Gå til innhold

Nokia N95 8GB. Diskuter den her!


ksvens1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen andre som opplever at datamaskinen blir UTROLIG treg ved behandling av videofiler fra nokian? Min datamaskin begynner å henge og bruker enorm tid på å åpne folderen som filene er i, og enda lenger tid på å velge en fil når jeg klikker på den osv.

Finnes det en løsning.

Finnes det en annen versjon av nokiaprogramvaren man fikk med telefonen, min kjæsjer uten grunn ved overføringer, eller overfører ikke alt nytt osv.

Lenke til kommentar
Noen andre som opplever at datamaskinen blir UTROLIG treg ved behandling av videofiler fra nokian? Min datamaskin begynner å henge og bruker enorm tid på å åpne folderen som filene er i, og enda lenger tid på å velge en fil når jeg klikker på den osv.

Finnes det en løsning.

Finnes det en annen versjon av nokiaprogramvaren man fikk med telefonen, min kjæsjer uten grunn ved overføringer, eller overfører ikke alt nytt osv.

 

Slå av visning av thumbnails/miniatyrbilder i mappen hvor videofilene dine ligger. Det bør gjøre at det går raskere.

Lenke til kommentar

Har et annet problem. Ved USB overføringer kan jeg ikke velge 'mass transfer' (som uten tvil er lettest for bilder, kan man overføre bilder med pc suite uten å bruke lifeblog? Gi gjerne beskjed isåfall). Telefonen sier at mass tranfer er opptatt/bruk av et annet program.

Jeg har slått av alle program- funker ikke

Restartet telefonen- funker ikke

Noen lure tips?

Lenke til kommentar
Har et annet problem. Ved USB overføringer kan jeg ikke velge 'mass transfer' (som uten tvil er lettest for bilder, kan man overføre bilder med pc suite uten å bruke lifeblog? Gi gjerne beskjed isåfall). Telefonen sier at mass tranfer er opptatt/bruk av et annet program.

Jeg har slått av alle program- funker ikke

Restartet telefonen- funker ikke

Noen lure tips?

lagrer du sms på minnnekortet?? hvis du gjør det så må du bare bytte i innstillingene for å bruke masstransfer..

 

ps tomtom 6.02 virker nå med den interne gpsn på n-serien.. ved hjelp av ett lite java program...

Lenke til kommentar
Har et annet problem. Ved USB overføringer kan jeg ikke velge 'mass transfer' (som uten tvil er lettest for bilder, kan man overføre bilder med pc suite uten å bruke lifeblog? Gi gjerne beskjed isåfall). Telefonen sier at mass tranfer er opptatt/bruk av et annet program.

Jeg har slått av alle program- funker ikke

Restartet telefonen- funker ikke

Noen lure tips?

lagrer du sms på minnnekortet?? hvis du gjør det så må du bare bytte i innstillingene for å bruke masstransfer..

 

 

Lagrer sms på telefonminne (sjekket nettopp). Noen andre løsninger?

Lenke til kommentar
Har et annet problem. Ved USB overføringer kan jeg ikke velge 'mass transfer' (som uten tvil er lettest for bilder, kan man overføre bilder med pc suite uten å bruke lifeblog? Gi gjerne beskjed isåfall). Telefonen sier at mass tranfer er opptatt/bruk av et annet program.

Jeg har slått av alle program- funker ikke

Restartet telefonen- funker ikke

Noen lure tips?

lagrer du sms på minnnekortet?? hvis du gjør det så må du bare bytte i innstillingene for å bruke masstransfer..

 

 

Lagrer sms på telefonminne (sjekket nettopp). Noen andre løsninger?

innstallert noen programmer på minnekortet?

Lenke til kommentar
Har et annet problem. Ved USB overføringer kan jeg ikke velge 'mass transfer' (som uten tvil er lettest for bilder, kan man overføre bilder med pc suite uten å bruke lifeblog? Gi gjerne beskjed isåfall). Telefonen sier at mass tranfer er opptatt/bruk av et annet program.

Jeg har slått av alle program- funker ikke

Restartet telefonen- funker ikke

Noen lure tips?

lagrer du sms på minnnekortet?? hvis du gjør det så må du bare bytte i innstillingene for å bruke masstransfer..

 

 

Lagrer sms på telefonminne (sjekket nettopp). Noen andre løsninger?

innstallert noen programmer på minnekortet?

 

Innstallert windows live messenger (som jeg aldri bruker).

Spill: snakes.

F-secure anti virus.

 

Skulle være alt.

Lenke til kommentar
Har et annet problem. Ved USB overføringer kan jeg ikke velge 'mass transfer' (som uten tvil er lettest for bilder, kan man overføre bilder med pc suite uten å bruke lifeblog? Gi gjerne beskjed isåfall). Telefonen sier at mass tranfer er opptatt/bruk av et annet program.

Jeg har slått av alle program- funker ikke

Restartet telefonen- funker ikke

Noen lure tips?

lagrer du sms på minnnekortet?? hvis du gjør det så må du bare bytte i innstillingene for å bruke masstransfer..

 

 

Lagrer sms på telefonminne (sjekket nettopp). Noen andre løsninger?

innstallert noen programmer på minnekortet?

 

Innstallert windows live messenger (som jeg aldri bruker).

Spill: snakes.

F-secure anti virus.

 

Skulle være alt.

har en følelse at det er fsecuren som gjør det.. men lønner seg og alltid innstallere ting på telefonen.. men er det noen vits i å ha antivirus prog på telefonen?? eneste måten å få virus (som forøvrig ikke eksisterer til s60v3) er å innstallere det selv..;)

Lenke til kommentar
Har et annet problem. Ved USB overføringer kan jeg ikke velge 'mass transfer' (som uten tvil er lettest for bilder, kan man overføre bilder med pc suite uten å bruke lifeblog? Gi gjerne beskjed isåfall). Telefonen sier at mass tranfer er opptatt/bruk av et annet program.

Jeg har slått av alle program- funker ikke

Restartet telefonen- funker ikke

Noen lure tips?

lagrer du sms på minnnekortet?? hvis du gjør det så må du bare bytte i innstillingene for å bruke masstransfer..

 

 

Lagrer sms på telefonminne (sjekket nettopp). Noen andre løsninger?

innstallert noen programmer på minnekortet?

 

Innstallert windows live messenger (som jeg aldri bruker).

Spill: snakes.

F-secure anti virus.

 

Skulle være alt.

har en følelse at det er fsecuren som gjør det.. men lønner seg og alltid innstallere ting på telefonen.. men er det noen vits i å ha antivirus prog på telefonen?? eneste måten å få virus (som forøvrig ikke eksisterer til s60v3) er å innstallere det selv..;)

 

Aktiverte aldri f-secure, så skulle ikke være problemet.

Jeg slettet det nå, men hjalp ikke.

 

Full tilbakestilling funket. Men sluttet raskt å fungere.

Slettet så windows live messenger, mass transfer fungerer nå feilfritt.

 

Oppdatering: Har nå sluttet å fungere igjen!

Har ingenting innstallert.

Alt jeg har på minnet er bilder, en del videoer.. Skjønner ikke hvorfor mass transfer er 'opptatt' konstant.

Noen med lignende problem?

Endret av Multi-Task
Lenke til kommentar
Mobiltelefonen lader seg ut når den er koblet til pcen. (Via USB kabelen)

Mobilen min sto i fra 12 på natten og til morgen klokka 8 (Omtrent 8 timer). Var ikke mulig og starte mobilen før jeg satt den til lading.

Dette skjønner jeg meg ikke helt på, noen som har opplevd lignende?

 

Nokia N95 kan dessverre ikke lades ved hjelp av USB-kabelen. Det motsatte er vel heller tilfellet som du har opplevd: Kommunikasjon over USB-kabelen krever ekstra strøm og dermed blir batteriet fortere oppbrukt.

Lenke til kommentar
Mobiltelefonen lader seg ut når den er koblet til pcen. (Via USB kabelen)

Mobilen min sto i fra 12 på natten og til morgen klokka 8 (Omtrent 8 timer). Var ikke mulig og starte mobilen før jeg satt den til lading.

Dette skjønner jeg meg ikke helt på, noen som har opplevd lignende?

 

Nokia N95 kan dessverre ikke lades ved hjelp av USB-kabelen. Det motsatte er vel heller tilfellet som du har opplevd: Kommunikasjon over USB-kabelen krever ekstra strøm og dermed blir batteriet fortere oppbrukt.

 

Vet den ikke kan lades opp via usb kabel ;)

 

Forferdelig mye strøm det skulle kreve da? :p

Full utladning på 8 timer er relativt fort. Blir og huske og kople den fra etter overføring av bilder i fremtiden da. =)

Lenke til kommentar
Kjøpte en n95 8gb med spiderman 3 på fredag. Denne oppgraderte jeg igår, men fant etterhvert ut at aktiveringskoden til spidermanfilmen var utløpt.

 

Er det noen som vet hvordan man evnt får ny kode? Eller om det finnes en hack for å se filmen?

Samme skjebne, kan ikke se filmen etter oppgradering

Lenke til kommentar

Mange problemer etter oppdatering, tydeligvis..

 

Andre som har problemer med at det hakker når man filmer med høyeste oppløsning? Filmer i et par-tre sekund, så låser det seg omtrent like lenge hvorpå det fortsettes å filme, og dette repeteres.. Var ikke tilfelle før firmwareoppdateringen nå sist.. Lagrer til minnet. Altså til de 8Gbene.. Hakker ikke hvis jeg lagrer til telefonminnet..

Eventuelt noen som har løsningsforslag?

Lenke til kommentar
Mange problemer etter oppdatering, tydeligvis..

 

Andre som har problemer med at det hakker når man filmer med høyeste oppløsning? Filmer i et par-tre sekund, så låser det seg omtrent like lenge hvorpå det fortsettes å filme, og dette repeteres.. Var ikke tilfelle før firmwareoppdateringen nå sist.. Lagrer til minnet. Altså til de 8Gbene.. Hakker ikke hvis jeg lagrer til telefonminnet..

Eventuelt noen som har løsningsforslag?

 

Eneste løsningen jeg vet om er å formatere dataminne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...