og skarpere etter firmware oppdateringer. N95 8GB er helt ny, så jeg regner med at utviklingen vil følge nogenlunde samme retning. Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Bildene blir nok bedre skal man se, har du lagt inn noen programmer på din ennå? Noen som vet om man kan synce kalenderen mellom to mobiler uten å gå igjennom PC-en? Lenke til kommentar
Der Flieger Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Mobile Review har kommet ut med en meget omfattende test av telefonen nå! Det som jeg finner påfallende er bildekvaliteten. De har sammenliknet flere motiver mellom N95 og N95 8GB, og jeg synes at N95 tar bedre bilder enn N95 8GB. Men jeg tror - og håper - at dette kun er en firmware sak ettersom at det er nøyaktig samme kamera som sitter i begge mobilene. En annen ting som kan ha hatt innvirkning er litt risting i mobilen når bildet ble tatt eller andre forstyrrelser. Alt i alt fikk den likevel god omtale og det virker som et meget godt kjøp! Skjermen og byggekvaliteten er to ting som har blitt forbedret siden N95, noe som gjør at denne blir en av de beste mobilene ute på markedet. Valget mellom N82 og N95 8GB står på spill nå! Endret 22. november 2007 av Der Flieger Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Folk som har og har hatt den første N95 sier kameraet ble bedre etterhvert det kom ny FW, så vi kan nok regne med det samme med denne også er jeg helt sikker på. Så det kommer nok bli bra, og byggekvaliteten er jo av en annen verden enn N95 Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) hva er det n96 8gb har som ikke n82 har ? Å fins det mange programmer til n95 som er gratis ? Endret 22. november 2007 av exmith2k Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Jeg har ikke sjekket spesifikasjonene på N82, men foreløbig er kamera på N82 hakket bedre enn N95. N95 er svart og har en slider, stor skjerm. Lenke til kommentar
trhund Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Dette er vel et forum hvor man skal diskutere den nye N95 8 GB, og ikke forskjellen mellom denne og N82?? Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 N82 har heller ikke IR, så det blir ingen irRemote på deg med en N82. Egne knapper for musikk mangler den også. Lenke til kommentar
Der Flieger Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Enda en test av Nokia N95 8GB har nå kommet ut på nettet, denne gangen fra GSMArena. Ikke overraskende blir det strålende kritikk igjen! Lenke til kommentar
Kluvert Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Kan dere være så snille å hjelpe meg med betalinga? På nettbanken min er det ingen felt for adressen. Har jo valgt betaling utalandet. kal jeg skrive alt dette? + Account name: Global Suppliers LLC + ABA: 031201467 + Swift: PNBPUS33PHL + Bank Location: Wachovia Bank 612 Germantown Pike Lafayette Hill, PA 19444 USA + Bank Contact: Rachelle Petrancuri Vice President (610) 834-4100 Endret 26. november 2007 av Kluvert Lenke til kommentar
tOREEE Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Kommer prisen til å ligge mye over den vanlige N95's pris? Lenke til kommentar
StigeSpill Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Kan dere være så snille å hjelpe meg med betalinga? På nettbanken min er det ingen felt for adressen. Har jo valgt betaling utalandet........ Kanskje denne tråden kan hjelpe deg Den tar i alle fall for seg best. av tlf fra utlandet. Jeg bruker ikke samme bank som deg ser jeg, så jeg vet ikke. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Noen som har merket at telefonen er litt småtreg av og til? Lugger litt ved multitasking og henger seg i et par sekunder ved navigering mellom musikkmeny og vanlig meny? Lenke til kommentar
StigeSpill Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Kommer prisen til å ligge mye over den vanlige N95's pris? Du kan se på min tråd her og sammenligne med dagens priser på n95 her. Mest sansynlig vil vel n95 falle litt i pris i det 8gb blir sluppet i alle butikker. Leste i en post at den er sluppet i noen butikker allerede og prisen var svimlende 7,5k Endret 27. november 2007 av StigeSpill Lenke til kommentar
helfone Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Noen som har merket at telefonen er litt småtreg av og til? Lugger litt ved multitasking og henger seg i et par sekunder ved navigering mellom musikkmeny og vanlig meny? Generelt er min veldi rask. Selv med mange programmer kjørende. Unntaket er noen java spill som ikke kjører godt. Også når jeg skal til musikkspilleren så bruker den litt tid på å scanne 8GB med minne, men det er vel forståelig. Bruker ikke mobben som musikkspiller så ekke no problem for meg. Har Iriver Clix 2 for den jobben <3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå