Gå til innhold

Nokia N95 8GB. Diskuter den her!


ksvens1

Anbefalte innlegg

Hver gang når mobilen startes på nytt,står det "installerer" i noen minutter, hva er det? Han gjør det etter usb frakoblinga også.

+Og hvordan skifter du farger på operatørlogo??

takk!

Hver gang når mobilen startes på nytt,står det "installerer" i noen minutter, hva er det? Han gjør det etter usb frakoblinga også.

+Og hvordan skifter du farger på operatørlogo??

takk!

Gå til app.manager under programmer og slett det som ikke står som installert..

Operatør logo i farger, så må du hacke telefonen.. Er fort gjort og ganske enkelt, men du må bruke xp..

 

går d med xp vista? og har dere en link jeg kan følge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hver gang når mobilen startes på nytt,står det "installerer" i noen minutter, hva er det? Han gjør det etter usb frakoblinga også.

+Og hvordan skifter du farger på operatørlogo??

takk!

Hver gang når mobilen startes på nytt,står det "installerer" i noen minutter, hva er det? Han gjør det etter usb frakoblinga også.

+Og hvordan skifter du farger på operatørlogo??

takk!

Gå til app.manager under programmer og slett det som ikke står som installert..

Operatør logo i farger, så må du hacke telefonen.. Er fort gjort og ganske enkelt, men du må bruke xp..

 

link kommer litt senere.. har det litt travelt nå, men du kan google det i mellomtiden-- symbian hacked fca00000

 

går d med xp vista? og har dere en link jeg kan følge

Nei funker ikke med vista.. Sender en link med når jeg er ferdig på jobb..

Endret av MiKA77
Lenke til kommentar
Hver gang når mobilen startes på nytt,står det "installerer" i noen minutter, hva er det? Han gjør det etter usb frakoblinga også.

+Og hvordan skifter du farger på operatørlogo??

takk!

Hver gang når mobilen startes på nytt,står det "installerer" i noen minutter, hva er det? Han gjør det etter usb frakoblinga også.

+Og hvordan skifter du farger på operatørlogo??

takk!

Gå til app.manager under programmer og slett det som ikke står som installert..

Operatør logo i farger, så må du hacke telefonen.. Er fort gjort og ganske enkelt, men du må bruke xp..

 

link kommer litt senere.. har det litt travelt nå, men du kan google det i mellomtiden-- symbian hacked fca00000

 

går d med xp vista? og har dere en link jeg kan følge

Nei funker ikke med vista.. Sender en link med når jeg er ferdig på jobb..

 

jeg har bærbar med xp jeg kan prøve på da. venter på link fra deg da ;)

Lenke til kommentar
Hver gang når mobilen startes på nytt,står det "installerer" i noen minutter, hva er det? Han gjør det etter usb frakoblinga også.

+Og hvordan skifter du farger på operatørlogo??

takk!

Hver gang når mobilen startes på nytt,står det "installerer" i noen minutter, hva er det? Han gjør det etter usb frakoblinga også.

+Og hvordan skifter du farger på operatørlogo??

takk!

Gå til app.manager under programmer og slett det som ikke står som installert..

Operatør logo i farger, så må du hacke telefonen.. Er fort gjort og ganske enkelt, men du må bruke xp..

 

link kommer litt senere.. har det litt travelt nå, men du kan google det i mellomtiden-- symbian hacked fca00000

 

går d med xp vista? og har dere en link jeg kan følge

Nei funker ikke med vista.. Sender en link med når jeg er ferdig på jobb..

 

jeg har bærbar med xp jeg kan prøve på da. venter på link fra deg da ;)

 

You will need certain softwares and a PC:

 

1. Download and Install ActivePython on your PC

2. Download and Install PySerial

3. The magic python script and TRK application

a.) for Nokia (n95 ,n82 ,etc.) + AppTRK / (for n73, n80 etc) + AppTRK (Thanks to FCA00000)

b.) for UIQ based (P1i , w960i etc.) (Thanks to swmail)

4. Application to turn security on and off (from phone)

a.) for Nokia (n95 ,n82 ,n73 ,n80 etc.) (Thanks to FCA00000)

b.) for UIQ based (P1i , w960i etc.) (Thanks to swmail)

 

The Real Part:

 

1. Install the AppTRK application on your phone's memory and start it, then in options>settings, select connection as USB.

2. Connect your phone to your PC via USB in PC Suite mode and then AppTRK will report connected on your phone

3. Go to Control Panel>System>Hardware>Device Manager>Ports

OR in Windows Vista: Control Panel>System>Device Manager>Ports.

Note the COM Port your phone is using

4. Open the python script in notepad (the one downloaded in step 3 with .py extension)

5. Search "serial.serial" without quotes and then replace the numerical value in bracket with the value of your COM Port minus 1 i.e. if your port was 22 then replace it with 21.

6. Save the file

7. Run the script by simply double clicking it

8. Now if you see something like !!!!!!candidate!!!!!!! in the output window, then.....

congratulations now your phone is really yours!!

9. Now you can exit the AppTRK application.

10. Verify the hack with X-Plore, see if you can explore c:/sys/

11. Now if you will reboot the phone you will have to reactivate the hack with above procedure OR to do it without PC do the following(Note: for the first time PC hack is needed)

12.a.) For Nokia :

I. copy CProfDriver_SISX.ldd from RAR downloaded in step 4a into C:\sys\bin

II. install CapsOn.sisx

III. install CapsOff.sisx

b.) For UIQ based

I. Copy patched trkdriver.ldd from rar downloaded in step 4b to c:\sys\bin\

II. Install CapsSwitch on your phone

13. Now you can switch security on and off without pc through these applications

CapsOff = Security OFF and do whatever you want to do with your phone Smile

CapsOn = Restrictions ON Sad

 

 

After this hack you'll be able to install unsigned applications without SymbianSigned

 

Note: This tutorial is same for all symbian OS 9 phones(n95,n82,n73,n8,P1i,w960i etc.) until'n'unless mentioned

So here's the HOWTO for installing unsigned applications on your Symbian phone after you have hacked it(CapsOFF) :-

 

1. Download this rar file containing the certificate, the key and the authentication file for your phone. (Thanks to leftup of symbian freak)

2. Copy the file "00000001" to "C:\resource\swicertstore\dat\" on your phone and mark the file read-only from X-Plore or other similar file explorer. If the given directories do not exist , create them

3. So now your own authentication system is installed on your phone. Now you need to sign your sis files with the given certificate and key in the rar file.

4. For signing sis files (pc based method)(works for all Symbian OS 9 phones)

I) Download and install SignSis GUI on your PC

II) Select the given certificate and key(password is blank) given in 'the rar file you downloaded'

III) Select the file you need to sign and sign it and transfer it to your phone, install normally..

 

IV) Now you have the application installed with all its capabilities

------------------------------OR---------------------------------

4. Mobile based method(no need for a pc), works only for Nokia phones

I) Download and install MobileSigner on your phone

II) Open MobileSigner and select and sign the 'unsigned sis file' and MobileSigner will generate a signed sisx file in the same directory as the source file.

*if you have problem signing try "self-sign" option*

III) Install the generated sisx file and application will be having all its capabilities.

 

jeg får ikke lastet opp de python programmene du trenger så de må du dessverre google.. eller joine symbianfreak..

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg ta sikkerhetskopi av tlfinnstillinger? Bilder/video osv. er urørt. Det er kun irritasjonsmomentet med å fikse alle innstillinger på nytt som er uheldig.

Burde ha lest advarselen bedre, men gikk rett og slett ut ifra at dette ikke ville skje, siden ingen av mine andre enheter formaterer ved fwoppdateringer.

 

Merker ingen forskjell på kamerastart eller andre 'vanlige' funksjoner. Men, ASR er praktisk :)

hart også lagt it siste versjon, men finner ingenting om ASR, hva kan være feil?

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg ta sikkerhetskopi av tlfinnstillinger? Bilder/video osv. er urørt. Det er kun irritasjonsmomentet med å fikse alle innstillinger på nytt som er uheldig.

Burde ha lest advarselen bedre, men gikk rett og slett ut ifra at dette ikke ville skje, siden ingen av mine andre enheter formaterer ved fwoppdateringer.

 

Merker ingen forskjell på kamerastart eller andre 'vanlige' funksjoner. Men, ASR er praktisk :)

hart også lagt it siste versjon, men finner ingenting om ASR, hva kan være feil?

du må inn i settings, personal og tilslutt der lyssensoren innstillingene sitter.. der finner du asr funksjonen..

Lenke til kommentar
Ps du kan få gratis fifa08 til ngage nå men er kun begrenset opplag.. fikk min i går kveld=)

Håper jeg får snart tid til å få gjort alt dette med telefonen min også.

 

Men har et sprørsmål her,når man bytter bakgrunnen med vannlige bilder 240x320 hvorfor i all verden kommer de kantene fra temaen opp? Altså på toppen og bunnen kan du se delen av tema. Kan det fikses?

Endret av Kluvert
Lenke til kommentar
Ps du kan få gratis fifa08 til ngage nå men er kun begrenset opplag.. fikk min i går kveld=)

Håper jeg får snart tid til å få gjort alt dette med telefonen min også.

 

Men har et sprørsmål her,når man bytter bakgrunnen med vannlige bilder 240x320 hvorfor i all verden kommer de kantene fra temaen opp? Altså på toppen og bunnen kan du se delen av tema. Kan det fikses?

kan fikses med et program som man installerer på telefonen som heter theme diy, det lager en theme av hele bildet.. ellers blir bildet valgt som bakgrunnsbilde og vil ikke fylle hele skjermen..

Lenke til kommentar
Ps du kan få gratis fifa08 til ngage nå men er kun begrenset opplag.. fikk min i går kveld=)

Håper jeg får snart tid til å få gjort alt dette med telefonen min også.

 

Men har et sprørsmål her,når man bytter bakgrunnen med vannlige bilder 240x320 hvorfor i all verden kommer de kantene fra temaen opp? Altså på toppen og bunnen kan du se delen av tema. Kan det fikses?

kan fikses med et program som man installerer på telefonen som heter theme diy, det lager en theme av hele bildet.. ellers blir bildet valgt som bakgrunnsbilde og vil ikke fylle hele skjermen..

 

Takker takker! Fin programm den der

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg ta sikkerhetskopi av tlfinnstillinger? Bilder/video osv. er urørt. Det er kun irritasjonsmomentet med å fikse alle innstillinger på nytt som er uheldig.

Burde ha lest advarselen bedre, men gikk rett og slett ut ifra at dette ikke ville skje, siden ingen av mine andre enheter formaterer ved fwoppdateringer.

 

Merker ingen forskjell på kamerastart eller andre 'vanlige' funksjoner. Men, ASR er praktisk :)

hart også lagt it siste versjon, men finner ingenting om ASR, hva kan være feil?

du må inn i settings, personal og tilslutt der lyssensoren innstillingene sitter.. der finner du asr funksjonen..

 

 

 

Glimrende.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som har opplevd hakking i videoopptak? Bilde henger i ca ett sek. med jevne mellomrom. :ermm:

yess det har jeg vært borti.. kopier alt fra minnekortet over til pcn og formater minnekortet og sett alt tilbake.. da skal alt være bra igjen;)

 

OK... takker.. det hjalp! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...