Thomas-A Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Mitt valg hadde(er) blitt n95 8gb (om du står mellom n82 og n95-1 ville jeg valgt n82) N95 8gb fordi: 2,8 tommers skjerm egne musikktaster utrolig fint desingn god byggekvalitet 8gb internminne rask ir port forbedret gps Er dette fordeler med N95 8GB kontra N95-1 mener du? Musikktaster, fint design, byggekvalitet, ir port og forbedret gps er jo likt på begge. forøvrig kan jeg ikke akkurat skjønne hva som er fordel med ir-port, i disse dager... Og 8GB internminne er vel ikke akkurat noen fordel da N95-1 sikkert snart kan utvides med både 16 og 32 GB...noe 8GB'en ikke har mulighet til. Ja mener det er fordeler fremfor både n95-1 og n82.. Byggekvaliteten på blant annet slideren er forbedret på n95 8gb, oppussede menyer, mer knirke og knakefri, den har 128mb arbeidsminne( arbeidsminnet doblet seg fra 64 til 128 MB. Dette, kombinert med bedre minnehåndtering, gjør at telefonen ikke bare er raskere i frasparket, men også har plass til veldig mye mer), Oppstartstiden er raskere enn på forgjengeren, og det er ingen tregheter når du blar i hovedmenyen, bedre batteri, lader som er så liten at den uten problemer får plass i lomma. Denne er veldig mye mindre enn Nokias vanlige ladere, og faktisk mindre enn laderen som fulgte med forrige N95, I motsetning til forgjengeren, så fungerer GPS-en bra. Ett av de store problemene med den gamle utgaven var at det tok ulidelig lang tid før telefonen kunne bestemme posisjonen din. Dette problemet er så godt som borte på N95 8GB. Det skal for øvrig nevnes at programvareoppdateringer til den gamle utgaven har redusert problemet betydelig der også. På forgjengeren var det merkbar susing i bakgrunnen når du spilte musikk. Dette merker man i praksis ikke så mye til lenger. Kameraet har for øvrig blitt generelt raskere siden forrige N95, og har raskere autofokus og lagrer bildene raskere. Lenke til kommentar
Nilz1 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Noen som har funnet screen protector for N95-8GB? Dealextreme, har kun til N95 og der er jo skjermen litt mindre. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Noen som har funnet screen protector for N95-8GB?Dealextreme, har kun til N95 og der er jo skjermen litt mindre. Jepp, du finner to forskjellige stk her. Har forøvrig prøvd InvisibleSHIELD før både på en P1i og et Canon IXUS 860iS kamera, og de fungerer perfekt. Det tar 1-2 uker før du mottar dem, og portoen er inkludert i prisen. Nokia N95 8GB Full Body Shield Nokia N95 8GB Screen Shield Lenke til kommentar
DTS Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Changelog from v11.0.026 to v15.0.015 Endret 8. januar 2008 av DTS Lenke til kommentar
Nilz1 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Noen som har funnet screen protector for N95-8GB?Dealextreme, har kun til N95 og der er jo skjermen litt mindre. Jepp, du finner to forskjellige stk her. Har forøvrig prøvd InvisibleSHIELD før både på en P1i og et Canon IXUS 860iS kamera, og de fungerer perfekt. Det tar 1-2 uker før du mottar dem, og portoen er inkludert i prisen. Nokia N95 8GB Full Body Shield Nokia N95 8GB Screen Shield Thanx dude! Da er det bestillt. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Et kjapt spørsmål ang. N95 8GB: Kan man lage SMS'er og sette et tidspunkt for når de skal sendes? F.eks. sette opp at SMS som inneholder "Hei, jeg drar på jobb nå" som skal sendes til en/flere kontakt(er) automatisk via intervall eller en bestemt dato/klokkeslett? Jeg kunne dette på min Motorola Razr2 V8, men grunnet for mange feil ellers i den telefonen har jeg nå bestemt meg for å gå for en N95 8GB - V8'en hadde denne funksjonen, og jeg likte den virkelig godt... Håper derfor at dette også er mulig på N95 8GB. Lenke til kommentar
DTS Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Usikker på om dette er implementet i FW, da jeg ikke har N95 8GB selv, men det er ihvertfall mulig via 3.parts programvare. Bl.a. AMT SMS Scheduler. Endret 8. januar 2008 av DTS Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 forøvrig kan jeg ikke akkurat skjønne hva som er fordel med ir-port, i disse dager... Så du har m.a.o. ikke hørt om 3.parts programmet Psiloc IR Remote? Er jo genialt å kunne bruke telefonen for fjernstyring av TV, DVD, forsterker, etc. vel... Ingen IR, heller ingen Psiloc IR Remote... Tja, alt går jo med bluetooth nå om dagen vel...så sant du ikke skal styre dine eldgamle systemer da Lenke til kommentar
DTS Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Har du en TV, DVD-spiller e.l. som fjernstyres via blåtann, må du være fra fremtiden isåfall... Lenke til kommentar
Colern Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Tenkte jeg skulle bestille telefonen her nå, men har jo ikke peiling på hvilket nettsted jeg burde bestille fra.. Noen som har no forslag? Har jo bestillt fra nett før,men har aldri blitt noe feil på varene.. Så hvis det blir noe gæli med mobilen vil jeg jo at det skal gå greit å få den reparert. Hater slik drit som når det tar evigheter og slik Lenke til kommentar
tOREEE Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Mpx.no bestilte jeg fra:) Lenke til kommentar
Colern Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hvordan er de hvis mobilen blir mongo a? Må bestille fra et sted hvor jeg slipper å krangle meg til en reparasjon Lenke til kommentar
tvilling81 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hvordan er de hvis mobilen blir mongo a? Må bestille fra et sted hvor jeg slipper å krangle meg til en reparasjon ikke hatt problemer mer mpx når det gjelder mobil kjøpt hos dem. ganske bra service har jeg opplevd fra dem da. ringer og får svar og hjelp på det jeg lurer på. har kjøprt nokia n95 hos dem. Lenke til kommentar
Colern Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Hmm bestille fra mpx da kanskje Har du noensinne sendt noen mobiler dit a? Til reperasjon såklart;) Endret 8. januar 2008 av Colern Lenke til kommentar
Colern Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Aah nå har jeg bestillt denna nydelige bad-boyen;) Men sliter litt med å finne no programmer til den.. Noen som vet hvor det kan lastes ned? Lenke til kommentar
deeweef Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Man kan også prøve å oppsøke et Nokia Service Center dersom man vil ha mobilen på service. Sjekk http://storelocator.nokia.no/service.php Lenke til kommentar
sortpus Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Vet noen her om det er mulig å legge inn en sikkerthetskopi fra N95, på en N95 8GB?? Har selv N95 i dag, men grunnet en reklamasjonssak, blir det nå trolig skifte til 8GB. Håper derfor at jeg kan bruke backupen fra den jeg har nå, på den nye tlf. Noen andre som har prøvd det?? Lenke til kommentar
tvilling81 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hvordan er de hvis mobilen blir mongo a? Må bestille fra et sted hvor jeg slipper å krangle meg til en reparasjon ikke hatt problemer mer mpx når det gjelder mobil kjøpt hos dem. ganske bra service har jeg opplevd fra dem da. ringer og får svar og hjelp på det jeg lurer på. har kjøprt nokia n95 hos dem. husker ikke om jeg har levert noe mobiler. men har levert en cannon ixus der tidligere, bare ringte og de ga meg referanse nr et eller annet så kunne jeg bare sende den direkte til canon verkstedet med kvittering kjøpt fra mps. regner med er samme når det gjelder mobil, eller at du sende inn til mpx og de sender videre Lenke til kommentar
Colern Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hvordan er de hvis mobilen blir mongo a? Må bestille fra et sted hvor jeg slipper å krangle meg til en reparasjon ikke hatt problemer mer mpx når det gjelder mobil kjøpt hos dem. ganske bra service har jeg opplevd fra dem da. ringer og får svar og hjelp på det jeg lurer på. har kjøprt nokia n95 hos dem. husker ikke om jeg har levert noe mobiler. men har levert en cannon ixus der tidligere, bare ringte og de ga meg referanse nr et eller annet så kunne jeg bare sende den direkte til canon verkstedet med kvittering kjøpt fra mps. regner med er samme når det gjelder mobil, eller at du sende inn til mpx og de sender videre Ja da fungerer det sikkert fint med mob også.. Takk for svaret;) Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 jeg kjøpte min n95 8gb ifra mobilfabrikken og om det skjer noe med mobilen som er en forsikringssak så skal den bare sendes til Zodiac Norge AS. Link: http://www.zodiac.no/shop/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå