Gå til innhold

Nokia N95 8GB. Diskuter den her!


ksvens1

Anbefalte innlegg

Takk for svar Ja9boy, akkurat det med kobling til tv og avspilling av filmer er noe jeg faktisk har lurt på. Beholder nokiaen 240 x 320 oppløsning når den er koblet til tv? eller skalerer den til feks 640 x 480 for tv bruk? Jeg har aldri hatt symbian s60 telefon før, så dette blir nok nytt og spennende, men er det noen tips og triks der ute, noe som jeg burde tenke på som ny s60 bruker?

 

Hva gjør at GPS'en ikke egner seg i bil? Er det en treg oppdaterings sekvens som er skyld i dette? Og en annen ting, kan det lett bli riper i den sorte lakken på fremsiden av telefonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for svar Ja9boy, akkurat det med kobling til tv og avspilling av filmer er noe jeg faktisk har lurt på. Beholder nokiaen 240 x 320 oppløsning når den er koblet til tv? eller skalerer den til feks 640 x 480 for tv bruk? Jeg har aldri hatt symbian s60 telefon før, så dette blir nok nytt og spennende, men er det noen tips og triks der ute, noe som jeg burde tenke på som ny s60 bruker?

 

Hva gjør at GPS'en ikke egner seg i bil? Er det en treg oppdaterings sekvens som er skyld i dette? Og en annen ting, kan det lett bli riper i den sorte lakken på fremsiden av telefonen?

Hvis du har en avi film på pcen med 640 x 480 i oppløsning kan du legge hele filmen på mobilen og spille av med divx player og få full oppløsning men store filer i divx player hakke litt så gjør hele filmen om til mp4 og spill av i real player så går filmen flott. Gpsen mister signaler i tunneler og bruker litt for lang tid til å hente seg inn. Men er brukbar. Bare husk å tastene oppe for å få bedre signal.

 

Det kommer til fort riper i skjermen pga skjermen er stor. Men du kan lett bytte hele frontdekselet. Mener det koster litt over 100 kr på mytrendyphone.no eller kjøpe: http://www.mytrendyphone.no/shop/displex-d...lish-2030p.html som fjerner litt skraper på skjermen.

Endret av Ja9boy
Lenke til kommentar
Går det an å bruke tlf som lommelykt slik man kan med noen andre tlfen?

 

ja mener dette går, men trur du må laste ned et ekstraprogram.. jeg gjorde ihvertfall det.

Kan du gi en link til programmet og må man ha sertifikat fra symbiansigned for å bruke det?

Lenke til kommentar
Det kommer til fort riper i skjermen pga skjermen er stor. Men du kan lett bytte hele frontdekselet. Mener det koster litt over 100 kr på mytrendyphone.no eller kjøpe: http://www.mytrendyphone.no/shop/displex-d...lish-2030p.html som fjerner litt skraper på skjermen.

 

 

på movida.no så kan du nå kjøpe alt av deksler til n95 8gb som er originale (altså ikke noe jalla kina kopier ;) )

har kjøpt denne selv sammen med nødvendig verktøy for å bytte dekselet.

 

Frontdeksel

 

bakdeksel

 

batterilokk

Endret av Neo6630
Lenke til kommentar

Min kommer imorgen, kan ikke vente.

Kommer sikkert med spørsmål etterhvert.

Noen som kan rekommendere skjermbeskyttere til den? Untatt skjermbeskyttelsen fra elkjøp for 50 kr som noen her sier er ubrukelig.

Har sett på linkene til invisibleshield etc. Men skulle gjerne fått kjøpt det i en norsk nettbutikk, eller direkte i butikk.

Men, er det noen som har kjøpt noe fra invisiblshield? Funker det bra? Så at det finnes både hele telefonen og skjermen, hvordan ser det ut med insvisible shield på hele tlf? Bilde hadde vært supert :)

Lenke til kommentar
Min kommer imorgen, kan ikke vente.

Kommer sikkert med spørsmål etterhvert.

Noen som kan rekommendere skjermbeskyttere til den? Untatt skjermbeskyttelsen fra elkjøp for 50 kr som noen her sier er ubrukelig.

Har sett på linkene til invisibleshield etc. Men skulle gjerne fått kjøpt det i en norsk nettbutikk, eller direkte i butikk.

Men, er det noen som har kjøpt noe fra invisiblshield? Funker det bra? Så at det finnes både hele telefonen og skjermen, hvordan ser det ut med insvisible shield på hele tlf? Bilde hadde vært supert :)

 

Jeg bruker invisibleshield på min N95 8GB og er strålende fornøyd. Merker ikke at det er noe på skjermen. Har også brukt invisibleshield på mitt ixus 860is og en SE P1i tidligere. Kjøper du fra nettstedet demmers så inkluderer prisen frakt, så man kommer under 200kr og slipper dermed toll og moms. Jeg har kun beskyttelse på skjermen på min og ser ingen grunn til og ha på hele telefonen.

Lenke til kommentar
Går det an å bruke tlf som lommelykt slik man kan med noen andre tlfen?

 

ja mener dette går, men trur du må laste ned et ekstraprogram.. jeg gjorde ihvertfall det.

 

Er det Spoton programmet du mener da? Jeg har prøvd det og ikke fått det til å lyse annet enn det røde lyset. Så hvis du eller noen andre har et program hvor man får lyset til kameraet på så gi meg en link.

Lenke til kommentar
Går det an å bruke tlf som lommelykt slik man kan med noen andre tlfen?

 

ja mener dette går, men trur du må laste ned et ekstraprogram.. jeg gjorde ihvertfall det.

 

Er det Spoton programmet du mener da? Jeg har prøvd det og ikke fått det til å lyse annet enn det røde lyset. Så hvis du eller noen andre har et program hvor man får lyset til kameraet på så gi meg en link.

Jeg får ikke installert det det engang. Kommer bare sertfikat utgått.

Lenke til kommentar

Når det gjelder sertifikat utgått, så kan man stille datoen i innstillinger tilbake feks 6 måneder. Og så installere programmet. Og så stille datoen tilbake til dagens. Og pr dags dato finnes det ikke noe program som kan slå på det hvite kamera lyset. Kun det røde dessverre.

Lenke til kommentar
Når det gjelder sertifikat utgått, så kan man stille datoen i innstillinger tilbake feks 6 måneder. Og så installere programmet. Og så stille datoen tilbake til dagens. Og pr dags dato finnes det ikke noe program som kan slå på det hvite kamera lyset. Kun det røde dessverre.

Kan man gjør dette på andre programmer som route 66, rotame osv? Og så slipper man å registrere seg på symbiansigned?

Lenke til kommentar
Når det gjelder sertifikat utgått, så kan man stille datoen i innstillinger tilbake feks 6 måneder. Og så installere programmet. Og så stille datoen tilbake til dagens. Og pr dags dato finnes det ikke noe program som kan slå på det hvite kamera lyset. Kun det røde dessverre.

Kan man gjør dette på andre programmer som route 66, rotame osv? Og så slipper man å registrere seg på symbiansigned?

Det går nok dessverre ikke med de usignerte programmene som rotamte me, shut up, nokmote. route 66 har jeg ikke prøvd. Men det er betalvare. Så jeg vil tro det er selfsigned. At man slipper å signere det.

Lenke til kommentar

Da var min N95 8GB i hus :) Ser meget lekker ut denne telefonen. dessverre er det en del slark i slideren, så blir vel å levere denne inn til service for utbedring av dette.

Går utifra det er samme greiene som med N95-1, hvor de bare byttet slider delen, så ble den thight og fin, noen erfaringer på 8GB utgaven ?

Lenke til kommentar

"Sertifikat unngått" betyr jo nettopp det, at sertifikatet har gått ut på dato, da disse bare varer i en viss periode (vanligvis ett år). Får du denne meldingen stiller du bare klokken tilbake :)

 

Rotateme osv har ikke noe sertifikat i det hele tatt. Derfor kan du ikke stille klokken tilbake på disse. Men må generere et sertifikat til din IMEI adresse.

 

Foresten trenger du bare ett sertifikat per telefon, ikke ett per program. Så har du et gyldig sertifikat på PCen din kan du legge inn dette på alle programmer som trenger sertifikat.

 

Håper det var oppklarende.

Lenke til kommentar

HJELP(!)

Har endelig fått min n95 8gb, og prøver å koble den til pcn ved hjelp av usb kabelen. Har innstallert programvare og følger veiviseren på skjermen, men det skjer ingenting når jeg kobler til usb kabelen. Er på ''koble til kabelen'' vinduet og har gjort det som står på 'hjelp'. Håper noen vet hva jeg gjør feil(!?) Mobilens innstillinger er på 'PC suite' etc. som den skal.

 

EDIT: Har sjekket at kabelen funker med en annen tlf nå, håper noen vet hva jeg skal gjøre :S.

 

EDIT2: Startet telefonen på nytt, og nå reagerer iallfall pc på tlf. Telefonen ber meg velge PC suite, overføring etc. Velger PC suite. Men PC suite viser fortsatt at tlf ikke er tilkoblet.

 

Alt bestemte seg plutselig for å fungere, etter mye rot. Ser bra ut nå :)

Endret av Multi-Task
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...