Gå til innhold

Nokia N95 8GB. Diskuter den her!


ksvens1

Anbefalte innlegg

Mange problemer etter oppdatering, tydeligvis..

 

Andre som har problemer med at det hakker når man filmer med høyeste oppløsning? Filmer i et par-tre sekund, så låser det seg omtrent like lenge hvorpå det fortsettes å filme, og dette repeteres.. Var ikke tilfelle før firmwareoppdateringen nå sist.. Lagrer til minnet. Altså til de 8Gbene.. Hakker ikke hvis jeg lagrer til telefonminnet..

Eventuelt noen som har løsningsforslag?

 

Eneste løsningen som garantert funker her er å lagre til telefon-minnet når du filmer i stedet for flash-minnet. Dette gjør at du ikke får filmet så veldig mange minutter, men det du får filmet blir i alle fall 100% bra. Etter at du har filmet velger du "move to mass memory" på filmen.

 

Grunnen til problemet er at telefonen ikke klarer å skrive fort nok til flash-minnet. Dårlige greier..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste løsningen som garantert funker her er å lagre til telefon-minnet når du filmer i stedet for flash-minnet. Dette gjør at du ikke får filmet så veldig mange minutter, men det du får filmet blir i alle fall 100% bra. Etter at du har filmet velger du "move to mass memory" på filmen.

 

Grunnen til problemet er at telefonen ikke klarer å skrive fort nok til flash-minnet. Dårlige greier..

ahaha lmao.. minnet er raskt nok men trenger en formatering.. etter formatering av "minnekortet" så funker det like bra igjen..

Lenke til kommentar

Har bestilt meg en N95 8gb gjennom NetCom webshop. Jeg fikk en liten overraskelse da jeg fikk ordrebekreftelsen, da står det nemlig "NetCom profil". På bestillingssiden stod det imidlertid ikke noe om dette. Har sendt de en mail for å høre hva som stemmer.

 

Men isåfall, om det er NetCom profil på denne, hva vil dette si? Det står operatørlås: Nei, men er det isåfall NetCom meny på denne om den har "NetCom profil"? Hvilke konsekvenser/ulemper vil det få for meg?

Lenke til kommentar
Har bestilt meg en N95 8gb gjennom NetCom webshop. Jeg fikk en liten overraskelse da jeg fikk ordrebekreftelsen, da står det nemlig "NetCom profil". På bestillingssiden stod det imidlertid ikke noe om dette. Har sendt de en mail for å høre hva som stemmer.

 

Men isåfall, om det er NetCom profil på denne, hva vil dette si? Det står operatørlås: Nei, men er det isåfall NetCom meny på denne om den har "NetCom profil"? Hvilke konsekvenser/ulemper vil det få for meg?

Det betyr bare at den er satt opp for wap og mms med NetComs innstillinger,ingenting annet.Du laster bare ned nye innstillinger og kan gjerne slette NetComs tilgangspunkter om du ønsker det.

Lenke til kommentar

Spurte i en egen tråd, men er vel kanskje større sjanse å få svar her:

 

Er det noen som har erfaring med denne telefonen OG N82?

 

Hvis ja, kan dere si noe om forskjellen på kamerakvaliteten? Er det stor forskjell på bilder som blir tatt i dårlig belysning (innendørs)?

 

Liker designet på N95 bedre, men heller mot N82 pga det (angivelig) bedre kameraet. Er ikke så glad i at skjermen og knappene virker små (på N82), men det er mulig jeg ikke vet bedre da jeg ikke har sett den live ennå, skal ned en tur til byen i kveld og se på de to.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Joda, selvfølgelig har den flymodus, bare at det er en egen profil, nemlig frakoblet-profilen. Husk å velge frakoblet-profilen FØR du skrur på telefon ombord. :) Husk å ikke bruk bluetooth, wlan eller noe slikt. God tur!

Oi so braaa!Takk for svaret! Jeg hører bare på den musikken jeg på telefonen min.Så det er bare å velge frakoblet-profilen også kan jeg høre på musikken? Må restarte telefonen eller noe extra? Vil ikke mase men må bare spør for å være helt sikkert hehe.

Lenke til kommentar

Har fått tak i en N95 8gb selv, og er storfornøyd! Har drevet og letet litt etter noen gode sider som tilbyr S60 v3 programmer, deriblant er jeg spesielt på utkikk etter en Gameboy \ Nintendo \ Super-nintendoemulator, jeg vet at noe slikt fins, for jeg hadde det på min gamle N70 \ Nokia 3650.

 

Forslag? :D

Lenke til kommentar
Nei du trenger ikke restarte telefonen, men mobilen må være avslått under takeoff så ta ut SIM-kortet mens den er av og når du skrur mobilen på vil den automatisk gå inn i flightmode / frakoblet modus.

Ja ok, den er grei.Takker og bukker! :yes:

Lurer på en tin gtil.Når jeg rrestarter mobilen det begynner en installering som mislykkes vær gang. Det tar litt tid før den sier at de mislyktess. Hvordan kan jeg få den vekk?

 

Det står; Ikke klarert programvare er funnet i dataminnet.Gå til program.behandling hvos du vil installere.

 

Hva vil de si?Jeg går på programbehandl. og der er det mase som er installert.

Endret av Kluvert
Lenke til kommentar
Nei du trenger ikke restarte telefonen, men mobilen må være avslått under takeoff så ta ut SIM-kortet mens den er av og når du skrur mobilen på vil den automatisk gå inn i flightmode / frakoblet modus.

 

Man trenger ikke å ta ut SIM-kortet, det er tungvindt. Bare velg frakoblet før du skrur av telefonen, og når du skrur den på igjen er den i frakoblet modus.

 

Er det ikke så enkelt på N96 at man bare bare kan gå fra generell til frakoplet før man går inn i flyet?

 

Han må uansett slå den av, all elektronisk utstyr skal være avslått under takeoff og landing!

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
Prøv å sjekk om alle program som står i programbehandling, virkelig er installert.

Jeg har hørt at det finnes programm som rydder i mobilen,hva heter den? Den kan slette unødvendige filer, for hvis jeg skal gjør det manuelt det vil ta evigheter,den lsita er for lang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...