Gå til innhold

Nokia N95 8GB. Diskuter den her!


ksvens1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, det er sant. N95 8GB skal det være fikset med slarkinga.

 

N95 har fortsatt et problem med slark. I y og x retning på slidern samt at chrome kanppene er forferdelige og trykke på.

 

Så i forhold til prislappen er det helt latterlig.

Sier meg enig der ;)

Jeg hadde kjøpt den telefonen hvis den hadde kjentes ut som den burde i den prisklassen.

Uansett innhold og funksjoner, synes det er merkelig at Nokia leverer en så dyr telefon med flere omfattende småfeil.

Lenke til kommentar
Ja, det er sant. N95 8GB skal det være fikset med slarkinga.

 

N95 har fortsatt et problem med slark. I y og x retning på slidern samt at chrome kanppene er forferdelige og trykke på.

 

Så i forhold til prislappen er det helt latterlig.

Sier meg enig der ;)

Jeg hadde kjøpt den telefonen hvis den hadde kjentes ut som den burde i den prisklassen.

Uansett innhold og funksjoner, synes det er merkelig at Nokia leverer en så dyr telefon med flere omfattende småfeil.

 

Opplever det samme som resten.

Funksjonene er omtrent feilfrie, den har absolutt alt. Uansett behov, er dette den rette telefonen. Men de fysiske feilene ødelegger kvalitetsfølelsen totalt. Litt synd, siden jeg er meget fornøy med telefonen ellers.

Lenke til kommentar

hmm kan ikke si at jeg merker dette med slark og jeg har hatt denne mobilen i snart 2 mnd og brukt den hver dag. Syns kvaliteten gjevnt over er bra og kan i hvertfall ikke sammenlignes med følelsen du får av f.eks n95-1 og n81 8gb. De blir som plast klumper i forhold.

 

Dette er min mening da så er sikkert mange andre som er uenig i dette..

Lenke til kommentar

Nå klikker mobilen litt. Når jeg går i videosenter for å spille av en film så går den bare ut i menyen igjen slik at skal jeg se film må jeg inn på filbehandling. Og skal jeg filme med kamera så henger filmen seg mens jeg filmer og ingenting blir lagret. Dette skjedde i påsken da jeg ikke har vert på internett eller noe, så tror ikke det er virus. Men hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar

angående slark... min var ikke slark da jeg fikk den.... har hatt den noen uker og syns den begynner å bli "løs". Men jeg så en video på youtube hvordan jeg kan fikse det..... har gjort det slik som på video, nå er det stramt og fint. må bruke litt "krefter" for å dra den opp og ned... og det liker jeg. blir ikke irritert over at det klikker eller er løst liksom.

Lenke til kommentar
Nå klikker mobilen litt. Når jeg går i videosenter for å spille av en film så går den bare ut i menyen igjen slik at skal jeg se film må jeg inn på filbehandling. Og skal jeg filme med kamera så henger filmen seg mens jeg filmer og ingenting blir lagret. Dette skjedde i påsken da jeg ikke har vert på internett eller noe, så tror ikke det er virus. Men hva kan jeg gjøre?

 

 

prøv å oppdatere softwaren. Kjører du den nye softwaren forressten?

Lenke til kommentar
angående slark... min var ikke slark da jeg fikk den.... har hatt den noen uker og syns den begynner å bli "løs". Men jeg så en video på youtube hvordan jeg kan fikse det..... har gjort det slik som på video, nå er det stramt og fint. må bruke litt "krefter" for å dra den opp og ned... og det liker jeg. blir ikke irritert over at det klikker eller er løst liksom.

 

 

funker fett den måten som er på youtube ja. Har ikke prøvd den selv, siden min er fast og fin i slidere, men vet om noen som har gjort det på sin n95-1.

 

Min 8gb er også slik at man må bruke litt "krefter" for å få opp slideren... :)

Lenke til kommentar
hmm kan ikke si at jeg merker dette med slark og jeg har hatt denne mobilen i snart 2 mnd og brukt den hver dag. Syns kvaliteten gjevnt over er bra og kan i hvertfall ikke sammenlignes med følelsen du får av f.eks n95-1 og n81 8gb. De blir som plast klumper i forhold.

 

Dette er min mening da så er sikkert mange andre som er uenig i dette..

 

Jeg kan heller ikke si jeg har problemer med dette...

 

Og skal jeg være helt ærlig så skjønner jeg ikke helt hva problemet er heller...

Hva er problemet med litt slark i den slideren...

 

Jeg bruker i hvert fall mobilen som telefon stort sett, sitter ikke å "tapper" ellr vrir på den for å sjekke slark her og der :p

 

Men jeg har, tro det eller ei et problem med telefonens software!

 

Under samtale, og da spesielt i bilen så er det greit å aktivere høytaleren med et enkelt tastetrykk.

 

På min gamle N95 så hadde jeg tastevalget "høyttaler" nede til høyre. Under samtale med blåtann hodesett aktivert tastevalget "Håndsett".

 

Nå står det kun håndsett der uansett, og jeg må altså inn i menyen for å aktivere høyttaler.

 

Det er jo ikke direkte bra når man kjører liksom....

Lenke til kommentar
Og skal jeg være helt ærlig så skjønner jeg ikke helt hva problemet er heller...

Hva er problemet med litt slark i den slideren...

 

Jeg bruker i hvert fall mobilen som telefon stort sett, sitter ikke å "tapper" ellr vrir på den for å sjekke slark her og der :p

 

Jo, det skal jeg si det hva som er problemet med det... Slarken i slideren opp og ned er ikke noe problem, men slarken på høyre side, når du legger press på display delen er problemet. Hver gang du trykker på en tast der får du en slags dobbelreaksjon på tastingen, første presset fjerner slarken og siste presset blir trykkingen av knappen.. om du skjønner.. Så jo.. akkurat dette er meget irriterende.. og jeg er meget skuffet over at Nokia ikke klarte å ordne opp i dette før de slapp 8gb versjonen på markedet..

Lenke til kommentar
Nå klikker mobilen litt. Når jeg går i videosenter for å spille av en film så går den bare ut i menyen igjen slik at skal jeg se film må jeg inn på filbehandling. Og skal jeg filme med kamera så henger filmen seg mens jeg filmer og ingenting blir lagret. Dette skjedde i påsken da jeg ikke har vert på internett eller noe, så tror ikke det er virus. Men hva kan jeg gjøre?

 

 

prøv å oppdatere softwaren. Kjører du den nye softwaren forressten?

Jeg kjører nyeste software. Men hvordan formaterer jeg mobilen slik at den blir slik den va som ny? Og etter det legger jeg inn nyeste software og satser på at alt funker

Lenke til kommentar
hmm kan ikke si at jeg merker dette med slark og jeg har hatt denne mobilen i snart 2 mnd og brukt den hver dag. Syns kvaliteten gjevnt over er bra og kan i hvertfall ikke sammenlignes med følelsen du får av f.eks n95-1 og n81 8gb. De blir som plast klumper i forhold.

 

Dette er min mening da så er sikkert mange andre som er uenig i dette..

 

Jeg kan heller ikke si jeg har problemer med dette...

 

Og skal jeg være helt ærlig så skjønner jeg ikke helt hva problemet er heller...

Hva er problemet med litt slark i den slideren...

 

Jeg bruker i hvert fall mobilen som telefon stort sett, sitter ikke å "tapper" ellr vrir på den for å sjekke slark her og der :p

 

Men jeg har, tro det eller ei et problem med telefonens software!

 

Under samtale, og da spesielt i bilen så er det greit å aktivere høytaleren med et enkelt tastetrykk.

 

På min gamle N95 så hadde jeg tastevalget "høyttaler" nede til høyre. Under samtale med blåtann hodesett aktivert tastevalget "Håndsett".

 

Nå står det kun håndsett der uansett, og jeg må altså inn i menyen for å aktivere høyttaler.

 

Det er jo ikke direkte bra når man kjører liksom....

 

Dette angående slark er vel bare smak og behag. Noen syns det er helt greit mens andre syns det er plagsomt, som meg :) klarer ikke den der dobbel klikkingen som en annen her skriver. hehe

Lenke til kommentar

Jeg synes Nokia N95 8gb både ser og kjennes fin ut. Utseendet og kvalitetsfølelsen er riktig i forhold til prisen, synes jeg. Min N95 8gb er ikke spesielt slarkete, og det er ganske imponerende, med tanke på at jeg feks. har sovnet med den i hånda, for så å våkne oppå den neste morgen :whistle: (Lå i senga og så på film, og så husker jeg at jeg tenkte "nei, jeg er for trøtt", snudde meg rundt, og akkurat der stopper minnet mitt, så jeg regner med at jeg ikke rakk å legge den på nattbordet før jeg sovnet...)

 

 

MEN: Jeg har et annet lite problem som har oppstått de siste dagene. Vanligvis velger jeg Dataoverføring når jeg kobler mobilen til PC-en, og fører over videoer direkte fra mappa "Intern video" på PC-en til mappa "My videos" på N95 8gb'en. Jeg overførte noen nye episoder av en serie for omtrent en uke siden, og disse videoene kommer ikke opp verken når jeg trykker på multimedietasten eller når jeg går inn gjennom menyen -> Videosenter -> Mine videoer. Jeg har prøvd å slette disse videoene og overføre på nytt, men det skjedde ingen endring da. Jeg har selvsagt også prøvd å restarte telefonen noen ganger, uten hell.

 

Når jeg går inn i mappen "My videos" via filbehandleren på telefonen, vises de heller ikke der. Videoene kommer imidlertid frem når jeg søker på filnavnet, og da går det an å se dem på telefonen... Det er med andre ord ikke filene det er noe feil med. Jeg har også overført flere episoder av samme serie, konvertert fra DVD til .mp4 på samme måte, så det skulle jo heller ikke være noe galt sånn sett. (Og ja, jeg er sikker på at jeg har lagt dem i "My videos"-mappa!)

 

Problemet er altså at videoene ikke kommer opp i Videosenter. I bunn og grunn går det da an å si at det ikke er noe problem, ettersom jeg får sett dem ved å gå inn på en annen måte, men det er mye mindre praktisk å måtte søke for å finne videoer...

 

Noen som har tips til hva jeg burde gjøre?

 

(Kan forresten nevne at jeg har FW v. 10.0.021)

Lenke til kommentar
Noen som har kjøpt ekstra batteriet til N95 8GB?? Kjøpe par fra ebay men de holder ikke 3 timer en gang ved vannlig bruk. Kan noen anbefalle en selger ?thanks!

 

 

jeg vil anbefale movida.no :)

 

her er link til batteriet:

 

Batteri til N95 8GB

 

"

Nokia Battery BL-6F - Energy sourced

This lightweight Li-Ion based 1200 mAh battery helps you get the most out of your phone."

Lenke til kommentar
Noen som har kjøpt ekstra batteriet til N95 8GB?? Kjøpe par fra ebay men de holder ikke 3 timer en gang ved vannlig bruk. Kan noen anbefalle en selger ?thanks!

 

 

jeg vil anbefale movida.no :)

 

her er link til batteriet:

 

Batteri til N95 8GB

 

"

Nokia Battery BL-6F - Energy sourced

This lightweight Li-Ion based 1200 mAh battery helps you get the most out of your phone."

Takk for svar! Var jo ganske dyrt da,har bestilt på ebay. Skal vente til de kommer,og hvis det blir noe tull med den også,da vil jeg nok ta den herre for 380...på ebay ga jeg bare 10 dollar

Endret av Kluvert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...