Gå til innhold

Nokia N95 8GB. Diskuter den her!

ksvens1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har hatt telefonen i en uke nå. Virker veldig solid, men batteriindikatoren er ikke helt bra... Den viser max i noen dagr, så går den til null på noen timer! Andre som har merket det samme?

hmm nei jeg har ikke merket dette.. Har du prøvd å restarte mobilen? Det er ofte ikke mer som skal til og jeg kan ikke tru at det er noe med softwaren siden det er det nyeste SW som kommer på de nye n95 8gb'ene. Kan muligens være temaet du har valgt på telefonen også...

Lenke til kommentar

Hei hei

Tenkte kanskje vi kunne tipse hverandre om temaer som er flotte og fine på denne flotte og fine telefonen. Foreløpig bruker jeg standard temaet, men håper at noen har tips til noe fine temaer :)

Edit:

Noen som evt har mulighet til å signere rotateme for meg? Får det virkelig ikke til... håper på hjelp

Endret av OnePaal
Lenke til kommentar
Hei hei

Tenkte kanskje vi kunne tipse hverandre om temaer som er flotte og fine på denne flotte og fine telefonen. Foreløpig bruker jeg standard temaet, men håper at noen har tips til noe fine temaer :)

Edit:

Noen som evt har mulighet til å signere rotateme for meg? Får det virkelig ikke til... håper på hjelp

Bruker nå macosx theme som er ganske fin i utseende..har også en som heter black 1.7.. Er et par andre morsomme dog rundt på nettet.. Kan sikker hjelpe deg med signing senere i kveld, skal trene straks så rekker det ikke nå dessverre..

Lenke til kommentar

Hmm, nå har jeg fått en nettside til å signere rotatme med IMEI koden min, men når jeg prøver å innstallere kommer det fortsatt opp at det er no galt med lisensen.. Har satt på alt av godkjenninger og finner ingen annen grunn til at den ikke virker? Non som vet hva problemet er?

Lenke til kommentar
Hmm, nå har jeg fått en nettside til å signere rotatme med IMEI koden min, men når jeg prøver å innstallere kommer det fortsatt opp at det er no galt med lisensen.. Har satt på alt av godkjenninger og finner ingen annen grunn til at den ikke virker? Non som vet hva problemet er?

skjedd noe feil i signeringen.. får den feilen hvis det går litt for raskt i svingene :ph34r:

Lenke til kommentar
Vet noen her om det er mulig å legge inn en sikkerthetskopi fra N95, på en N95 8GB?? Har selv N95 i dag, men grunnet en reklamasjonssak, blir det nå trolig skifte til 8GB. Håper derfor at jeg kan bruke backupen fra den jeg har nå, på den nye tlf.

Noen andre som har prøvd det?? :)

Oki! Får svare meg selv her :D

N95 8GB er nå i hende, og er veldig fornøyd! Lekker sak, har et mye mer stilig utseende en N95 synes jeg....

Vedr sikkerhetskopi, så blir svaret tja..... Var ikke alle bitene som ble tatt med i gjenopprettingen, så ble jo en del som måtte legges inn på nytt. Så da vet dere det :)

Lenke til kommentar

En ting til forresten....

Tok meg ENDELIG tid til å sette meg inn i signerings-prosessen, og fikk dermed installert Largetime.

MEN.... Noe som irriterer meg litt.... Når skjermspareren går på, så går den nå vertikalt og ikke horisontalt, som på N95-1 ??? Er det slik på dere andres 8GB også? Evt noen som vet hvordan du kan rotere den 45 grader?? :dontgetit:

Lenke til kommentar
En ting til forresten....

Tok meg ENDELIG tid til å sette meg inn i signerings-prosessen, og fikk dermed installert Largetime.

MEN.... Noe som irriterer meg litt.... Når skjermspareren går på, så går den nå vertikalt og ikke horisontalt, som på N95-1 ??? Er det slik på dere andres 8GB også? Evt noen som vet hvordan du kan rotere den 45 grader?? :dontgetit:

har lurt på det lenge jeg og. vært slik siden jeg brukte n95 8gb

Lenke til kommentar
Har hatt telefonen i en uke nå. Virker veldig solid, men batteriindikatoren er ikke helt bra... Den viser max i noen dagr, så går den til null på noen timer! Andre som har merket det samme?

Etter min erfaring så har det vært sånn på alle Nokia telefoner jeg har hatt. De viser gjerne fullt batteri og når batterimåleren først begynner å gå ned så går den ned veldig fort!

Dette er også tilfellet på Nokia N95 8GB, der jeg i hele går har hatt fullt batteri (på nyladet batteri) og i dag har gått fra fullt til tomt (1 strek igjen nå) med like mye bruk begge dagene. Det skal nevnes at jeg har brukt GPS navigering med Garmin Mobile XT i ca. 1 time tilsammen (med backlight på hele tiden), surfet litt via WLAN/3G, snakket i ca 2 timer, sendt minst 20 meldinger og lekt en del med telefonen ellers + synkronisert den, filmet litt og tatt noen bilder. Så sånn sett så er jeg ekstremt fornøyd med batteritiden i seg selv. Men batterimåleren er litt misvisende, men sånn har det vært på alle Nokia telefoner jeg har hatt (helt siden Nokia 2110i).

Lenke til kommentar

Da har jeg fått min N95-8GB, DHL er imponerende raske! :D

Første inntrykk:

Ikke veldig skarp skjerm.

Slark i skyve deksel i alle retninger. (Ikke mer enn vanlig antagligvis, men er litt ekkelt når den gir etter når jeg bruker "joy stick" osv)

Litt treg i menyer.

Kunne vært høyere kvalitet følelse på knappene under skjermen. (Chrome knappene altså)

Ellers veldig kult! Oppdaterer til nyeste Os atm. ;)

Lenke til kommentar

Første inntrykk:

Slark i skyve deksel i alle retninger. (Ikke mer enn vanlig antagligvis, men er litt ekkelt når den gir etter når jeg bruker "joy stick" osv)

Litt treg i menyer.

Kunne vært høyere kvalitet følelse på knappene under skjermen. (Chrome knappene altså)

Ehh tbh hvis eu har så mye slark da ville jeg ha sendt den tilbake asap!! Min sitter perfekt, gir ikke etter i det hele tatt..

Lenke til kommentar

Første inntrykk:

Litt treg i menyer.

Ehh tbh hvis eu har så mye slark da ville jeg ha sendt den tilbake asap!! Min sitter perfekt, gir ikke etter i det hele tatt..

min slider sitter også som støpt. det eneste den beveger ørlitegran seg er de rettningne hvor du skal dra slideren, altså ned og opp. Dette har jeg hørt er helt normalt. Til sidene eller ut og inn er det null slark.

Lenke til kommentar

Første inntrykk:

Litt treg i menyer.

min slider sitter også som støpt. det eneste den beveger ørlitegran seg er de rettningne hvor du skal dra slideren, altså ned og opp. Dette har jeg hørt er helt normalt. Til sidene eller ut og inn er det null slark.

Er slark til høyre når den er i "åpen" modus. Vet ikke nøyaktig hvor mye, men gjør det faktisk litt ekkelt og trykke på knappene under skjermen. Er også litt "vippe" slark når den er lukket.

Har kjøpt den fra importgsm, har de noen ordning for retur om den ikke helt i stand?

Den har en tendens til og krasje (Låse seg litt) hvis jeg styrer veldig fram og tilbake i menyene og programmene.

Sertifikat surret var til og spy av.

Importgsm sine tilbakesending krav er litt drøye. Så fikser heller slarken selv.

Fant flere N95-1 guider, disse fungerer ikke helt for N95-2 tror jeg, med mindre jeg gjorde litt annerledes/feil under modding.

Etter en liten teip bit, er den nesten perfekt i lukket tilstand, men åpen er den like håpløs.

Noen som har modifisert som har fått det til skikkelig?

Kommet noen program for og gjøre lommelykt ut av LED'en bak?

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Første inntrykk:

Litt treg i menyer.

Er slark til høyre når den er i "åpen" modus. Vet ikke nøyaktig hvor mye, men gjør det faktisk litt ekkelt og trykke på knappene under skjermen. Er også litt "vippe" slark når den er lukket.

Har kjøpt den fra importgsm, har de noen ordning for retur om den ikke helt i stand?

Den har en tendens til og krasje (Låse seg litt) hvis jeg styrer veldig fram og tilbake i menyene og programmene.

Importgsm sine tilbakesending krav er litt drøye. Så fikser heller slarken selv.

Fant flere N95-1 guider, disse fungerer ikke helt for N95-2 tror jeg, med mindre jeg gjorde litt annerledes/feil under modding.

Etter en liten teip bit, er den nesten perfekt i lukket tilstand, men åpen er den like håpløs.

Du får det fikset på garantien.. Så du kan trygt levere den på nokia service center i norge..

Lenke til kommentar

Har hatt min siden midten av november. Alt funker knirkefritt. Eneste er at oppstarten tar MYE lengere tid etter å ha stappet den full av programmer, men det er jo forståelig da.

OT:

Er det noen her som vet om nettbutikker i USA , slik som feks importgsm og plemix, hvor de er villige til å merke pakken med $30 dollar value? Ikke alle som er det...

Lenke til kommentar

Første inntrykk:

Litt treg i menyer.

Du får det fikset på garantien.. Så du kan trygt levere den på nokia service center i norge..

Det er jo mye mer interessant! :)

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...