Cath13 Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Da har jeg hatt min N95-2 et par uker og den er stappet full av musikk, programmer, temaer og spill, så nå er den akkurat slik jeg vil ha den Utenom to ting som jeg savner fra min N73: 1. At det i SMS -innboksen står skrevet dag/tid for når meldingen ble mottatt og 2. at det i tilfeldig avspilling vises hvilken sang som kommer nest. Har søkt men ser ikke at det er mulig å stille inn for å få disse tingene. Noen andre som har en løsning? Har lastet ned programmer og spill primært fra Getjar, har god erfaring med de fra tidligere, til min N73. Velger bare freeware og håper virkelig det er et lovlig nettsted. Er vel det vel? Temaer har jeg funnet på Zedge og MMCforums Har funnet mye bra begge steder. Fant en symbianversjon av Bubble breaker her. Digget det spillet på Qtek'en til gubben og håper dette er like bra Har kjøpt A-SMS, kostet meg den nette sum av 56 kr og det er det verdt. Fine smileys Og så har jeg kjøpt Watchman, et program hvor man kan lagre passord, koder etc sikkert. Med den fine dollarkursen kom det på hele 27 kr. Likte demoen, så jeg vet jeg ville ha den. Det er MYE billigere en Best Safe og Handy safe og like bra i mine øyne. Endret 26. januar 2008 av lipo Lenke til kommentar
veluci Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 er det kun denne typen N 95 som blir produsert nå??? lager de flere av den gamle??? får ny N95 nå pga den gamle ble stjålet. kommmer eg da til og få den nye siden de ikke selger den gamle lenger??? Lenke til kommentar
Cath13 Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 er det kun denne typen N 95 som blir produsert nå??? lager de flere av den gamle??? får ny N95 nå pga den gamle ble stjålet. kommmer eg da til og få den nye siden de ikke selger den gamle lenger??? Er vel ikke noe problem å få tak i den vanlige N95, men kanskje bare ikke noe poeng i å kjøpe den når det finnes en ny og bedre versjon av den (utenom prisargumentet da ) Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 er det kun denne typen N 95 som blir produsert nå??? lager de flere av den gamle??? får ny N95 nå pga den gamle ble stjålet. kommmer eg da til og få den nye siden de ikke selger den gamle lenger??? n95-1 blir etter alt jeg vet fortsatt produsert, så du får nok samme n95 versjonen som du hadde siden den koster mindre enn n95 8gb Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 har kommet ett nytt lite program fra nokia betalabs.. det heter locationtagger og tagger gps informasjon på bilder som du tar.. http://www.nokia.com/betalabs/locationtagger Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg har nå hatt min N95 8GB i ca. 2 uker, og jeg synes telefonen er bra, men noe som jeg har fundert over at når man bruker GPS'en, så tar det uendelig lang tid før den får kontakt med satelittene. Det kan ta så lang tid som over 5 minutter. Er det bare min som er så treg eller er det likt med alle telefonene? Jeg har oppdatert til siste firmware, uten at det har blitt bedre. Skulle nesten tro at gps'en var oppe og gikk med engang man startet den opp. Jeg har aldri opplevd at en stand alone gps har brukt så lang tid. Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg har nå hatt min N95 8GB i ca. 2 uker, og jeg synes telefonen er bra, men noe som jeg har fundert over at når man bruker GPS'en, så tar det uendelig lang tid før den får kontakt med satelittene. Det kan ta så lang tid som over 5 minutter. Er det bare min som er så treg eller er det likt med alle telefonene? Jeg har oppdatert til siste firmware, uten at det har blitt bedre. Skulle nesten tro at gps'en var oppe og gikk med engang man startet den opp. Jeg har aldri opplevd at en stand alone gps har brukt så lang tid. sjekk om du har slått på a-gps.. jeg får gps lock på under 7sekunder, som oftest på 4 til 5 sekunder.. Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg sjekket nettopp innstillingene, og A-GPS var valgt, så det er litt merkelig at min mobil skal bruke så lang tid, og din 5 sekunder Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Jeg sjekket nettopp innstillingene, og A-GPS var valgt, så det er litt merkelig at min mobil skal bruke så lang tid, og din 5 sekunder sjekk om server adressen til agps stemmer, den er supl.nokia.com.. kan jo lage en film som viser hvor raskt jeg får lock senere hvis du vil;) Endret 28. januar 2008 av MiKA77 Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg gikk inn på innstillinger, fant lokalisering, der skrudde jeg av nettverksbasert, og da fikk jeg lock rimelig raskt, mellom 5-10 sekunder. Men adressen du har stemmer ikke med min, jeg har h-slp.mnc005.mcc242.pub.3gppnetwork.org. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Noen som vet om det er mulig og importere over Access points fra andre Nokia tlf'er (Eks N93). Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg gikk inn på innstillinger, fant lokalisering, der skrudde jeg av nettverksbasert, og da fikk jeg lock rimelig raskt, mellom 5-10 sekunder. Men adressen du har stemmer ikke med min, jeg har h-slp.mnc005.mcc242.pub.3gppnetwork.org. min er den som skal være rett ifølge nokia^^ Lenke til kommentar
molna Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Har kjøpt meg N95 8Gb jeg også. Min gamle N95 er låst til Vodafone og vi flytter tilbake til Norge i sommer så måtte ha en uten operatørlås. So far so good. Lenke til kommentar
jokerface Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hei, ang. GPS - så sleit jeg med det sammen. Jeg hadde også en lang URL der, men endret den til supl.nokia.com - og vips så gikk det 5-10 sekunder før den låste ja! Bra mobil, det jeg sliter med er plutselig noen ganger som batteriet dør brått! Og altfor tidlig. Virker som om noe plutselig suuuuger strømmen.... Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Har kjøpt meg N95 8Gb jeg også. Min gamle N95 er låst til Vodafone og vi flytter tilbake til Norge i sommer så måtte ha en uten operatørlås. So far so good. jeg kjøpte min i nederland, er bare å bruke nsu til å forandre produktkode er ikke verre.. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Jeg har nå hatt min N95 8GB i ca. 10 dager. Selve slideren har begynt å bli litt løs, hovedsakelig nede i venstre hjørne kun når slideren er "på plass" (dvs. når telefonen er lukket). Jeg kan trykke ned slideren der og den gir etter 1mm og den "kakker" mot noe plastikk der. Dette irriterer meg egentlig ganske mye, selv om telefonen er 100% funksjonell alikevel. Batteri-dekselet har også begynt å bli "knirkete" nederst i høyre hjørne. Jeg må nå legge litt papir på innsiden av dekselet for å unngå at dette knirker og er "løst" når jeg skriver meldinger f.eks. Jeg ringte og meldte fra om dette til Moobi innen 7 dager og har derfor fått godkjent DOA retur på telefonen, og dersom jeg bestemmer meg for å returnere telefonen så får jeg mest sannsynlig en ny salgspakke tilsendt. Dette tar gjerne 2-3 uker inkludert postgang, noe som er veldig lenge for meg å gå uten telefon... Er det noen som vet om det er noen andre måter og få strammet slideren på, og om man evt. kan henvende seg til et lokalt nokia serviceverksted for å få nytt batteri deksel? Jeg har brukt så mye tid på å konfigurere telefonen akkurat som jeg vil ha den, i tillegg til å installert og konfigurert programmene jeg ønsker, osv osv, så det er veldig kjedelig om jeg må begynne fra scratch igjen... Er det flere som har opplevd at slideren gir etter? Min kan trykkes inn nederst i høyre hjørne når telefonen er "lukket" samt at den også er litt "løs" når den er lukket, dvs. at den kan beveges ca 1mm opp/ned. når telefonen er "oppe" så er ikke slideren løs i det heletatt derimot. Noen andre som har opplevd knirkete batteri deksel også? Endret 29. januar 2008 av bidz Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Er det noen som vet om det er noen andre måter og få strammet slideren på, og om man evt. kan henvende seg til et lokalt nokia serviceverksted for å få nytt batteri deksel? Jeg har brukt så mye tid på å konfigurere telefonen akkurat som jeg vil ha den, i tillegg til å installert og konfigurert programmene jeg ønsker, osv osv, så det er veldig kjedelig om jeg må begynne fra scratch igjen... Ta backup via NSU Har absolutt ingen slark i min. Eneste anntydningen til slark er opp/ned i lukket tilstand, men det er snakk om langt mindre enn en millimeter. 0,1 mm kanskje? Altså, man kan kjenne at den så vidt glir opp og ned om man virkelig prøver å finne slark, men man kan ikke se det på telefonen. Det er så mikroskopisk at det absolutt ikke er et irriteringsmoment. Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg har satt opp epost på denne, alt stemmer med pop.online.no osv, for jeg henter ned når jeg er koblet på wlan. Men den kobler seg ikke opp i det heletatt... NOe jeg gjør feil? Lenke til kommentar
sortpus Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 En ting jeg har litt problem med er Fotogalleriet. Når jeg der er i oversikt-modus (alle bildene i miniatyr rundt et bilde i forhåndsvisning), så krasjer galleriet etter kort tid. Bare lukker seg ned rett og slett... Noen andre som har opplevd det, og evt har noen tips til løsning? Har siste firmware-versjon innstallert 15.0.015 Litt kjedelig å ikke få bladd i bildene Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Er det noen som vet om det er noen andre måter og få strammet slideren på, og om man evt. kan henvende seg til et lokalt nokia serviceverksted for å få nytt batteri deksel? Jeg har brukt så mye tid på å konfigurere telefonen akkurat som jeg vil ha den, i tillegg til å installert og konfigurert programmene jeg ønsker, osv osv, så det er veldig kjedelig om jeg må begynne fra scratch igjen... Ta backup via NSU Har absolutt ingen slark i min. Eneste anntydningen til slark er opp/ned i lukket tilstand, men det er snakk om langt mindre enn en millimeter. 0,1 mm kanskje? Altså, man kan kjenne at den så vidt glir opp og ned om man virkelig prøver å finne slark, men man kan ikke se det på telefonen. Det er så mikroskopisk at det absolutt ikke er et irriteringsmoment. den lille "slarken" du beskriver her er det på alle n95 8gb Dette er fordi den skal jo draes enten opp eller ned. kjent på mange n95 8gb i de butikkene jeg har vært og forhørt meg om denne mobilen og alle har den samme lille slarken. Å ja de er helt nye og ubrukt de jeg har kjent på Min som er helt ny har også denne lille bevegeligheten. Men som du sier så er det snakk om mindre enn 0,1mm.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå