Gå til innhold

Nokia N95 8GB. Diskuter den her!


ksvens1

Anbefalte innlegg

ingen oppdateringer er lagt ut enda.Er det noen som mener noe annet?

 

Oppdaterte til 20.0.016 for et par dager siden.

Hvordan fikk du til dette? Har du norsk produktkode eller en annen? Nokia Software Update finner ingen oppdatering for min telefon, og når jeg sjekker produktkoden på Nokia sin sider så opplyser de om at det ikke finnes noe nyere firmware enn 15.0.015 etter eller annet.

Tipper han var innom service center eller brukte Phoenix til aa faa den nye fw'n..

 

 

Kraftigere sertifikat til f.eks filbehandlings programmer som xplore osv. eller du kan bytte operatoerlogo'n din til en i farger f.eks.. men er mange ting man kan med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ingen oppdateringer er lagt ut enda.Er det noen som mener noe annet?

 

Oppdaterte til 20.0.016 for et par dager siden.

Hvordan fikk du til dette? Har du norsk produktkode eller en annen? Nokia Software Update finner ingen oppdatering for min telefon, og når jeg sjekker produktkoden på Nokia sin sider så opplyser de om at det ikke finnes noe nyere firmware enn 15.0.015 etter eller annet.

Tipper han var innom service center eller brukte Phoenix til aa faa den nye fw'n..

 

 

Brukte Nokia software updater.

Kjøpt fra komplett, så er vel norsk produktkode?

Jeg har mobilen på engelsk, (selv om jeg kan velge norsk, svensk etc. Kanskje er det som gjorde at jeg kunne oppdatere?

Lenke til kommentar
X-plore funker uten noe ekstra sertifikat. Koster 10 dollar men det finns også en gratis versjon som varer evig. For øvrig det beste filbehandlings programmet som finns.

ja jeg vet da det, men hvis du installerer xplore med hacken så får du tilgang til systemfilene dine.......

bare prøv å gå inn på c:/sys på telefonen din med xplore..

F.eks sette en operatørlogo i farger som min.. måtte sladde bildet i tilfelle mindreårige ser detxD

post-129046-1207437470_thumb.jpg

Endret av MiKA77
Lenke til kommentar
Oki.. Nå skjønner jeg hva du mener. Var en på et forum, for en tid tilbake, som ville gi bort sin venstre arm for å få tilgang til system filene. Lurer på hva han tenker nå... Y browser er også en god filbehandler, gratis og med norsk språk.

Ja Y browser er veldig fin. men har ActiveFile manufacturer edition nå, den er enda bedre, utrolig lett å bruke og har alle funksjoner som er mulig.

Lenke til kommentar
Til dere som har produktkoden 0558086(den norske produktkoden) kan nå oppdatere telefonen deres til v20.. det bekreftet fra nokia at den er ute.. men den er fortsatt ikke ute på euro1 eller euro2 ennå...

Jøss, er 0558086 den norske? Jeg trodde 0550372 var den norske, da det var en felles kode for Skandinavia. Hmm, jeg får endre produktkoden min da.. :)

Lenke til kommentar
Til dere som har produktkoden 0558086(den norske produktkoden) kan nå oppdatere telefonen deres til v20.. det bekreftet fra nokia at den er ute.. men den er fortsatt ikke ute på euro1 eller euro2 ennå...

Jøss, er 0558086 den norske? Jeg trodde 0550372 var den norske, da det var en felles kode for Skandinavia. Hmm, jeg får endre produktkoden min da.. :)

Pass på med bytting av produktkode nå btw.. nss kan ikke endre den tilbake etter oppdateringen til v20..

Lenke til kommentar
Til dere som har produktkoden 0558086(den norske produktkoden) kan nå oppdatere telefonen deres til v20.. det bekreftet fra nokia at den er ute.. men den er fortsatt ikke ute på euro1 eller euro2 ennå...

Jøss, er 0558086 den norske? Jeg trodde 0550372 var den norske, da det var en felles kode for Skandinavia. Hmm, jeg får endre produktkoden min da.. :)

Pass på med bytting av produktkode nå btw.. nss kan ikke endre den tilbake etter oppdateringen til v20..

 

------------ Product Info ------------

Code: 0550372

 

det får jeg opp når jeg scanner mobilen min med nemesisSS, min n95 8 gb har nettop kommet tilbake fra verksted der de har fikset opp slarken og oppdatert mobilen. de har oppdatert den til v. 20....

Lenke til kommentar
------------ Product Info ------------

Code: 0550372

 

det får jeg opp når jeg scanner mobilen min med nemesisSS, min n95 8 gb har nettop kommet tilbake fra verksted der de har fikset opp slarken og oppdatert mobilen. de har oppdatert den til v. 20....

Det er fordi du ikke brukte nokia software updater(nsu) til det.. når du skal laste ned via nsu så blokker den nemesis suite(nss..

Men man har funnet en løsning på problemet, det er å bare uninstalle nsu så skal nss klare og lese å skifte produktkode

 

Hva innebærer egentlig oppdateringen?Er det vits hvis alt fungerer fra før og hva skjer med det som er innstallert fra før da?Vet fra tidligere at det har blitt borte selv om man har tatt backup?

Den innebærer automatisk skjerm rotasjon, og kildekoden til UDP( en teknologi som vil gjøre at når neste oppdatering kommer så vil den ikke slette brukerdataen din..)

Det er valgfritt å oppdatere, men vil anbefale å gjøre det likevel da den inneholder bugfixes..

Det som er innstallert vil bli slettet og telefonen vil være like tom som da du kjøpte den..

Endret av MiKA77
Lenke til kommentar

For de som ikke er fornøyd med den medfølgende "Phone Suite", finnes det en Beta på den nye versjonen. Vær obs på at Beta ikke betyr ferdig programvare og kan innebære visse risikoer(søk på forumet for mer info).

Jeg har installert denne på 2 maskiner og synes den er MYE bedre enn medfølgende programvare og jeg har ikke hatt noen problemer.Link

 

Beklager om dette er postet tidligere, i så fall står mods fritt til å slette den.

Lenke til kommentar
For de som ikke er fornøyd med den medfølgende "Phone Suite", finnes det en Beta på den nye versjonen. Vær obs på at Beta ikke betyr ferdig programvare og kan innebære visse risikoer(søk på forumet for mer info).

Jeg har installert denne på 2 maskiner og synes den er MYE bedre enn medfølgende programvare og jeg har ikke hatt noen problemer.Link

 

Beklager om dette er postet tidligere, i så fall står mods fritt til å slette den.

 

Dette er ikke en beta. Det er rett og slett den siste versjonen av PC-suite som en også kan hente direkte fra Nokia.

Lenke til kommentar

Er så forbanna irritert på inspillingen av lyd! :wallbash:

Må jeg rote i noen instillinger? Hvis ikke da er det noe galt med mobben som er forferdelig trist da. Noen som vet noe om dennne problem?

Lyden som blin spilt inn blir sånn bølgete liksom,lyden hopper opp og ned på en måte. Takker for svar!

Endret av Kluvert
Lenke til kommentar
Noen som har full info om hva oppgraderingen innebærer?

 

Changes/improvements made from MCU SW 15.0.015 to latest version 20.0.016

New features:

* Automatic Screen Rotation (ASR)

* Support for new combo memory added

 

Browser:

* Improvement when creating a voice call from WAP page.

* Improvements to embedded video functionality in browser.

* Sending email via browser flash plugin improvements.

 

Messaging:

* Mail in HTML format handling from Gmail IMAP server improved.

 

Connectivity:

* WLAN connection stability improvements

* BT connection stability improvements with certain BT headsets

* USB connection stability improvements

 

Telephony:

* Voice call handling improvements after certain type U.S.S.D message receiving.

* Stability improvements to gallery for case when there’s lot of content in Gallery

* Improvements to switch application

* Voicemail icon handling improvements

 

Localization corrections:

* Deletion of all contacts now possible even more than 6000 contacts in phonebook

* Startup functionality improvements

 

Isolated issues/problems after update:

*Video recording freezes every 5 seconds or so when using mass memory but no problem when saving to phone memory.

Lenke til kommentar
Hver gang når mobilen startes på nytt,står det "installerer" i noen minutter, hva er det? Han gjør det etter usb frakoblinga også.

+Og hvordan skifter du farger på operatørlogo??

takk!

Hver gang når mobilen startes på nytt,står det "installerer" i noen minutter, hva er det? Han gjør det etter usb frakoblinga også.

+Og hvordan skifter du farger på operatørlogo??

takk!

Gå til app.manager under programmer og slett det som ikke står som installert..

Operatør logo i farger, så må du hacke telefonen.. Er fort gjort og ganske enkelt, men du må bruke xp..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...