Gå til innhold

Nokia N95 8GB. Diskuter den her!


ksvens1

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på om dette er en lur handel eller noe lureri?

 

Link: http://www.zett.no/sm%C3%A5tt_og_stort.html?objectId=1179405

2300 kr for en splitter ny nokia n95 8gb?????? når den koster minst over 6000 kr ny på en nettbutikk. jeg hadde ikke kjøpt den på zett hvertfall

 

 

jeg ville styrt langt unna,, virker meget userriøst :hmm:

 

Menne er det noen som vet hvordan man tar av frontdekselet rundt skjermen?

 

Virker plundrete når jeg undersøker, er egentlig 3 muligheter.

1. Den er skrudd fast.

2. Den er ikke skrudd fast, bare plast mothaker.

3. Den er skrudd fast og det er plast mothaker.

 

Tror jeg hadde venta med og kjøpe et sånt deksel før jeg virkelig hadde visst hvordan jeg tok det av.

 

La akkurat merke til to bitte små riper på front dekselet :(

Og jeg som har kun hatt mobilen 1-2 uker og alltid i "bag". Dåligt.

fikk endelig screenprotectorn min i går.. en Brando.. man kan ikke se at man har den på samt er de utrloig slitesterke og vaskbare.. så hvis man er bekymret for riper på skjermen kan dette være en lur ide.. har ikke fått noen riper ennå faktisk har behandlet den som vanlig.. hatt min siden midt desember

 

 

mener du kun skjermen, eller det svarte blanke ved siden og rundt skjermen også? I denne er det jo omtrent umulig å ikke få riper i. Har heller ikke noen riper i skjermen min, siden jeg har screenprotector på ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er det noen norske nettbutikker som selger såkalte crystal hard case, eller silikon case som beskytter hele telefonen? Er avhengig av norske nettbutikker siden jeg har vise electron og kan ikke bruke paypal osv.. må bruke nettbank.

crystal casene er ikke å anbefale ifølge andre forum, de er bra i starten men etterhvert så sprekker de og gjør mer skade på tlf en om du mistern i bakken

Lenke til kommentar
er det noen norske nettbutikker som selger såkalte crystal hard case, eller silikon case som beskytter hele telefonen? Er avhengig av norske nettbutikker siden jeg har vise electron og kan ikke bruke paypal osv.. må bruke nettbank.

crystal casene er ikke å anbefale ifølge andre forum, de er bra i starten men etterhvert så sprekker de og gjør mer skade på tlf en om du mistern i bakken

 

tusen takk for opplysningen!! Da kjøper jeg ikke denne :) Har nå bestilt meg en krusell veske som er spesialtipasset n95 8gb.

 

Link:

http://www.krusell.se/product.php?productID=2827

 

Ser ut som den beskytter mobilen bra.

 

Har god erfaring med krusell sine produkter fra før og har hatt en slik veske på alle nokia mobilene mine.

Lenke til kommentar

har nå fått hvite at frontdekselet er festet med totalt 4 såkalte torx 6 skruer og man må benytte seg av spesialverktøy ifra nokia. Jeg har kjøpt meg et frontdeksel og dette verktøyet, men jeg kommer nok til å la noen andre med kompetanse på dette området gjøre det for meg. vil ikke risikere noe.

 

Er heller ikke sikkert at jeg kommer til å bytte siden det bare er snakk om to små riper på hver side av skjermen. Selve skjermen er ripefri og har screenprotector på seg :) Får jo også denne krusellen som vil beskytte mot riper. Og noen riper må man bare regne med når mobilen skal brukes hver dag.

Lenke til kommentar

Fikk oppdatert telefonen i dag, bruker mac, så måtte få innstallert Suite på jobbpcen først. Etter at jeg fikk inn den nyeste versjonen var det jo som å navigere rundt på ny telefon ;) Bl.a å skrive tekstmeldinger har gått usannsynnlig tregt. Den har åpnet edit vinduet så sent at det har vært irriterende, og enda verre ble det da jeg innstallerte animated sms.. men nå vipser den jo ting frem på null komma svisj.. :D Eneste er at jeg ikke har turt å innstallere animated sms igjen, tilfelle det er det programmet som har sinket opplegget. Nå skal det sies at sms alltid var treg på min, men ble verre etter AS kom på. Noen andre med det problemet?

 

En annen ting, GPSen.. den syns jeg er like vanskelig å få til å virke som på den gamle n95. Etter 10 mot himmelen så finner den ikke possisjon. ikke etter oppdatering heller. Noe overgang fra 6110 Navigator med route 66 som fant den på fåtallssekunder. Noen som har samme problemet?

Lenke til kommentar

Heisann. Kommer sannsynligvis til å gå til innkjøp av denne idag når jeg ankommer sentrum igjen. :) Håper dette er et bra kjøp! Har lenge vært en SE mann siden jeg fikk T610. Siste Nokiaen min var vel en 3310 (men jeg fikk en E65 av jobben, som jeg har brukt i litt over en måned...). Håper jeg blir fornøyd!

Lenke til kommentar
Heisann. Kommer sannsynligvis til å gå til innkjøp av denne idag når jeg ankommer sentrum igjen. :) Håper dette er et bra kjøp! Har lenge vært en SE mann siden jeg fikk T610. Siste Nokiaen min var vel en 3310 (men jeg fikk en E65 av jobben, som jeg har brukt i litt over en måned...). Håper jeg blir fornøyd!

 

Hvis du har brukt E65 så har du sett noe av hva det går ut på, men med den skjermen er det mye hyggeligere å bruke slike ting som internett, e-post, kart osv. Jeg er strålende fornøyd med min.

 

Hei folkens

Hvordan er da lyden på mp3-spilleren?? Jeg er mest vant til lyden på sony ericsson mobiler. Er Nokias lyd god nok i forhold til feks Sony W880i??

 

Jeg er hifi-freak og hadde N91 før denne. Denne er ikke like god som N91, men egentlig så synes jeg lyden er ganske fin likevel. Den har klar og fin klang. Det kunne vært litt mer trøkk i bassen, men dette kan fint kompenseres med bedre hodetelefoner. Prøvde equalizeren litt, men likte egentlig nøytral best. Nå er N91 den beste lydmessige mp3en jeg har prøvd. Jeg synes N95-2 er bedre enn ipod nano som jeg har.

Lenke til kommentar

Ahh! Prøver å koble mobilen til med pcen men jeg får bare opp "Det oppstod et problem under installasjon av denne maskinvaren: Nokia N95 8Gb" og at den er merket for sletting. Hva er gale? Nokia PC Suite er installert. Takker for raske svar.

 

EDIT ADD: Skjer bare når jeg kobler til via USB. Bluetooth går fint, men fysj så tregt.

 

EDIT ADD 2: Nei fysj så irritert jeg er på programvaren! Nå har jeg kommet meg forbi det første problemet, men et nytt har oppstått. Det har seg slik at om jeg velger "Koble deg til-veiviser" så finner den mobilen via USB, men når jeg skal oppdatere telefonen så finner ikke "Nokia Software Updater" telefonen... Hva pokker er gale?!

Endret av Riot™
Lenke til kommentar

vet ikke om det er jeg som er altfor nøye, men jeg har nå sett at det bak skjermen når slideren er oppe at det er en litt lys stripe. Det er ikke snakk om ripe, men en litt annen fargenøyanse... vet ikke hvordan den har kommet der siden dette er bak slideren og der er den jo beskyttet skulle man tro... mulig den alltid har vært der men det er fortastt litt iriterendes :p men men man skal jo bruke denne mobilen hver eneste dag så om man skal studere etter riper eller nøyanser så kan man ikke ha en slik mobil hehe.

 

Noen andre som har striper bak slideren med litt lyseere farge enn den som er på hele baksiden av slideren?

Det er ikke snakk om riper som sagt.. Så man må se det i et sterkt lys om man skal se det.

 

Virker kansksje som et unyttig innlegg dette, men siden denne mobilen er så dyr som den er så er det jo en fordel å hvite om dette er noe som har vært på siden den var ny og som kanskje gjelder flere nye n95 8gb...

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
vet ikke om det er jeg som er altfor nøye, men jeg har nå sett at det bak skjermen når slideren er oppe at det er en litt lys stripe. Det er ikke snakk om ripe, men en litt annen fargenøyanse... vet ikke hvordan den har kommet der siden dette er bak slideren og der er den jo beskyttet skulle man tro... mulig den alltid har vært der men det er fortastt litt iriterendes :p men men man skal jo bruke denne mobilen hver eneste dag så om man skal studere etter riper eller nøyanser så kan man ikke ha en slik mobil hehe.

 

Noen andre som har striper bak slideren med litt lyseere farge enn den som er på hele baksiden av slideren?

Det er ikke snakk om riper som sagt.. Så man må se det i et sterkt lys om man skal se det.

 

Virker kansksje som et unyttig innlegg dette, men siden denne mobilen er så dyr som den er så er det jo en fordel å hvite om dette er noe som har vært på siden den var ny og som kanskje gjelder flere nye n95 8gb...

 

Takker for svar.

 

ingen som har komentarer på dette?

 

Og jeg lurer på en annen ting; Hvordan finner jeg imei nummeret mitt som jeg må ha for å signere filer?

Lenke til kommentar
Og jeg lurer på en annen ting; Hvordan finner jeg imei nummeret mitt som jeg må ha for å signere filer?

På min Nokia N80 står IMEI under batteriet. Altså må man ta av bakdekselet og ta ut batteriet, og så kommer IMEI-nummeret til syne. Det er en klistrelapp med strekkode, CE-merking, Nokia-logo og en del tall på.

 

Jeg vet ikke hvordan det er på Nokia N95 8gb, ettersom jeg ikke har fått min ennå (den ligger på Posten i Sandefjord foreløpig :p ). Det er imidlertid akkurat samme opplegg på den gamle Nokia 6610'en som jeg bruker nå, så kanskje det er standard Nokia-system at man må ta av batteridekselet og batteriet for å se IMEI?

 

Verdt et forsøk i alle fall.

Lenke til kommentar

Trykk *#06# så får du frem imei nr :)

Apropos quotingen av ditt eget innlegg like ovenfor, du sier jo selv det ikke er striper så hvorfor bry seg? Det er jo en mobiltelefon.. Ikke er den laget av kevlar heller så noen "nyanser" i materialet må du nok uansett regne med :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...